grow-out Mark's Koivoer

De naam zegt het zelf...
jocca

grow-out Mark's Koivoer

Bericht door jocca »

ik post het even hier (weet niet of het in het topic van sponsors moet/kan of niet).
maar wie de whatsapp groep volgt van Mark (van zijn japanreis) heeft het al kunnen zien/lezen.

Mark zal een UNIEKE grow-out organiseren in Japan en dit voor een ZEER ZEER lage prijs (ik snap zelfs niet hoe hij dit voor elkaar gekregen heeft ... :dash: ).

Ik probeer het kort en overzichtelijk te houden (meer info zal later vandaag nog volgen in een filmpje, maar dat heb ik nog niet).
voor wie twijfelt, ik zou echt niet lang twijfelen, er zijn maar 30 vissen beschikbaar en reeds een 20-tal zijn na een paar uur tijd al ingeschreven.

kweker: taniguchi
variëteit: 90% showa (rest go-sanke)
tosai van momenteel 4 maand oud (lengte 15-20 cm reeds !!!!!)
30 vissen beschikbaar
einde grow-out november 2024 (vissen gaan dus van tosai naar echte jumbo tosai gaan)

prijs: 200 euro aankoop koi
transport naar nederland: 35 euro (dus totale deelnameprijs is 235 euro)

In april 2024 worden de vissen in Japan (ze verblijven tot dan daar allemaal in opgroeifaciliteiten binnen) beoordeeld door de kweker zelf. De vissen die goed bevonden worden kunnen mits bijbetaling (ongeveer 60 euro) nog tot november 2024 in Azukari (mudpond) blijven (in japan).
Voor wie in november 2024 beslist dat zijn koi dermate goed is, zal er zelfs de mogelijkheid zijn om de vis NOG een jaar in Azukari te laten zitten (mudponds) in japan bij de kweker tot maar liefst november 2025 !!!, de prijs hiervoor is ongeveer 250 euro. Ok dan zit je met een vis die rnd de 500 euro zal zitten, maar ga je wel een knoert van een nisai (zal dan nl 2 volle seizoenen in de opgroei in Japan zitten) hebben die in de handel veel, heeeeeel veel meer zou kosten. Transport is wel wat duurder dan, dit zal ongeveer 60 euro zijn ipv 35 euro.

1 of meerdere koi per deelnemer (wel apart in te schrijven)

naar GARANTIE toe
tot april 2024 is alles 100% gedekt. Gaat de vis dood dan krijg je uw geld 100% terug of een andere koi indien gewenst.
na april 2024 vervalt dit en moeten er nieuwe afspraken gemaakt worden, wat en hoe die zijn zal pas dan kunnen bedisseld worden omdat Mark nog niet weet hoeveel koi er gaan blijven in Japan.

Prijzen?
eerste prijs: cadeaubon van 250 euro te besteden bij Mark aan koivoer of een koi
tweede prijs: 12 kg mark's koivoer
derde prijs: 4 kg mark's koivoer

Je moet GEEN lid zijn koiwijzer/koi2000 om deel te nemen, deze grow-out komt uit van Mark zelf. Wel zal de grow-out in het magazine besproken/opgevolgd worden.
wie interesse heeft om er lid van te worden dan kan dit en daar heeft mark (als hoofdsponsor ...) ook wat voor gedaan.
Mocht je nog geen lid zijn kun je dit worden en ontvang je ook gratis 4 kg van mijn voer. Sterker nog ik geef je €10,00 korting op het abonnement omdat ik hoofdsponsor ben. dus voor maar €45,00 krijg je het blad 4x per jaar, een vriendenpas waarmee je korting bij heel veel koizaken krijgt een kortingsbon van €25 vrij te besteden bij deelnemende koidealers en veel meer!

voila uiteindelijk toch nog een ganse boterham ... ik heb het ook pas gisteren gelezen en ...
jawel hoor, ik heb mij al ingeschreven !!!, ik hoop dat er nog wat Belgen ook mee gaan doen want als ik momenteel kijk dat zijn het voor 90% Nederlanders die meedoen...

