10 dagen oud
Dit waren dus de eerste 10 dagen. Je ziet hoe snel de visjes evolueren. Als je het filmpje van 8 dagen oud nog eens terug bekijkt dan zie je zelfs op 2 dagen al een groot verschil.
De visjes kunnen nu stilaan verhuizen naar mijn quarantaine bak (nog even checken of ze niet meer door de mazen van het net kunnen). Het zwembad wordt vuiler en de waterkwaliteit is moeilijk ok te houden. Tien tot veertien dagen is zowat het maximum dat ik ze in het badje kan houden. Artemia wordt afgebouwd en vanaf nu krijgen ze elke dag wat kruimelvoer tussendoor zodat ze dit gewoon kunnen worden. Eens in mijn quarantaine bak krijgen ze nog enkel kruimel voer (en wat Daphnia en ander lekkers). Ze beginnen nu ook van de pasgeboren Daphnia te eten zodat die kolonie ook niet meer zal groeien.
Nieuwe kweek 2024 - Sanke
Re: Nieuwe kweek 2024 - Sanke
Echt wel tof om zo'n dagelijkse evolutie te kunnen zien! Bedankt daarvoor
Erg leuk om te volgen en ook wel benieuwd hoe je je water kwaliteit goed houdt met zoveel mini kois erin .. had er hier 12 in de 2 kuub quarantaine maar heb ze maar na 2 weken in de vijver gegooid .. nitriet ging sky high zelfs met de kraan continue open.
Ja, dat is de uitdaging he..
De visjes komen op dag één in proper water en krijgen dan zolang mogelijk enkel levend voer (Artemia) om zo weinig mogelijk vervuiling te hebben. De daphnia in het badje zorgen er voor dat het water niet groen wordt, maar na een dag of tien is het toch moeilijk om het water ok te houden, badje wordt vuil enz... zeker nu er een aantal dagen volle bak zon heeft op gestaan.
Er staat wel een trickle filtertje op, maar dat heeft gewoon de tijd niet om in te draaien en dient eigenlijk meer om wat te ontgassen en wat zuurstof in te brengen.
11 dagen oud (ze beginnen nu weg te vluchten als ze mij zien komen met mijn smartphone )
Ziet er veel belovend uit
Mooi man
Mooi man
12 dagen oud - deze voormiddag visjes in mijn quarantaine gezet...
Ongelofelijk he die groei op nog geen twee weken
koivijver 56 kuub
filterlijn : 4 drains en 1 skimmer, Trommelfilter 70,bewegend bed 200l, mattenkamer Japans/matala met airhouse beluchting, 2 waaierpompen 26kuub elk.
filterlijn : 4 drains en 1 skimmer, Trommelfilter 70,bewegend bed 200l, mattenkamer Japans/matala met airhouse beluchting, 2 waaierpompen 26kuub elk.
ja, inderdaad..
Hier zitten nu wel terug wat kleinere tussen omdat ik in mijn quarantaine een aantal visjes "in reserve" had gehouden als er iets zou mislopen in het badje. Deze zijn kleiner dan die die buiten hebben gezeten.
Mocht je visjes uitselecteren , u mag gerust een PM sturen
Wow, jij krijgt ze snel groot!
14 dagen oud - zolang de voorraad strekt Daphnia als ontbijt
Hey,
Ik ga hier ook even volgen. Vandaag voor het eerst spontane paai gehad. Met nieuwe koi van vorig jaar. Eerste keer in jaren. Had er de paaiborstels gisteren ingegooid wegens ze achter elkaar zaten. Dus zou zelf een kleine hoeveelheid eitjes willen proberen laten uitkomen.
Heb wel geen quarantaine bak meer. Dus ga proberen een aparte sectie in de vijver te maken. Met muggennet ofzo. Maar de winkel waren toe vandaag. Dus ga dat morgen proberen. En daar de borstels dan inleggen. Want nu eten ze alles op. (Kleine natuurlijke selectie dan ) Als ik er een paar 100 heb ist al goed om uit te selecteren. Moet niet teveel zijn.
Maar kan ik hun korrels geven die ik plet ofzo ? Want ben totaal leek . Dus die artemia kweken, daar kan ik niets van. Is er een simpele oplossing voor mij als leek ?
Grts
Ik ga hier ook even volgen. Vandaag voor het eerst spontane paai gehad. Met nieuwe koi van vorig jaar. Eerste keer in jaren. Had er de paaiborstels gisteren ingegooid wegens ze achter elkaar zaten. Dus zou zelf een kleine hoeveelheid eitjes willen proberen laten uitkomen.
Heb wel geen quarantaine bak meer. Dus ga proberen een aparte sectie in de vijver te maken. Met muggennet ofzo. Maar de winkel waren toe vandaag. Dus ga dat morgen proberen. En daar de borstels dan inleggen. Want nu eten ze alles op. (Kleine natuurlijke selectie dan ) Als ik er een paar 100 heb ist al goed om uit te selecteren. Moet niet teveel zijn.
Maar kan ik hun korrels geven die ik plet ofzo ? Want ben totaal leek . Dus die artemia kweken, daar kan ik niets van. Is er een simpele oplossing voor mij als leek ?
Grts
Vijver DavyDK http://www.koivrienden.com/phpBB/viewto ... 17&t=13299
13,5 m³
Vortex 500 liter met Answer
2 kamerfilter, Jap Mat + KSB²
Uv Lamp 40 watt
Airlift gebruiker
13,5 m³
Vortex 500 liter met Answer
2 kamerfilter, Jap Mat + KSB²
Uv Lamp 40 watt
Airlift gebruiker
Een zwembad kan oplossing bieden, je kan in de winkel standaard saki hikari baby poedervorm kopen, maar beste is levende artemia opkweken omdat deze minder vervuilend zijn dan het poeder je geeft sowieso teveel met het poeder,DavyDK schreef: ↑20 mei 2024, 21:30 Hey,
Grts
Hardgekookte eitjes kunnen ook
Mijn voorkeur zelf artemia kweken met een kant en klare setje is het peanuts en ze omvatten alles, zout luchtpompje trechter met aflaat kraan zeefje..
Dit kan ook zelf gemaakt worden maar je moet dan het zout en eitjes apart kopen wat voor die minimale meerprijs mijn inziens geen nut heeft.