Rini Groothuis en de Nishikigoi Symfonie

Hier komen allerhande studies of verklaringen neer, al dan niet op wetenschappelijke basis
Plaats reactie
interkoi
Contacteer:

Rini Groothuis en de Nishikigoi Symfonie

Bericht door interkoi »

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Na zijn boeken over karpers, heeft Rini al geruime tijd besloten om opnieuw een boek uit te geven, maar nu over koi. Hier is Rini al jaren mee bezig, maar het eindpunt is bijna bereikt. Het manuscript ligt bij de uitgever. Er wordt nu volop gewerkt aan de lay-out. Boek wordt circa 250 paginas en bijna 300 fotos en het zal naar ons gevoel een boek worden dat met geen ander vergelijkbaar is. De ontwikkeling van de dvd loopt nu volop en er komen prachtige fragmenten in van bekende vissen zoals Daishiro, Double Face, Ytashi en vele anderen. Vooral de opname van de veilingen en het ophalen van de koi uit de mudpond van onze Yamamatsu koi schijnen formidabel te zijn. Rini zal dus het boek van 250 blz. met 300 foto's en een DVD binnenkort op de markt brengen. Misschien wil hij dit wel combineren met de bbq en er gratis een handtekenig bij onderzetten, wie weet...Rini onthult een tipje van de sluier.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door interkoi op 07 mei 2014, 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.

MarcelDirx

rini groothuis

Bericht door MarcelDirx »

We worden serieu verwend de laatste tijd .
Dit is de tweede klapper van formaat .
Deze keer wacht ik niet op sinterklaas .
Laatst gewijzigd door MarcelDirx op 07 mei 2014, 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Pds

Bericht door Pds »

Op mijn boekenplank staat nog altijd " Op jacht naar grote karper " van Rini's hand. Het moet toen 1988-89 geweest zijn en ik viste toen zo'n jaar of drie op karper. Als ik dat nu doorblader, pure nostalgie en soms heimwee naar die passie voor het vangen van grote karper. Vandaag is wielrennen mijn favoriete bezigheid maar de dag dat dit competitiegewijs stopt ga ik mijn Jan Schreinerhengel terug ter hand nemen.
Jaja, Rini, nog een onvervalste handmade penhengel van Jan Schreiner heb ik in mijn bezit.

Ik kijk dus ook wel uit naar de nieuwe handschriften dezer gewezen karperman. Ben benieuwd.
Laatst gewijzigd door Pds op 07 mei 2014, 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Ryu-san
Contacteer:

Bericht door Ryu-san »

eindelijk! we zullen nog eens kunnen genieten van de geweldige schrijfstijl van Rini Groothuis
Laatst gewijzigd door Ryu-san op 07 mei 2014, 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Balance is everything!

kurten

Bericht door kurten »

ja hier staat ook in m'n boekenrek het boek " jacht op grote karper "
dit was mijn eerste karperboek die ik kreeg voor kerst toen ik 15 jaar was
van m'n ouders.
ik vondt dit een zeer mooi boek :wink:
ik ben een jaar of 11 met kapersvissen bezig geweest op vele grootte meren gevist in frankrijk zoals lac du der, de forshe, lac d'oryon ,en casien natuurlijk vele mooie herineringen.

dit nieuwe boek van rini zal zeker even leerzaam zijn.

mvg kurten,
Laatst gewijzigd door kurten op 07 mei 2014, 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.

robin red

Bericht door robin red »

Pds schreef:Op mijn boekenplank staat nog altijd " Op jacht naar grote karper " van Rini's hand. Het moet toen 1988-89 geweest zijn en ik viste toen zo'n jaar of drie op karper. Als ik dat nu doorblader, pure nostalgie en soms heimwee naar die passie voor het vangen van grote karper. Vandaag is wielrennen mijn favoriete bezigheid maar de dag dat dit competitiegewijs stopt ga ik mijn Jan Schreinerhengel terug ter hand nemen.
Jaja, Rini, nog een onvervalste handmade penhengel van Jan Schreiner heb ik in mijn bezit.

Ik kijk dus ook wel uit naar de nieuwe handschriften dezer gewezen karperman. Ben benieuwd.
JaJa Peter, oude liefde roest niet maar geef mijn maar mijn 17 jaar oude afstandkanonnen van bruce ashby :twisted: die trouwens dit jaar van onder het stof mogen voor 5 weken Rainbow lake
:Hyper:
Dju ik heb de virus weer helemaal te pakken
Dat Rini Groothuis literair talent had dat wisten we al uit zijn karperperiode,toch benieuwd naar dit boek,zijn columns vind ik toch meestal de moeite.
Mvg Kris
Laatst gewijzigd door robin red op 07 mei 2014, 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.

AVG

Bericht door AVG »

Ook ik heb het bewuste karperboek van Rini zijn hand in vervlogen tijden van A tot Z gelezen,dit met veel genoegen.

Naar de inhoud van dit koiboek ben ik dan ook zeer nieuwsgierig,de titel spreekt mij in ieder geval al zeer aan.

Plaats reactie

Terug naar “artikelen”