• Advertentie

Sponsers van onze nieuwjaarsreceptie op 20 januari 2018

Baby koitjes Belgian Koi Show Hasselt

Jawel hoor, het hoeven niet altijd japannertjes te zijn ! Hier kan je je eigen gekweekte trots tonen, hoe je het bereikt hebt, wat je er voor nodig gehad hebt, en tot welk resultaat het heeft geleid...

Baby koitjes Belgian Koi Show Hasselt

Berichtdoor noci » zo 02 jul 2017, 21:42:37

Intussen zitten de baby koitjes, die werden uitgedeeld op de BKS in Hasselt, een week bij hun nieuwe thuis.

Ik merk bij diegene die ik zelf heb gehouden dat er intussen al redelijk wat patroontjes beginnen zichtbaar te worden en dan vooral bij de bleke visjes.
Eigenlijk zie ik dus bij diegene die moesten worden uitgeselecteerd de meeste vooruitgang.

Daarom wou ik eens vragen aan diegene die enkele koitjes hiervan hebben zitten of het mogelijk zou zijn om in de toekomst in dit topic af en toe eens te laten weten hoe de koitjes evolueren bij jullie?
Het zou niet alleen leuk zijn voor mij en voor Marc om te zien wat er van de koitjes is geworden, maar zou mij vooral in de toekomst kunnen helpen om juister te gaan uitselecteren.

Alvast bedankt!
Nico
noci

Afbeeldingen: 128

Re: Baby koitjes Belgian Koi Show Hasselt

Berichtdoor Marcje » zo 02 jul 2017, 21:53:52

Schitterend idee, want heb er hier ook enkele zwemmen van uw kweek :D

Heb er nog niet echt op gelet als er reeds een patroontje te zien is , maar zal er volgend weekeind eens wat foto's van maken :wink:

Groetjes

marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle
Marcje

Afbeeldingen: 5712

Berichtdoor ferdy.1234 » zo 02 jul 2017, 21:59:35

Zal ik zeker doen .
Momenteel heb ik er nog maar twee van Nico zwemmen en deze zijn echt nog te klein om al iets patroon te zien.
Van Marc heb ik er nog enkele zwemmen ...
Zodra ze iets groter zijn komen ze zeker voorbij....
Mvg,
Groeten Ferdy
ferdy.1234

Afbeeldingen: 129

Berichtdoor The digital hunter » ma 03 jul 2017, 9:56:14

Op de eerste plaats heel hard bedankt aan Marc en U voor het schenken van al die visjes [thank_you

Ik was er zo blij mee :Yahoo: :dance: en had er zelfs speciaal een koikamer voor gemaakt ( viewtopic.php?f=29&t=18176 )

Maar het heeft niet mogen zijn :cry:

Zoals ik al vermelde had ik de 'grote' visjes van Marc apart gezet in een kleine visbak omdat ik bang was dat ze anders de kleintjes van Noci zouden op peuzelen :nono:

De eerste dag zag ik dat er van de vier visjes ( twee donkere en twee lichte ) van de donkere eentje een kromme rug had en raar zwom.
De tweede dag was die dood.

Dan op de derde dag was de andere donkere, die de grootste van de vier was zijn staart weg :shock:
Het was precies dat die afgeknabbeld was en het uiteinde was helemaal rood.
Hierdoor kon hij dan ook niet meer deftig zwemmen en later op de dag was hij dood.

Toen had ik nog enkel de twee gele over en daarvan lag er gisterenavond toen ik thuis kwam eentje dood onder het zuurstofdarmpje dat in de visbak hangt :?:

Dus van de visjes van Marc heb ik er nog maar eentje over :dash: :(

Sorry,
Marc :oops:

De visjes van U, had ik dus mooi in de nieuwe kinderkamer gezet en ze deden het goed op de diepvries muggenlarven en groene algen die zich al snel gevormd hadden op de wanden van de babykamer.
Soms lag er eentje dood, maar ik had er in totaal 29 dus dat was nu niet direct een ramp en ik zou er wel een paar overhouden,dacht ik ...

Toen ik vrijdag avond thuis kwam en het de ganse dag hevig geregend had zag ik dat het water van de vijver hoger stond dan normaal.
De oorzaak was dat er stukken van bladeren van de waterlelies voor de overloop waren blijven hangen en daardoor het water in de vijver zo hoog stond dat dat boven de stiksels van de babykamer kwam.

