Een nieuwe maand een nieuwe kans..

De naam zegt het zelf...
Stevens

Een nieuwe maand een nieuwe kans..

Bericht door Stevens » 02 jun 2019, 19:44

Kennen jullie Chaggy van Beereke al?
Kijk dan snel op https://koigate.com/nl/koi-idol-verkiez ... tem/chaggy
en laat jullie stem achter..

Mvg, Gert
日本

beereke

Re: Een nieuwe maand een nieuwe kans..

Bericht door beereke » 02 jun 2019, 19:55

Bedankt voor het plaatsen Steven
Nu hopen op veel stemmen hè

Grts beereke

AVG

Bericht door AVG » 02 jun 2019, 20:22

Tja, je moet het dan maar opnemen tegen een zeer Kohaku van 94 cm die onlangs weer de GC titel heeft binnengehaald.

Niets ten nadele aan het adres van de zeer vriendelijke mensen ( meen ik ! ) van Koi - Idol en begrijp zeker dat zoiets opzetten veel tijd en energie kost. EN het dan ook nog zo doen waar elke deelnemer zich in kan vinden is al helemaal geen sinecure.

Dit gezegd hebbende blijf ik het een lastig fenomeen vinden, zo'n competitie.
- Gaat het stemmen om hoeveel vriendjes je hebt ? ( als elk lid van koivrienden zou stemmen, zouden daar weinig of geen andere mededingers kunnen concurreren )
- Stem ik op die fabelachtige Kohaku die al veel prijzen gewonnen heeft en maar voor weinige qua investeringen binnen bereik ligt.
- Stem ik op die Koi waarvan de variëteit mij aanspreekt ?
- Ga ik voor die Koi welke met zeer veel zorg is opgekweekt en nu tentoon wordt gespreid ?
- Of is de Koi met potentie voor de toekomst mij wel het meest gezind ?
- Etc. etc....
Wie het weet mag het zeggen.

Lang geleden heb ik al eens geschreven hoe ik persoonlijk over dergelijke competities denk en waarom ikzelf daar niet snel aan mee zal doen. ( Dat werd overigens niet door een ieder goed ontvangen en is wat mij betreft ook geen enkel probleem ! )

In het verleden heeft koivrienden meerdere opgroei competities ten uitvoer gebracht, waar het niet ging hoeveel vriendjes je hebt, maar beoordeeld door een externe deskundige die slecht één variëteit hoofde te beoordelen. Dit beviel mij dan weer wel !

Natuurlijk wens ik Rudy alle succes !

beereke

Bericht door beereke » 03 jun 2019, 05:49

AVG schreef:
02 jun 2019, 20:22
Tja, je moet het dan maar opnemen tegen een zeer Kohaku van 94 cm die onlangs weer de GC titel heeft binnengehaald.

Niets ten nadele aan het adres van de zeer vriendelijke mensen ( meen ik ! ) van Koi - Idol en begrijp zeker dat zoiets opzetten veel tijd en energie kost. EN het dan ook nog zo doen waar elke deelnemer zich in kan vinden is al helemaal geen sinecure.

Dit gezegd hebbende blijf ik het een lastig fenomeen vinden, zo'n competitie.
- Gaat het stemmen om hoeveel vriendjes je hebt ? ( als elk lid van koivrienden zou stemmen, zouden daar weinig of geen andere mededingers kunnen concurreren )
- Stem ik op die fabelachtige Kohaku die al veel prijzen gewonnen heeft en maar voor weinige qua investeringen binnen bereik ligt.
- Stem ik op die Koi waarvan de variëteit mij aanspreekt ?
- Ga ik voor die Koi welke met zeer veel zorg is opgekweekt en nu tentoon wordt gespreid ?
- Of is de Koi met potentie voor de toekomst mij wel het meest gezind ?
- Etc. etc....
Wie het weet mag het zeggen.

Lang geleden heb ik al eens geschreven hoe ik persoonlijk over dergelijke competities denk en waarom ikzelf daar niet snel aan mee zal doen. ( Dat werd overigens niet door een ieder goed ontvangen en is wat mij betreft ook geen enkel probleem ! )

In het verleden heeft koivrienden meerdere opgroei competities ten uitvoer gebracht, waar het niet ging hoeveel vriendjes je hebt, maar beoordeeld door een externe deskundige die slecht één variëteit hoofde te beoordelen. Dit beviel mij dan weer wel !

