skimmer

De naam zegt het zelf...
AVG

Bericht door AVG »

jeroenie schreef: aad, wat is het verschil tussen een zwembadskimmer en een traditionele wandskimmer???
Dag Jeroenie

Ik begrijp dat ik mij verkeerd heb uitgedrukt,want zoals u het stelt is er geen verschil,in mijn beantwoording aan fre,ben ik bij de swimskim uitgegaan van een type slimmer met een soort inlaatmond ( deze zal dus van een ander merk en type zijn ) ,nu ik via Google de swimskim heb opgezocht zie ik dus een ander type dan ik voor ogen had.

De swimskim zal best zijn werk doen,na het demo filmpje bekeken te hebben is het wel een onderhoudsbewerkelijk geval met een relatief klein opvangbakje,maar goed,ieder maakt zijn/ haar eigen keuze.
BartKoi

Re: skimmer

Bericht door BartKoi »

Hallo, En zijn er hier nu ervaringen met de swimskim 50 van Oase ? Ik heb nu een ingebouwde skimmer die gaat wordt aangedreven door een Red Devil 17 kub 150 watt naar Uv Evolution aqua 110 naar Bakki shower dus dit geheel is 260 watt = 550 euro op jaar:2
225 in skimmermandje komt bijna niets in!
Nu met 0ase Swimskim 50
45watt 100 euro jaar :2 = staat in winter af skimmer= 50 euro ! Groot verschil toch
Hoofd filter is een Nexus 300
Graag hoor ik van de ervaringen .Mvg Bart
goshiko

Bericht door goshiko »

Bart,
Je vergelijkt wel een setup skimmer+trickle+uvc met enkel een skimmer, prijsverschil is logisch dan natuurlijk want je hebt niet zo’n opvoer.
Ik heb geen ervaring met dat soort skimmer, ik heb gewone drijfskimmer. Die werkt wat op zelfde systeem, alleen is hij vast aangesloten op de filter.

Goshiko
koivijver 56 kuub
filterlijn : 4 drains en 1 skimmer, Trommelfilter 70,bewegend bed 200l, mattenkamer Japans/matala met airhouse beluchting, 2 waaierpompen 26kuub elk.
Natal

Bericht door Natal »

Ik heb een 2tal drijfskimmers gehad. Deze draaiden enkel in het najaar en zijn beiden na een paar jaar gesneuveld. De swimskim cs van oase was redelijk, maar ook hij kon de hoeveelheid bladeren en vuil niet verzamelen. De skimmer kwam dan boven water te staan en stond uren droog te draaien. Opvang mandjes zijn ok te klein als er veel of grote bladeren in vallen.

Ondertussen heb ik een skimmer die op de filter aangesloten is. Stukken efficiënter en makkelijker uit te kuisen.
Babette

Bericht door Babette »

Dag,
Ik ben de skimmer van oase 25 aan het veranderen die moet je elke dag uitkuisen.
Meerdere dagen staat hij droog te draaien omdat hij telkens omhoog schiet, ook al leg je er een steentje in om te verzwaren.
Persoonlijk vind ik geen goed toestel.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”