Zoals Nick al zei is zelf artemia kweken de beste oplossing. Maar als je een net in de vijver hangt voor de kleintjes dan moet je er wel voor zorgen dat de artemia niet in de vijver terecht komt want dan heeft het geen zin. Een net van gordijnstof (Ikea) is hiervoor ideaal.DavyDK schreef: ↑20 mei 2024, 21:30 Hey,
Ik ga hier ook even volgen. Vandaag voor het eerst spontane paai gehad. Met nieuwe koi van vorig jaar. Eerste keer in jaren. Had er de paaiborstels gisteren ingegooid wegens ze achter elkaar zaten. Dus zou zelf een kleine hoeveelheid eitjes willen proberen laten uitkomen.
Heb wel geen quarantaine bak meer. Dus ga proberen een aparte sectie in de vijver te maken. Met muggennet ofzo. Maar de winkel waren toe vandaag. Dus ga dat morgen proberen. En daar de borstels dan inleggen. Want nu eten ze alles op. (Kleine natuurlijke selectie dan ) Als ik er een paar 100 heb ist al goed om uit te selecteren. Moet niet teveel zijn.
Maar kan ik hun korrels geven die ik plet ofzo ? Want ben totaal leek . Dus die artemia kweken, daar kan ik niets van. Is er een simpele oplossing voor mij als leek ?
Grts
Nieuwe kweek 2024 - Sanke
Re: Nieuwe kweek 2024 - Sanke
Ok dank u beide. We doen ons best.
Vijver DavyDK http://www.koivrienden.com/phpBB/viewto ... 17&t=13299
13,5 m³
Vortex 500 liter met Answer
2 kamerfilter, Jap Mat + KSB²
Uv Lamp 40 watt
Airlift gebruiker
13,5 m³
Vortex 500 liter met Answer
2 kamerfilter, Jap Mat + KSB²
Uv Lamp 40 watt
Airlift gebruiker
16 dagen oud - ontbijtbuffet (2 uur later zijn alle Daphnia verdwenen)
Kweek je de dapnia ook zelf ? Of kan je ze ergens gaan afscheppen ?
Ik kweek alles zelf Jef.
Daphnia kweek ik in een zwembadje van 2m x 1,5m. Half maart zet ik dat zwembadje op en gaan er enkele daphnia in die ik uit enkele kleine tonnetjes in de tuin schep. Die tonnetjes blijven gewoon heel het jaar staan en leveren me elk jaar de daphnia die ik nodig heb om op te starten.
Begin mei is de kolonie in het zwembadje dan groot genoeg. Nu krijgen de visjes twee maal per dag een dergelijke portie tot het op is.
Ok merci is mss ook een goeie tip voor volgende jaren hier te gebruiken
20 dagen oud - eerste maal rode muggenlarven (diepvries)
Bouw van mijn vijver: viewtopic.php?t=21732
Bouw van mijn eiwitafschuimer: viewtopic.php?t=24173
Mijn youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCIf-rQ ... TkHKJO3-qw
Bouw van mijn eiwitafschuimer: viewtopic.php?t=24173
Mijn youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCIf-rQ ... TkHKJO3-qw
1 maand oud
Mooi om te zien hé vond dat altijd de mooiste maat .
ze worden snel , overactief , vreten zich te pletter .
- ferdy.1234
- 12
Die growrate is echt zot hè, super ook om te zien hoe ze daphnia en muggelarven aanvallen. Alweer goedbezig Dirk, succes.
Groeten,
Jan
Groeten,
Jan
Mooi.
Heb je de kohaku’s nu ook gehouden Dirk?
Goshiko
Heb je de kohaku’s nu ook gehouden Dirk?
Goshiko
koivijver 56 kuub
filterlijn : 4 drains en 1 skimmer, Trommelfilter 70,bewegend bed 200l, mattenkamer Japans/matala met airhouse beluchting, 2 waaierpompen 26kuub elk.
filterlijn : 4 drains en 1 skimmer, Trommelfilter 70,bewegend bed 200l, mattenkamer Japans/matala met airhouse beluchting, 2 waaierpompen 26kuub elk.
ja, het is nog alles door elkaar... ik hoop binnen een tweetal weken nog eens te kunnen selecteren, nu is er nog bijna niets van patroon te zien. (Als ik ze kan vangen want ze zitten nu los in mijn quarantaine bak en moeten nog wat groeien of ze gaan gewoon door mijn net)
Ah, en die bak is ook wel heeeel groot he, je moet dan ook je groot drijfnet gebruiken wellicht.
Daar ga je wel effe mee bezig zijn dan
Succes met de selectie.
Goshiko
Daar ga je wel effe mee bezig zijn dan
Succes met de selectie.
Goshiko
koivijver 56 kuub