Natuurlijk wens ik Rudy alle succes !
hoi Aad
bedankt voor deze brede uiteenzetting

is idd een moeilijk te beoordelen competitie, en volgens mij gaat het er ook om hoeveel vrienden je hebt om te stemmen , maar voor mij is het louter om het amusement te doen en de te winnen gratis kaarten voor koishows door gewoon mee te doen hoor
want idd als je ziet dat er kleppers zoals een GC meedoen maak je geen kans( dit zie je nu al aan de stemming), trouwens ik heb al laten weten aan Piet van Leest dat dergelijke ( met alle respect he) koi die zulke prijzen winnen op koishows niet zouden mogen meedoen aan zo een competitie ( die bedoeld zou moeten zijn voor mensen die niet kunnen/willen meedoen aan shows en niet zo een hoge kwaliteit aan kois hebben )maar dat is natuurlijk mijn mening he

grts beereke

goshiko

Bericht door goshiko » 03 jun 2019, 07:48

Gestemd....
koivijver 74 kuub
filterlijn 1 : 5 drains, bezinkkamer met borstels, lege bezinkkamer,bewegend bed 200l, 2 maal membraanairlift
filterlijn 2 : skimmer, cetus-sieve, superfish eco plus E 8000, plantenbak 9 kuub met voornamelijk irissen en zuurtstofplanten

Tomkoi

Bericht door Tomkoi » 03 jun 2019, 08:46

Tomkoi schreef:
03 jun 2019, 08:38
Gestemd
@AVG de stemming is pure reclame voor de site natuurlijk. Hoe meer mensen deze site bezoeken om te stemmen hoe meer mensen de reclame/advertenties zien. Ze laten dan nog winnen wie ze willen natuurlijk... Wie het meeste mensen lokt is winnaar ;) Is nu eenmaal zo de dag van vandaag :dance:
Ti’s wat is, Ti’s Vis

Rob en Tara koi

Bericht door Rob en Tara koi » 03 jun 2019, 12:49

Tomkoi schreef:
03 jun 2019, 08:46
Tomkoi schreef:
03 jun 2019, 08:38
Gestemd
@AVG de stemming is pure reclame voor de site natuurlijk. Hoe meer mensen deze site bezoeken om te stemmen hoe meer mensen de reclame/advertenties zien. Ze laten dan nog winnen wie ze willen natuurlijk... Wie het meeste mensen lokt is winnaar ;) Is nu eenmaal zo de dag van vandaag :dance:
Maakt helemaal niks uit hoeveel stemmen je hebt
Ik doe al jaren mee en heb er nog nooit veel voor gedaan
Afgelopen mei maand ook niks aan gedaan en met 3 publieks stemmen 2e geworden .
Dus het maakt niet uit hoeveel vriendjes erop je stemmen de publieks stemmen tellen toch maar als een jury lid en de overige stemmen worden door 5 jury leden gegeven .
Dus het is gewoon een kwestie van goede vissen in zetten met goede foto’s .
Als je vaak ziet wat voor vissen erin gezet worden of met wat voor foto’s dan denk ik ok van zo ga je in ieder geval niks winnen .
Ik probeer zo vaak mogelijk 2e of 3e te worden ;cool;
Ik doe nu ook weer mee met dainishi tinus en sakai

mario1

Bericht door mario1 » 03 jun 2019, 21:55

gestemd

poutie

Bericht door poutie » 03 jun 2019, 22:55

Gestemd :D
Grts Luc.

goshiko

Bericht door goshiko » 04 jun 2019, 07:36

😉
koivijver 74 kuub
filterlijn 1 : 5 drains, bezinkkamer met borstels, lege bezinkkamer,bewegend bed 200l, 2 maal membraanairlift
filterlijn 2 : skimmer, cetus-sieve, superfish eco plus E 8000, plantenbak 9 kuub met voornamelijk irissen en zuurtstofplanten

beereke

Bericht door beereke » 04 jun 2019, 17:06

thanks makkers
gaat vlotter dit keer [thank_you

mario1

Bericht door mario1 » 04 jun 2019, 17:56

beereke schreef:
04 jun 2019, 17:06
gaat vlotter dit keer [thank_you
Zou ik nog niet durven zeggen, krijg de melding dat ik reeds heb gestemd :evil:
Uiteraard heb ik al gestemd, maar dat was gisteren :nono:

goshiko

Bericht door goshiko » 04 jun 2019, 17:58

Bij mij lukte dat wel hoor
koivijver 74 kuub

poutie

Bericht door poutie » 05 jun 2019, 22:35

;OK;

mario1

Bericht door mario1 » 06 jun 2019, 05:57

Stem erbij

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”