Mijn vaste bak koi vijver

De naam zegt het zelf...
Plaats reactie
Herbie217

Mijn vaste bak koi vijver

Bericht door Herbie217 » 06 jun 2019, 01:11

Goeden dag allen,

Hier zal ik foto updates met text gaan plaatsen van en over het plaatsen van mijn vaste bak koi vijver
Van begin tot eind wil.ik hier alles met jullie gaan delen.
Als jullie tips of adviezen hebben hoor ik dit natuurlijk graag👍

Groet wesley

mario1

Re: Mijn vaste bak koi vijver

Bericht door mario1 » 06 jun 2019, 05:58

Laat maar komen die handel, op foto's zijn we hier zot :Hyper:

Herbie217

Bericht door Herbie217 » 10 jun 2019, 19:46

Vanavond ga ik alle fotos met tekst en uitleg toevoegen aan dit topic dit moet helaas via de laptop want mijn telefoon vind het niet nodig om mee te werken ik hou jullie op de hoogte

Herbie217

Bericht door Herbie217 » 10 jun 2019, 21:20

daar moet ie gaan komen.jpeg
daar moet ie gaan komen.jpeg (98.52 KiB) 98 keer bekeken
dit is ff testen hoe ik de fotos erop moet gaan krijgen krijg namelijk elke keer de melding dat het bestand te groot is...... :?: :?:
goed ik zal maar alvast de teksten neer zetten en dan volgen de foto`s later maar :unknown:

dag 1 begon uiteraard met de vijverbak ophalen, eigenlijk was de bak iets te groot voor in de aanhanger maar ach vaak ben je te bang zullen we dan maar zeggen :D
ding opgeladen en op naar huis nu woon ik op een camping die auto vrij is dus de bak in de tuin krijgen werd een klus die met 4 man geklaard moest worden
en toen ja toen moest ie er nog in dat werd me dus voorbereiden op een hoop schepwerk aangezien het allemaal low budget moest blijven kon ik me geen mini graver veroorloven(tja je moet ergens op besparen met zo`n hobby),
hebben eerst de bak op zijn kop op de plek gelegd waar deze moest komen paaltjes in de grond geslagen en touw gespannen, na +- 30 min scheppen en gras uitsteken kwamen wij logischer wijs tot de conclusie dat er iets niets klopte(beginners foutje zullen we het dan ook maar noemen) de gehele vorm van de vijver was omgedraaid afgetekend, dus na 2 uur meten en paaltjes slaan klopte het plaatje eindelijk en konden we echt gaan beginnen.
in +/- 5 dagen en 18 uur scheppen hebben we het gehele gat geschept kwam erachter dat er op die plek al eens een vijver was geweest en dat werd bevestigt toen ik tijdens het scheppen het vijverfolie tegen kwam, maar toen..... regen...... en normaal zou dit geen probleem zijn maar nu wel want dat verdomde vijverfolie lag er nog in hele gat volgelopen en geen pomp .......f**** .
diezelfde dag nog de goede pomp gekocht voor 20 euro en leeg pompen maar

morgen zal ik verder gaan want dit word wel een heel erg lang bericht

Herbie217

Bericht door Herbie217 » 11 jun 2019, 20:51

Zo na wat reken werk en wat advies van een aantal mensen er achter gekomen dat de pomp die ik heb de vijver niet genoeg gaat circuleren dus maar weer opzoek naar andere pomp heb nu voor tijdelijk een pomp, nog een probleem na de bak een paar dagen vol water gehad te hebben en daarna leeg gepompt te hebben blijkt dat de ondergrond te vochtig was en de vijver is omhoog gekomen tijdens het leeg pompen dus dat wordt uithuilen en overnieuw proberen hij lag zowiezo al niet helemaal zoals ik het wou dus dat is dan weer geluk bij een ongeluk

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”