online wedstrijd

De naam zegt het zelf...
Plaats reactie
Ed

online wedstrijd

Bericht door Ed »

:Hyper: :Hyper: Ik was één van de gelukkigen die een prijs had gewonnen van JB-KOI :good: waardebon van 100 eurokes :good:
Ik in België en JB-KOI in Nederland :nono: en ik had reserve amalgaan dompel uv lampen nodig.
Na contact met JB-KOI hebben ze deze opgestuurd :good: waarvoor hartelijke dank.
Grtz: Ed
LACHEN EN ZONNESCHIJN DOEN WONDEREN
mario1

Re: online wedstrijd

Bericht door mario1 »

Fotoke misschien?
Ed

Bericht door Ed »

77905
Veel meer kan ik er niet van maken , natuurlijk BEDANKT JB-KOI. :Hyper:
En natuurlijk bedankt aan de koivrienden die dit allemaal organiseren :good: :good:
jocca

Bericht door jocca »

zozo dat lezen we graag,
veel geluk met de lamp (als je die nodig hebt :-D ).
goshiko

Bericht door goshiko »

Komt altijd van pas he, reservelamp.
Tof van jbkoi dat ze dit zomaar willen opsturen...

Goshiko
koivijver 56 kuub
filterlijn : 4 drains en 1 skimmer, Trommelfilter 70,bewegend bed 200l, mattenkamer Japans/matala met airhouse beluchting, 2 waaierpompen 26kuub elk.
Babette

Bericht door Babette »

Vandaag is ook mijn pakje van JB-KOI toe gekomen. :good: En een beetje meer gekocht natuurlijk anders hebben we die verveelde Port aan ons broek !
Bedankt mijn winst van de tombola is ingewisseld ! :Hyper: :dance:
Bijlagen
9F4F2B4E-879B-41D1-A41F-D236DBD2EDD4.jpeg
Ed

Bericht door Ed »

Prachtig 👍 en zeker met gewonnen waardebonnen. Natuurlijk nog maals bedankt aan de sponsors 👍😜. Grtz. Ed
Ed

Bericht door Ed »

🤡
Babette

Bericht door Babette »

Ed amalgaanlamp ga ik eens opzoeken is dat een speciale, ik heb maar een gewone.
Maar we zijn toch gelukkig met te kunnen shoppen zonder afspraak, online heeft toch voordelen ! :Hyper: :Yahoo: :dance:
Ed

Bericht door Ed »

Dompel amalgaam lampen hebben meer straling en kracht
Het grootste voordeel zit hem dan ook in de kracht van de straling. Een amalgaam UV lamp heeft grofweg 3 maal de kracht ten opzichte van een normale UV lamp. 3 watt normaal UV licht komt overeen met 1 Watt amalgaam UV licht.

Voor grotere Koi vijvers is het verschil dus aanzienlijk. Reken je met het aanbevolen Wattage van 4 à 5 Watt per 1000 liter voor Koi vijvers met vol zonlicht. Dan is het verschil snel duidelijk. Voor een vijver van 25.000 liter heb je meer dan genoeg aan een 40 Watt amalgaam lamp. Terwijl je daar wel 100 tot 125 Watt normaal UV licht bij nodig hebt.

En het voordeel van een dompel amalgaan lamp is ook dat deze geen weerstand geeft in de waterstroom tegenover een UV armatuur.
Een gewone uv lamp moet ieder seizoen vervangen worden en met amalgaan kan je 2 seizoenen doen.
Vermoedelijk zullen andere koivrienden nog wel meer ondervinding en uitleg hebben over deze materie ??
mario1

Bericht door mario1 »

Je hebt dit vrij goed omschreven Ed.
Guyke

Bericht door Guyke »

Hallo,

@Ed

Persoonlijk heb ik ondervonden dat ik met veel minder wattage aan UV toekom dan men in de handleidingen aangeeft wat men zou nodig hebben.
Ook is er een onderscheid te maken over welke doorstroom ( debiet) per uur er voorbij die lamp komt
En dan heb je ook nog de manier hoe het water voorbij die lamp stroomt. Bv in een armatuur voor UV zit er meestal een reflexive bekleding wat het effect van de lamp veel efficiënter maakt.
Bij een dompel UV/of amalgaam die vrij in een bak hangt gaat er in feite veel energie verloren daar er op een 10 cm verwijderd van die lamp er nog wel licht is maar zonder al teveel effect.
Een dompel ( zowel dompel UV als dompel amalgaam ) is volgens wat ik ondervonden heb effectiever in een buis met reflexive bekleding ( of bv een buis in inox) dan dat deze vrij in een bak hangt.

Mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!
Ed

Bericht door Ed »

Guyke schreef: 10 apr 2021, 11:18 Hallo,

@Ed

Persoonlijk heb ik ondervonden dat ik met veel minder wattage aan UV toekom dan men in de handleidingen aangeeft wat men zou nodig hebben.
Ook is er een onderscheid te maken over welke doorstroom ( debiet) per uur er voorbij die lamp komt
En dan heb je ook nog de manier hoe het water voorbij die lamp stroomt. Bv in een armatuur voor UV zit er meestal een reflexive bekleding wat het effect van de lamp veel efficiënter maakt.
Bij een dompel UV/of amalgaam die vrij in een bak hangt gaat er in feite veel energie verloren daar er op een 10 cm verwijderd van die lamp er nog wel licht is maar zonder al teveel effect.
Een dompel ( zowel dompel UV als dompel amalgaam ) is volgens wat ik ondervonden heb effectiever in een buis met reflexive bekleding ( of bv een buis in inox) dan dat deze vrij in een bak hangt.

Mvg
Guyke
Guyke schreef: 10 apr 2021, 11:18 Hallo,

@Ed

Mvg
Guyke
Jawel Guyke dat is ook zo wel :good:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”