Mijn eerste plan was om yamabuki te kweken, hiervoor had ik de female apart gezet in een bak, waarvan het water een halve meter onder de rand stond. Daarna verwarmde ik de bak naar 24 graden. Twee dagen later wilde ik de male erbij zetten. Op de ochtend waarop ik de male bij de female wilde zetten bleek de female jammer genoeg een hoogspringer te zijn en lag ze naast de bak. Na 2 uur reanimatie te proberen bleek dat ze helemaal niet te redden viel...

Nu had ik mijn female karashigoi reeds verkocht aan Tim (Deglasblazer), maar ik mocht deze gaan ophalen om het daarmee te proberen. Female en male karashi daarna omstreeks 15 uur op zaterdag 1 juni apart gezet en de volgende ochtend, zondag 2 juni, was het meteen raak. De male karashigoi is achteraf ook naar Tim zijn vijver verhuisd en heeft het daar naar verluid naar zijn zin

We zijn nu vandaag 4 juni en er is nog niets uitgekomen en heel wat eitjes beginnen te schimmelen.
Zo meteen ga ik 0,2 mg malachietgroen halen en toevoegen om de schimmel tegen te gaan en ga ik alvast diepvries cyclops kopen voor de eerste dagen en diepvries artemia voor later.
Hierbij ook een foto van de eitjes en een filmpje van het paaien.