64300

64294

Daardoor zijn de baby koi's gewoon de vijver in kunnen zwemmen en daar lagen vermoedelijk de grote koi's met open bek te wachten op al dat lekkers want ik heb geen enkel visje meer gezien :dash:

Nu hoop ik natuurlijk nog steeds dat er ergens misschien nog minstens eentje zich kan verstoppen en het alsnog haalt.
Maar die kans is wel heel klein omdat er eigenlijk nergens plekken in de vijver zijn waar ze zich kunnen weg steken voor de grote koi's die natuurlijk niks anders te doen hebben dan gans de dag de vijver af te zoeken naar iets dat lekker is.
Had de babykamer twee centimeter hoger gehangen was dit niet gebeurd :evil:

Ik was blij als een klein kind :Hyper: met de gekregen visjes en zag me al elke dag genieten van hun groeiproces, maar het heeft dus niet mogen zijn :cry:

Misschien had ik ze ook beter gewoon in mijn tweede vijver gezet waar enkel salamanders en kikkers maar heel veel algen en planten in staan,zoals Ronny heeft gedaan.
Dan hadden ze nu misschien nog geleefd :unknown:

Nu is dus alle hoop gevestigd op die ene babykoi van Marc die ik nog over heb :CrossFingers:

Ik had liever gehad dat ik goed nieuws had over de visjes die ik via de koishow van U gekregen heb maar helaas.

Veel geluk voor al de andere die ook baby koitjes gekregen hebben en ik ga dat hier zeker volgen.

Hopelijk krijg ik de laatst overgebleven baby koi toch groot en sta ik er binnen een paar jaar zelf mee op de koishow :wink:

Groetjes,
Ronald
Digitaal jagen is mijn andere hobby vandaar mijn nickname.
https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/
The digital hunter

Afbeeldingen: 1139

Berichtdoor goshiko » ma 03 jul 2017, 11:51:03

ik heb ook wel wat uitval gehad.
Een aantal zijn ontsnapt in mijn plantenbak, had de visjes heel tijdelijk daar een onderkomen gegeven zodat ik definitieve opstelling kon klaarmaken, maar ik had me wat miskeken op de gaaswijdte van het tijdelijk onderkomen. Zeker een vijftal is ontsnapt. Ik woon in de buurt van Dendermonde, daar is ontsnappen blijkbaar een gewoonte .... :D

Van de overblijvers heb ik er een goeie 8 verloren. Alle heel kleintjes eigenlijk. Ik denk dat die nog te klein waren voor het transport, de water- en temperatuurswissel,...
De rest zit nu stabiel en ik hoop dit zo te houden, ik geef nu vlokkenvoer dat ik ook nog eens heel klein maak.

Goshiko
koivijver 74 kuub
filterlijn 1 : 5 drains, bezinkkamer met borstels, lege bezinkkamer,bewegend bed 200l, 2 maal membraanairlift
filterlijn 2 : skimmer, cetus-sieve, superfish eco plus E 8000, plantenbak 9 kuub met voornamelijk irissen en zuurtstofplanten
goshiko

Afbeeldingen: 35

Berichtdoor Guyke » ma 03 jul 2017, 11:52:38

Hallo,

The digital hunter schreef:Toen ik vrijdag avond thuis kwam en het de ganse dag hevig geregend had zag ik dat het water van de vijver hoger stond dan normaal.
De oorzaak was dat er stukken van bladeren van de waterlelies voor de overloop waren blijven hangen en daardoor het water in de vijver zo hoog stond dat dat boven de stiksels van de babykamer kwam.

Groetjes,
Ronald

Heb je al eens in de filterbakken ( kamers ) gaan kijken?
Alle jaren vind ik kleine visjes in mijn borstelkamer die daar in geraken via de skimmer.
Is maar een idee he.....

mvg
Guyke
Guyke

Afbeeldingen: 951

Berichtdoor jocca » ma 03 jul 2017, 13:04:56

idd in de filter zeker eens kijken, bij onze vorige vijver ooit eens 20 goudvissen daar gevonden in de ontvangstkamer ...
vermoedelijk opgezogen door de pomp destijds.
jocca

Afbeeldingen: 90

Berichtdoor buddy » ma 03 jul 2017, 13:06:10

Het overzetten van baby koi in ander water geeft altijd problemen, niet alleen dat ze ontsnappen :nono: maar ze zijn erg gevoelig voor temperatuur en kwaliteit vh water ....
Buddy is onze hond en ik ben Peter ;-)
buddy

Afbeeldingen: 0

Berichtdoor Ghost » ma 03 jul 2017, 13:22:24

@ Digital Hunter:

Salamanders zijn ook verzot op baby-visjes, dit heeft een vriend van mij ondervonden.
Ghost

Berichtdoor The digital hunter » ma 03 jul 2017, 15:00:41

Bedankt allemaal voor het mee denken [thank_you

Maar helaas in de eerste kamer waar de crielzeven in hangen ook niets te vinden dat op een koi lijkt :(

@ ghost,
Voor de salamanders in de andere vijver was ik niet zo bang maar eerder voor de kikkers die in die vijver en plantenfilter zitten.

