• Advertentie

Sponsers van onze nieuwjaarsreceptie op 20 januari 2018

Kweek nog beluchten?

Jawel hoor, het hoeven niet altijd japannertjes te zijn ! Hier kan je je eigen gekweekte trots tonen, hoe je het bereikt hebt, wat je er voor nodig gehad hebt, en tot welk resultaat het heeft geleid...

Kweek nog beluchten?

Berichtdoor NickDB » di 03 jul 2018, 10:44:49

Beste iedereen,

Voor het 2e jaar op rij heb ik kweek van mijn koi. De eitjes zijn inmiddels uitgekomen en het zijn er opnieuw een hele boel. Nu had ik eens willen infomeren of ik de luchtsteentjes moet aanlaten of niet? Ik merk namelijk bij het beluchten dat die kleine visjes, ook al staat deze op de laagste stand, vrij wild heen en weer worden geslingerd. Ik heb beetje schrik dat sommigen dit niet gaan overleven. Verversen en filteren uiteraard ... maar is het beluchten (eens de eitjes zijn uitgekomen) nog nodig a.u.b.?

Alvast bedankt voor het lezen,
Grtjes Nick
NickDB

Re: Kweek nog beluchten?

Berichtdoor JordiW » di 03 jul 2018, 12:11:06

Dat hangt ook van de hoeveelheid water en visjes af, ze gebruiken stiekem een berg zuurstof, zeker omdat er vaak heel veel op niet al te veel water zitten, zoveel mogelijk bollen eraan dat je de visjes niet kapot slaat
JordiW

Afbeeldingen: 63

Re: Kweek nog beluchten?

Berichtdoor Ghost » wo 04 jul 2018, 8:51:28

Ik zou de beluchting zeker nog niet afzetten, misschien beter afstellen zodat er in een hoek wordt belucht zodat ze niet de hele tijd moeten zwemmen?
Beluchting verminderen of iets anders improviseren?
Ghost

Keer terug naar Voorstellingen van eigen kweek…..