Even de stekker er uit.

De naam zegt het zelf...
FredLekx
Contacteer:

Re: Even de stekker er uit.

Bericht door FredLekx »

Toch even aangemeld om te kijken naar de topics van de laatste dagen.

Voor ons is het momenteel alle zeilen bijzetten. Dit is echter altijd nog beter dan verplicht thuis moeten blijven, al zal niet iedereen het daar mee eens zijn... :D
De winkel is, ondanks alle inspanningen, nog steeds niet op een normaal niveau te krijgen. Er gaat nog steeds meer uit, dan dat er binnenkomt. Het wordt dus eigenlijk alleen maar leger, terwijl er wel steeds meer binnenkomt dan normaal (+50 tot 75% per dag).
Ook moreel heeft dit wel z'n afwegingen. Medewerkers moeten langer werken, worden daardoor vermoeider en dus vatbaarder. Ook hebben ze meer klantcontacten dan normaal. Daarnaast zijn er ook binnen ons bedrijf meer werknemers ziek dan normaal. De druk neemt daardoor nog eens extra toe. Gelukkig hebben we ook veel scholieren die graag wat extra uren willen werken, maar er zijn er ook die "bang" zijn en liever helemaal niet komen.
Gelukkig nemen de meeste klanten het allemaal luchtig op en geven aan de volgende dag nog wel weer terug te komen. Een enkeling die er totaal geen begrip voor heeft en het allemaal veel te lang vindt duren voordat alles weer is aangevuld, is op 1 hand te tellen. Zijn over het algemeen wel die figuren die altijd wel wat te zeiken hebben.
Toiletpapier blijft echt nog steeds idioterie... Vanmorgen 3 containers binnen en echt binnen een goeie 3 uur uitverkocht (max. 2 per klant).
Afgelopen zondag rijen voor de deur (gaan om 12:00 open). De groenten werd gewoon van de container gehaald... :shock: :shock:

Het mooiste is echter: IEDEREEN spreekt er schande van... :kez: :kez: :kez:, maar doet net zo hard mee... :D :D :D

AVG

Bericht door AVG »

Zoveel papier heb je eigenlijk ook niet nodig

Het zal binnenkort hopelijk wat gaan stabiliseren Fred :CrossFingers: (
( kan momenteel ook niets doen v.w.b wat ik wekelijks nog doe.... ook geen recht op een vangnet, maar ach, er zijn ergere zaken waar we nu mee te maken hebben )

jocca

Bericht door jocca »

er zou een verbod moeten komen op hamsteren, maximaal 2 stuks van hetzelfde kopen (zeker van de noodzakelijke middelen)

Guyke

Bericht door Guyke »

Hallo,
jocca schreef:
19 mar 2020, 08:15
er zou een verbod moeten komen op hamsteren, maximaal 2 stuks van hetzelfde kopen (zeker van de noodzakelijke middelen)
Ben het daar niet mee eens. Mijn vrouwtje winkelt momenteel voor 5 gezinnen( 2xper week)
Moet zij dan verschillende keren opnieuw die winkel in .....
Ik ken gezinnen die met 5 gaan winkelen ( de kinderen zitten toch thuis ) ook een vorm van hamsteren
dan....

Het heeft een reden waarom er veel ( zacht ) wc papier gekocht wordt en niet alleen voor het toilet.
Kost in verhouding tot wegwerp zakdoekjes per velletje een pak minder.

Wijzelf hebben ook wat voorraad om het aantal winkelbeurten wat te beperken
Ook zijn er nu veel mensen thuis doppen/werken die anders bv op hun werk eten.

Het zo genaamde hamsteren moet volgens mij toch wat ruimer bekeken worden.

Mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!

jocca

Bericht door jocca »

degenen die nu nog met auto's vol wc papier naar huis rijden zijn mijns inzien wel aan het hamsteren,
de eerste rush is gedaan en toch blijft het aanhouden,
mijn vrouw werkt in het ziekenhuis, ik zorg thuis voor de kleine,
deze week heeft zal iedere keer na haar werk 's avonds naar de winkel geweest om eten of pampers voor de kleine te kopen... telkens volledig uitverkocht.
SCHANDALIG is het hoe er tegenwoordig aangekocht wordt, meer kan en zal er ik er ook niet over zeggen.

Guyke

Bericht door Guyke »

Hallo,

Ok een auto vol laden met wc papier is er misschien wel wat over. :dash:
Je moest vroeger eens naar de Makro rijden. Wat daar aan laadwagens buiten gehaald werd hield je ook niet voor mogelijk en dan was er geen corona, sars, of god wat weet ik aan de hand.