@Goshiko,

Ben jij de man die naast me stond toen de koitjes uitgedeeld werden en waar ik nog even mee gebabbeld heb nadien want ik ben je nicknaam vergeten ?
Hopelijk redden degene die je nu nog over hebt het wel :CrossFingers: :CrossFingers:

Ben ondertussen ook wel heel benieuwd naar de andere baby kois die terecht gekomen zijn bij al die ander 'pleeggezinnen'

Groetjes,

Ronald
The digital hunter

Berichtdoor goshiko » ma 03 jul 2017, 15:16:53

inderdaad Ronald, wij hebben samen nog gepraat, en zijn samen ook naar buiten gewandeld.
Dat was ik.

Goshiko
koivijver 74 kuub
filterlijn 1 : 5 drains, bezinkkamer met borstels, lege bezinkkamer,bewegend bed 200l, 2 maal membraanairlift
filterlijn 2 : skimmer, cetus-sieve, superfish eco plus E 8000, plantenbak 9 kuub met voornamelijk irissen en zuurtstofplanten
goshiko

Berichtdoor The digital hunter » ma 03 jul 2017, 16:51:12

goshiko schreef:inderdaad Ronald, wij hebben samen nog gepraat, en zijn samen ook naar buiten gewandeld.
Dat was ik.

Goshiko

Altijd tof om een gezicht te kunnen plakken op iemand die je via een forum leert kennen.

:CrossFingers: succes met het jonge gespuis :CrossFingers:

Groetjes,

Ronald
The digital hunter

Berichtdoor goshiko » ma 03 jul 2017, 17:23:35

Daarnet effe gecheckt, alle 10 nog levend en wel. Ook in plantenbak zag ik er eentje zwemmen, was te snel om te vangen.
echt veel patroon valt er nog niet te onderkennen, zijn echt nog heel klein.
ik hoop dat vlokkenvoer geschikt is. Water wordt dagelijks 30%ververst, hoop wel dat dit niet teveel temperatuursverschil geeft, ik ververs met vijverwater.
koivijver 74 kuub
goshiko

Berichtdoor deglasblazer » ma 03 jul 2017, 17:36:52

Hier in Mol zitten er nog een 9tal chagoi X van Marc en een 7tal gele (kohaku) van Nico.

Van de kleintjes van Nico zijn er toch een 30tal gesneuveld. Waarschijnlijk omdat ze in ander water terecht gekomen zijn met een andere temperatuur en nog klein waren. Ze zitten hier bij mij in een aquarium van 1mx40cmx30cm samen met wat kleine guppies en zijn nog niet veel gegroeid.
De grotere (chagoi X) van Marc doen het beter. Geen enkele is er dood gegaan en ze groeien goed. Ze krijgen hier rode en zwarte muggenlarf en wat droogvoer (viformo).

Foto's volgen maar het is niet gemakkelijk om er een mooie van vast te leggen.

Gr

Tim

PS al een slechte foto ;-)

64571
deglasblazer

Afbeeldingen: 147

Berichtdoor JT » ma 03 jul 2017, 20:25:49

Hier ook vol goede moed begonnen aan een opkeek van enkele koi van dit koibroed. Hartelijk dank hiervoor Noci en Marc! Wij waren er op zondag en hadden de bijna de laatste koi die nog in de aquarium zaten. Ik had 2 Chagoi van Marc en de rest waren van Noci. Die van Noci waren al flink uitgedund als ik thuiskwam door kannibalisme. (Ik heb er enkele live zien opgegeten worden, maar je kan er niets tegen beginnen). De koitjes hebben een ingedraaide 4m3 q-bak om in te zwemmen en te groeien. Ik had een nylonkous over de bodemdrain gedaan maar de koi van Noci zijn er toch in geslaagd om hierdoor te zwemmen en op de zeef terecht te komen. Gevolg een 10-tal dode koi. Momenteel heb ik er nog een 5-tal van Noci en de 2 Chagoi van Marc. Als ze blijven leven en wat groeien zal ik zeker wat foto's posten van de evolutie.
JT

Afbeeldingen: 169

Volgende

Keer terug naar Voorstellingen van eigen kweek…..