Stress door dikke regenbuien

De naam zegt het zelf...
Twankoi2017

Re: Stress door dikke regenbuien

Bericht door Twankoi2017 »

Vandaag naar koidealer geweest en afstrijkje laten maken. Het kwam er op neer dat er meerdere bacteriële infecties aanwezig waren. Wel zodanig dat aankomende week de koidokter langs moet komen om dit op te lossen.

Helaas, het is niet anders.

We gaan het wel zien wat de oplossing zal zijn.
Vijver 16m3 4,80 x 2,30 x 150, Nexus 200 filter op airlift , 40 watt dompel uv in airlift, skimmer op 6m3 Messnerpomp.

mario1

Bericht door mario1 »

KD laten komen lijkt me ook de beste optie.
Succes met de behandeling.

jocca

Bericht door jocca »

goede beslissing om de koidoc te laten komen
het liggen zeulen met een reeds zieke koi naar een dealer vind ik een minder goed idee.
die koi is zieker door een lagere weerstand, door ermee te liggen slepen naar een dealer krijgt hij nog meer stress = nog mindere weerstand = meer kans op grotere problemen.

wat betreft zout, ik snap niet waarom men dit in de vijver wil gooien, het zijn toch geen zeevissen ...
Zout zal ook geen enkele parasitaire uitbraak gaan wegwerken, het enige wat dit doet is de slijmhuid irriteren waardoor je de koi stimuleert om extra slijmhuid te maken, maar de parasieten blijven even goede aanwezig ...

Twankoi2017

jocca schreef:
09 jun 2019, 07:11
goede beslissing om de koidoc te laten komen
het liggen zeulen met een reeds zieke koi naar een dealer vind ik een minder goed idee.
die koi is zieker door een lagere weerstand, door ermee te liggen slepen naar een dealer krijgt hij nog meer stress = nog mindere weerstand = meer kans op grotere problemen.

wat betreft zout, ik snap niet waarom men dit in de vijver wil gooien, het zijn toch geen zeevissen ...
Zout zal ook geen enkele parasitaire uitbraak gaan wegwerken, het enige wat dit doet is de slijmhuid irriteren waardoor je de koi stimuleert om extra slijmhuid te maken, maar de parasieten blijven even goede aanwezig ...
Mijn koi heeft het prima ondergaan, na de reis netjes terug gezet en zwom weer prima rond.
Vissen zijn nog zeer vitaal en eten erg goed.

Wat dat betreft geen probleem, nu het probleem laten oplossen door de kd
Vijver 16m3 4,80 x 2,30 x 150, Nexus 200 filter op airlift , 40 watt dompel uv in airlift, skimmer op 6m3 Messnerpomp.

Twankoi2017

Zaterdag kd gehad en Costia als oorzaak gevonden. Ichtyafix van takazumi gebruiken en vanaf woensdag bactofood gebruiken. Dan is de kans vrij groot dat alles opgelost is. We gaan het zien.

mario1

Bericht door mario1 »

Costia is een zeer gevaarlijke parasiet en zeer zeker goed opvolgen.
Ichtyafix van takazumi vind ik geen informatie over terug en heb dan ook mijn bedenkingen van de behandeling.
Wie heb je als KD laten langskomen als ik vragen mag :?: Mag gerust via pb.

Succes verder met de behandeling.

jocca

Bericht door jocca »

vind ik ook een bizarre behandeling voor costia,
vaak is fmc hier de goede methode en dit 2x met gepast aantal dagen na elkaar te behandelen.

Twankoi2017

Ik denk zelf dat dit niet anders is als fmc.. , maar omdat hij ook vertegenwoordiger is van takazumi dit voorschrijft. Voorschriften van beide zijn hetzelfde.
https://takazumi.nl/nl/assortiment/visg ... chthyofix/

mario1

Bericht door mario1 »

Bedankt voor de info. Succes met de behandeling

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”