Ik zou zeggen, twijfel echt niet te lang, ik acht de kans niet onbestaande dat tegen 12u vandaag (zaterdag) alles vol zal zitten. Het is (in mijn ogen) een unieke kans op een top tosai, en ...
mogelijks 1 tot 2 (en wie weet NOG langer) een azukari in Japan eens mee te maken/beleven. Hier gaan echt parels van vissen uit voortkomen EN ...
wat misschien nog het belangrijkste is ... het argument van GEEN opgroeibak te hebben vervalt hier grotendeels gezien de mogelijkheid om ze daar eventueel te laten opgroeien :lol: :lol: :Yahoo: :Yahoo: :Yahoo:

prijzen van transport en opgroei kunnen nog licht fluctueren (hangt er van af bv hoeveel vissen er in 1x kunnen afkomen en ... als het midden-oosten bv volledig ontploft dan moeten er terug nieuwe routes bekeken worden om ze te laten overvliegen (remember begin vorig jaar met de shiro's wat een miserie er toen was om ze in België te krijgen).
jocca

Re: grow-out Mark's Koivoer

Bericht door jocca »

in de whatsapp groep van Mark (waar je trouwens niets kan posten ... = geen eindeloos gezever en gekneuter dus) kan je ondertussen aardig wat filmpjes en foto's van zijn reis bekijken en ook daar staat er wat meer info over deze grow-out ondertussen.

https://chat.whatsapp.com/JDVOWFvo8Ws6hKiAsedLVY
Bijlagen
Q-RCODE.jpeg
Q-RCODE.jpeg (203.08 KiB) 956 keer bekeken
jocca

Bericht door jocca »

filmpje van de aankondiging gisteren in de whatsapp groep.
toen nog sprake van 20 vissen (maar die waren op 2u tijd allemaal besproken ...), nu opgetrokken tot 30 (en ik verwacht dat het er niet meer gaan worden).

later vandaag (zaterdag) volgt er een ander filmpje nog met wat meer info in etc, maar wie tot dan zal wachten gaat vermoedelijk te laat zijn :(

Robanne

Bericht door Robanne »

Waar kunnen we inschrijven?
Anders wil ik zeker meedoen!
grtjs,
Robanne
jocca

Bericht door jocca »

@Robanne

hèhè idd nog vergeten te vermelden.
Inschrijven doe je door te mailen naar [email protected]
naam en toenaam vermelden.
wil je meer dan 1 challenger, dan stuur je telkens een nieuwe mail.
zet als onderwerp: grow-out taniguchi

ik ga ervan uit dat iedereen dan nog een mail gaan krijgen met meer concrete informatie.
in ieder geval zou er later vandaag nog meer info volgen op de whatsapp, van zodra het daar zichtbaar is zal ik het ook ff hier posten.
A&E

Bericht door A&E »

Ik heb me ook ingeschreven maar nog geen reactie ontvangen.
jocca

Bericht door jocca »

die man zit nog in Japan hé :-D, en is van de ene kweker naar de andere aan het hollen.
Ik ga ervan uit dat eens hij terug is in Nederland (of ergens een rustig momentje heeft) hij iedereen een bevestigingsmail zal sturen.
Ik kan in ieder geval al meedelen dat iedereen die tot nu toe een mail gestuurd heeft ingeschreven zal zijn.
Om 13u57 waren er nog 25 plaatsen vrij, wie daarna nog inschrijft komt op een reservelijst.

ik krijg net door dat deze grow-out blijkbaar een enorm succes is en het aantal deelnemers fors is opgetrokken tot 75.
Mark heeft deze morgen 100 vissen geselecteerd, maw de laatste die moet kiezen zal nog royaal keuze hebben uit vissen.

