maar wie de whatsapp groep volgt van Mark (van zijn japanreis) heeft het al kunnen zien/lezen.
Mark zal een UNIEKE grow-out organiseren in Japan en dit voor een ZEER ZEER lage prijs (ik snap zelfs niet hoe hij dit voor elkaar gekregen heeft ...

Ik probeer het kort en overzichtelijk te houden (meer info zal later vandaag nog volgen in een filmpje, maar dat heb ik nog niet).
voor wie twijfelt, ik zou echt niet lang twijfelen, er zijn maar 30 vissen beschikbaar en reeds een 20-tal zijn na een paar uur tijd al ingeschreven.
kweker: taniguchi
variëteit: 90% showa (rest go-sanke)
tosai van momenteel 4 maand oud (lengte 15-20 cm reeds !!!!!)
30 vissen beschikbaar
einde grow-out november 2024 (vissen gaan dus van tosai naar echte jumbo tosai gaan)
prijs: 200 euro aankoop koi
transport naar nederland: 35 euro (dus totale deelnameprijs is 235 euro)
In april 2024 worden de vissen in Japan (ze verblijven tot dan daar allemaal in opgroeifaciliteiten binnen) beoordeeld door de kweker zelf. De vissen die goed bevonden worden kunnen mits bijbetaling (ongeveer 60 euro) nog tot november 2024 in Azukari (mudpond) blijven (in japan).
Voor wie in november 2024 beslist dat zijn koi dermate goed is, zal er zelfs de mogelijkheid zijn om de vis NOG een jaar in Azukari te laten zitten (mudponds) in japan bij de kweker tot maar liefst november 2025 !!!, de prijs hiervoor is ongeveer 250 euro. Ok dan zit je met een vis die rnd de 500 euro zal zitten, maar ga je wel een knoert van een nisai (zal dan nl 2 volle seizoenen in de opgroei in Japan zitten) hebben die in de handel veel, heeeeeel veel meer zou kosten. Transport is wel wat duurder dan, dit zal ongeveer 60 euro zijn ipv 35 euro.
1 of meerdere koi per deelnemer (wel apart in te schrijven)
naar GARANTIE toe
tot april 2024 is alles 100% gedekt. Gaat de vis dood dan krijg je uw geld 100% terug of een andere koi indien gewenst.
na april 2024 vervalt dit en moeten er nieuwe afspraken gemaakt worden, wat en hoe die zijn zal pas dan kunnen bedisseld worden omdat Mark nog niet weet hoeveel koi er gaan blijven in Japan.
Prijzen?
eerste prijs: cadeaubon van 250 euro te besteden bij Mark aan koivoer of een koi
tweede prijs: 12 kg mark's koivoer
derde prijs: 4 kg mark's koivoer
Je moet GEEN lid zijn koiwijzer/koi2000 om deel te nemen, deze grow-out komt uit van Mark zelf. Wel zal de grow-out in het magazine besproken/opgevolgd worden.
wie interesse heeft om er lid van te worden dan kan dit en daar heeft mark (als hoofdsponsor ...) ook wat voor gedaan.
Mocht je nog geen lid zijn kun je dit worden en ontvang je ook gratis 4 kg van mijn voer. Sterker nog ik geef je €10,00 korting op het abonnement omdat ik hoofdsponsor ben. dus voor maar €45,00 krijg je het blad 4x per jaar, een vriendenpas waarmee je korting bij heel veel koizaken krijgt een kortingsbon van €25 vrij te besteden bij deelnemende koidealers en veel meer!
voila uiteindelijk toch nog een ganse boterham ... ik heb het ook pas gisteren gelezen en ...
jawel hoor, ik heb mij al ingeschreven !!!, ik hoop dat er nog wat Belgen ook mee gaan doen want als ik momenteel kijk dat zijn het voor 90% Nederlanders die meedoen...
Ik zou zeggen, twijfel echt niet te lang, ik acht de kans niet onbestaande dat tegen 12u vandaag (zaterdag) alles vol zal zitten. Het is (in mijn ogen) een unieke kans op een top tosai, en ...
mogelijks 1 tot 2 (en wie weet NOG langer) een azukari in Japan eens mee te maken/beleven. Hier gaan echt parels van vissen uit voortkomen EN ...
wat misschien nog het belangrijkste is ... het argument van GEEN opgroeibak te hebben vervalt hier grotendeels gezien de mogelijkheid om ze daar eventueel te laten opgroeien

prijzen van transport en opgroei kunnen nog licht fluctueren (hangt er van af bv hoeveel vissen er in 1x kunnen afkomen en ... als het midden-oosten bv volledig ontploft dan moeten er terug nieuwe routes bekeken worden om ze te laten overvliegen (remember begin vorig jaar met de shiro's wat een miserie er toen was om ze in België te krijgen).