Reigerschrikdraad

De naam zegt het zelf...
Guyke

Re: Reigerschrikdraad

Bericht door Guyke »

Hallo,
polleke schreef:
01 jul 2019, 10:52
Hier ook al jaar en dag een schrikdraadkast van gallagher de M600 omdat het idd zwaar genoeg moet zijn voor vogels met hun pluimen natuurlijk , er staan ook tabellen op hun site waarbij je kan zien voor welk dier het geschikt is een paard heeft dus minder nodig dan een schaap of reiger :D
Eigenaardig dat ze dit toestel juist aanraden voor paarden....

mvg
guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!

polleke

Bericht door polleke »

Ow echt dan zal ik eens vlug een paard kopen :D
Vroeger ging er heel de koeien weide aan maar nu nog alleen een paar vijvers dus ik kom er niet aan . Ik heb een hoogspanningstester en ik heb ook op de bankirai planken een aardinhsdraad liggen voor als het droog is .
We spreken met vele stemmen maar hebben een gezamelijk doel,een beter leefmilieu voor onze koi .

madinees

Bericht door madinees »

Ik heb een Koltec aparaat. Geeft tussen de draad en een droge stenen rand nog 5000 volt.
Als je geen rand hebt kun je een minder zwaar aparaat nemen denk ik.
Bijlagen
2019-06-30_12_05_38_jpg.jpg
2019-06-30_12_05_38_jpg.jpg (70.76 KiB) 123 keer bekeken

Infrasuri3

Bericht door Infrasuri3 »

Zou u die meter niet eens aan een bougiekabel van de auto kunnen houden ?
Oudere auto’s werken normaal met +/- 8kv
En de moderne +/- 30kv

Knipperlicht relais ertussen en u kunt op de markt gaan staan met gegrilde reiger :evil:

Misschien eerst het verenpakket even nat nevelen
DF0B5803-4294-4470-83AB-ACD7942256E9.jpeg
DF0B5803-4294-4470-83AB-ACD7942256E9.jpeg (92.23 KiB) 117 keer bekeken

The digital hunter

Bericht door The digital hunter »

Miljaarde :evil: :twisted:

Vanmorgen ook een reiger zien opvliegen aan onze vijver.
Ik vond het al raar dat ik een kujaku die sinds een dag of twee dikwijls aan de oppervlakte zwom plots niet meer zag :unknown:
Nu weet ik ook gelijk waar die naar toe is :dash:

Ik heb sinds een paar dagen twee airlifts geplaatst die rechtstreeks in de vijver hangen en zo voor extra stroming en beluchting zorgen.
Nu zwemmen dus de koi's vlak bij de kant in die stroming en dat is dus ideaal voor die reiger.

Laatst heb ik eens een foto gezien van iemand die een aangeklede etalage pop in zijn tuin vlak bij de vijver had gezet, zou dat eventueel helpen ?

Ik zou uiteraard voor een knap vrouwelijk model gaan dat het ook wat leuk is om tegen aan te zien en haar natuurlijk niet in haar blootje laten staan maar leuk aankleden ,hé :wink: ;cool; :lol:

Een andere optie zou een schrikvlieger https://www.schippers.nl/vogel-tbv-voge ... 09339.html gebruiken die hier overal gebruikt wordt door de fruittelers maar dan ben ik ook al de vogels die ik wel graag in onze tuin zie komen drinken kwijt en dat is dan ook weer niet de bedoeling.

Een sproeiinstallatie gaat hier niet want onze katten zitten graag naar de koi's te kijken (zonder dat ze er iets aan doen,hoor :nono: ) en drinken ook van de vijver.

Met andere woorden ,ik weer iets bij om van wakker te liggen :(

Groetjes,

Ronald
Digitaal jagen is mijn andere hobby vandaar mijn nickname.
https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”