1 voordeel door de grow-out te vergroten ... hij heeft een betere kwaliteit kunnen uitkiezen dan voorzien :Yahoo: :Yahoo: :dance: :dance:
jocca

Bericht door jocca »

zoals ik vrijdag wel vermoed heb ... dit is aardig uit de hand aan het lopen :lol: :lol: :lol:
deze morgen in de app-groep dit filmpje gezien waar alles een stuk duidelijker (en veel, veeeeeeel groter is geworden).

kort samengevat:
- 100 deelnemers
- 200 euro/koi (ex transport)
- eventueel azakuri (met meerprijs) in Japan na goedkeuring Kweker
- showa, kohaku, sanké, golden corn (kweker is hiervoor gekend) en specials

vissen die in Japan blijven= 3 prijzen (250 euro en voerprijzen)
vissen die naar nederland komen= OOK de 3 prijzen (250 euro en voerprijzen)

vissen gaan normaal de 30 cm voor bij zijn (sommigen misschien al richting de 40 cm!!!!) cm zijn, dus echte JUMBO's.
tegen eind volgend jaar gaan deze vissen dus op 16 à 18 maanden rond de 40-50 cm zitten (en misschien sommigen iets al groter).

keuze vis?
iedereen krijgt na afsluiting inschrijving een nummer.
Je zal uw top 10 moeten aanduiden op de gemaakte foto's (met behulp van video's).
Uit die top 10 wordt dmv lucky draw een vis gekozen.

zelfs al zit uw voorkeur er niet tussen dan nog heb je DAN nog de kans om toch nog uit de challenge te stappen ...!!!

koiwijzer-koi2000 zit er ondertussen ook wat tussen (niet mijn favo :x ... maar goed, ik kijk er ff doorheen :lol: :lol: :lol: ),
momenteel (rond 8u deze morgen) zijn er rond de 70 inschrijvingen al.

ferdy.1234

Bericht door ferdy.1234 »

Eerst maar 30 vissen en heel exclusief.
Nu al op 100 vissen ....voor mij al veel minder exclusief zou ik denken. Ik laat deze grow-out aan mij voorbij gaan .
Alvast veel succes aan de deelnemers.
Groeten Ferdy
koka

Bericht door koka »

ferdy.1234 schreef: 05 nov 2023, 12:15 Eerst maar 30 vissen en heel exclusief.
Nu al op 100 vissen ....voor mij al veel minder exclusief zou ik denken. Ik laat deze grow-out aan mij voorbij gaan .
Alvast veel succes aan de deelnemers.
denk wel dat het exclusief is dat deze nog mogen opgroeien in japan :D :shock:
20m³ met lavafilter 3m³
Rob en Tara koi

Bericht door Rob en Tara koi »

Wij hebben ons ook ingeschreven vooral ook omdat het in samenwerking is met koi2000
Mellie

Bericht door Mellie »

Mij ook ingeschreven gisteren..
Hopelijk is er nog plaats .. iemand al reactie terug gekregen van Mark via mail?

Mvg
jocca

Bericht door jocca »

ik heb net ff in de whatsapp gekeken en nog geen bericht gezien dat alles vol zou zitten.
De mail ga je vermoedelijk pas moeten verwachten als hij terug is van reis. Een dergelijke grow-out organiseren vergt gigantisch veel tijd (mails lezen, registeren, iedereen nummer geven en persoonlijk terugmailen, 1 mail gaat vlug, maar 100x doen is al een ander paar mouwen) en hij zit nu nog in Japan om vissen te selectern voor zijn andere zaak. Daar zal nu ff de prioriteit naartoe gaan.

Van zodra ik wat extra lees in de whatsapp ga ik het hier ff posten.
ik pols later vandaag wel even bij Mark zelf hoe de stand van zaken is ;-)

in ieder geval, ook al is alles volzet, ik zou mij toch inschrijven als je interesse hebt (dan kom je op een reservelijst), ik verwacht dat er tussen nu en begin challenge er nog wel links en rechts iemand zal afhaken ;-).
Mellie

Bericht door Mellie »

Toppie bedankt voor de update !
jocca

Bericht door jocca »

net ff mark geappt en de challenge zou net net net vol zitten. Wie deze morgen nog ingeschreven heeft zou er dus nog wel net bij kunnen zitten.
Indien je toch nog moest interesse hebben, schrijf je in voor de wachtlijst. Op een dergelijk aantal inschrijvingen vallen er altijd onderweg een paar nog uit voordat de vissen verdeeld worden.

en voor wie op een mailtje wacht, nog even geduld. Zie screenshot ;-)
Bijlagen
challenge.jpeg
challenge.jpeg (35.9 KiB) 502 keer bekeken
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”