Echter ik ken mensen die heel der wijnkelders vol hebben en dat is voor mij evengoed hamsteren.
Ik ken ook mensen met schuilkelders helemaal vol ( en niet door corona...)

Ik wil alleen maar aantonen dat het woord hamsteren voor de ene daad wel waar kan zijn maar voor anderen een noodzaak....

mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!

Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje »

Het hamsteren is inderdaad verschrikkelijk en heb het er ook zeer moeilijk mee
Mijn vrouw moet ook meermaals gaan voor de dagelijkse boodschappen omdat zoals vandaag geen bloem meer in de rekken lag en morgen pas aangevuld zal worden...
Wat we wel gaan krijgen is dat iedereen veel meer nodig zal hebben nu we meer thuis zullen zijn

Groetjes
marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle

Hugo75

Bericht door Hugo75 »

Ik kan er nog steeds niet bij met m'n hoofd... wc papier. Ben wel blij dat ik dat normaliter ook redelijk 'hamster' als het in de aanbieding is dus de nood is niet al te hoog. Gelukkig lukt het de middenstand hier om de vakken goed gevuld te houden, maar wat hebben die een werk opeens. Succes met de drukte Fred!

FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx »

Inmiddels lijkt de rust langzamerhand wat terug te keren. Had in ieder geval even tijd om in te loggen bij Koivrienden. :D

Ronny66

Bericht door Ronny66 »

FredLekx schreef:
20 mar 2020, 19:39
Inmiddels lijkt de rust langzamerhand wat terug te keren. Had in ieder geval even tijd om in te loggen bij Koivrienden. :D
Goed voor dit te horen zullen wel drukke dagen zijn geweest....begon u al wat te missen hier :)
Gr Ronny
Koi vijver 11 kuub
Befil trommelfilter met 68 micron gaas
BWB 510L - 1bodemdrain - 1 skimmer
Vijverbouw viewtopic.php?f=17&t=18843

Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje »

FredLekx schreef:
20 mar 2020, 19:39
Ik heb het gevoel dat jullie in Nederland niet goed bezig zijn, en de ernst van het virus onderschatten,maar laten we hopen dat ik volledig verkeerd ben

Wij gaan hier in België alvast de grenzen dicht doen .....

Groetjes
Marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle

mart-ang
Contacteer:

Bericht door mart-ang »

De wereld om ons heen gaat op slot.
Ik weet niet wanneer wij op slot zullen gaan ??

Ik weet ook niet of dat wel DE oplossing zal zijn, dat laat ik liever aan de experts over.
Ik heb toch de hele dag ook met klanten te maken, en ik begrijp heel goed dat we voorzichtig moeten zijn
Maar wat is de beste optie ??

Het meest angstige vind ik dat je het niet ziet aankomen, je kan gewoonweg niet effe bukken en het vliegt over je heen...

Blijf opletten, en alles komt weer goed :good:
eigenwijs is ook wijs.

vijver
overkapping

FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx »

Waarschijnlijk zullen we hier in Nederland veel te nuchter tegen dit alles aankijken. Eerlijk gezegd, en gelet op diverse tekenen OOK vanuit de diverse "moves" binnen Supermarktland, had ik vanaf komend weekend of maandag ook een Lockdown verwacht. Kan zeker nog wel komen! Ik ga wat dat betreft ook met Martien mee. Blij dat ik nog kan/mag werken. HET niet opzoeken, is duidelijk. Maar even bukken, kan ook wel eens minder uitvallen in sommige situaties, Martien! ;cool; ;cool;

riny42

Bericht door riny42 »

het is gewoon waanzin en angst (voor wat????) dat hamsteren, vrijdag een man staan uitlachen die zijn bestel auto vol wc papier had en die werd nog pissig ook :D toen na mijn vraag of die eten niet belangrijker vond keek die me stom aan, heb medelijden met de mensen in winkels die zulke de hele dag mee maken. terwijl we juist dankbaar moeten zijn dat ze zo hard werken en risico extra lopen , dus bij deze bedankt mannen als Fred :good:

Rob83

Bericht door Rob83 »

Het is maar hoe je het bekijkt, qua maatregelen. Bij jullie Belgen is de grens dicht en komen wij Nederlanders er niet meer in zonder geldige reden. En op het nieuws klachten vanuit inwoners aan jullie kant van de grens waarom wij Nederlanders ons niet aan de regels houden.
Maar toen jullie kroegen dichtgingen, stonden de cafés hier in het zuiden van NL vol met Belgen...

Samen moeten we het virus de wereld uit helpen, iedereen met gezond verstand en elkaar zoveel mogelijk steunen. Hopend dat dit onze landen niet uit elkaar drijft!

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”