• Advertentie

Sponsers van onze nieuwjaarsreceptie op 20 januari 2018

trieste mededeling

De naam zegt het zelf...

Re: trieste mededeling

Berichtdoor Soerske » wo 15 aug 2018, 19:08:10

Pfff veel sterkte. Dit wil niemand mee maken. Hopelijk mag je toch terug ooit van de hobby genieten...
Soerske

Afbeeldingen: 84

Berichtdoor Budeltje » wo 15 aug 2018, 21:11:50

Dat is het slechtste nieuws in de hobby dat je kunt krijgen. En ik zag aan al je trotse aanwinsten dat je juist zo'n geweldig bestand had.

Nu is het ronduit klote en de nasmaak zal nog heel lang zuur zijn. Maar uiteindelijk is er niks zo mooi en ontspannend als een vijver in de tuin.

In de vorige editie van KOI Magazine stond wel een artikel van een biologe die studie had gedaan naar KHV. Volgens mij zou verwarmen naar een voor de koi nog net niet dodelijke temperatuur het virus stopzetten. Het is dan niet weg, maar wel voorlopig inactief.
Budeltje

Afbeeldingen: 29

Berichtdoor polleke » do 16 aug 2018, 8:43:39

Dat is iets dat je nooit wil horen en ik begrijp wel dat je eens goed wil nadenken Rudy ,ik wens je sterkte en succes met welke beslissing je ook neemt .Grtjs
We spreken met vele stemmen maar hebben een gezamelijk doel,een beter leefmilieu voor onze koi .
polleke

Afbeeldingen: 1157

Berichtdoor nico1012 » do 16 aug 2018, 9:20:36

snap heel erg goed dat je er kapot van bent. Zeker als je zo'n mooi bestand hebt als jou.
In ieder geval heel veel sterkte en hopelijk komt er snel een oplossing voor deze vervelende ziekte
nico1012

Afbeeldingen: 44

Berichtdoor koi hobby » do 16 aug 2018, 11:38:35

Heel veel sterkte toegewenst. Ik weet hoe het voelt. Ik ben er ook kapot van momenteel. Ben ook aan het overwegen om verder te gaan of te stoppen. Want als je opnieuw begint is de kans groot dat het je weer overkomt. Op deze manier wordt het een heel erg dure hobby. En het is al een dure hobby. Eventueel verdergaan met je huidige vissen en besmette vissen van andere hobbyisten bijzetten die willlen stoppen misschien een optie? Dan heb je toch een gevulde vijver.
koi hobby

Berichtdoor beereke » do 16 aug 2018, 19:18:21

hoi beste koivrienden

ik wil langs deze weg iedereen bedanken voor de ondersteunende woorden die hier reeds allemaal zijn gepasseert
Ook de vele telefoontjes en mails die ik heb gekregen doen mij wel deugt , maar toch ben ik er nog altijd niet goed van
momenteel zwemmen de 5 "overlevers" hier goed rond , maar het is altijd bang afwachten wat de dag erna brengt
Iedere morgen naar de vijver om te kijken of er weer geen om ligt , ganse dag op het werk denken van ;hopelijk ligt er weer gene slecht :(
En dat zo iedere dag , tis om zot te worden , mijn koimicrobe is momenteel ver zoek
Ga zeker heel goed nadenken wat ik ga doen en zal jullie dit zeker laten weten
Maar momenteel ga ik efkens van de radar verdwijnen
Tot later
grts Beereke :(
beereke

Afbeeldingen: 313

Berichtdoor proview » do 16 aug 2018, 20:11:32

Beereke heel veel sterkte en hopelijk komt het voor uw 5 overlevers nog goed !
Da wil niemand meemaken.
Mogen we weten wat de behandeling is voor de overlevers ?
Chloramine t ?
Collega koivrienden heeft het te maken met de hoge watertemperaturen, en bijhorend misschien chronisch hogere bacteriedruk ?

Gr bart
proview

Afbeeldingen: 91

Berichtdoor koi hobby » zo 19 aug 2018, 13:35:25

Heel misschien is er hoop aan de horizon.

Een nieuw ontwikkelde stof 16d werkt tegen verschillende virussen waaronder herpes virus.

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/on ... ~b45ce5db/

Misschien dat we het kunnen testen en via het voer kunnen toedienen aan de vissen.
koi hobby

Berichtdoor mart-ang » zo 19 aug 2018, 17:42:51

Hè Rudy.
Ik lees dit nu pas en ben er niet goed van.
Ik kan geloven dat de moed dan in de schoenen zakt.
Wij wensen jullie sterkte en alle wijsheid om tot een weloverwogen beslissing te komen.
eigenwijs is ook wijs.

vijver
overkapping
mart-ang

Afbeeldingen: 1337

Berichtdoor Rinikoi » ma 08 okt 2018, 19:00:10

Hallo Rudy, ik zag een heleboel topics van jou die gesloten moeten worden. Toen ben ik eens gaan zoeken wat de oorzaak hiervan is. Ik zag tot mijn grote schrik dit topic...

Dat precies iemand met erg veel passie voor koi dit moet overkomen. Veel sterkte in deze moeilijke periode!!
Rinikoi

Afbeeldingen: 86

Berichtdoor beereke » ma 08 okt 2018, 19:50:48

Rinikoi schreef:Hallo Rudy, ik zag een heleboel topics van jou die gesloten moeten worden. Toen ben ik eens gaan zoeken wat de oorzaak hiervan is. Ik zag tot mijn grote schrik dit topic...

Dat precies iemand met erg veel passie voor koi dit moet overkomen. Veel sterkte in deze moeilijke periode!!

hoi Rinikoi

bedankt voor u reactie
heb deze tegenslag reeds grotendeels verwerkt hoor ,al blijft het nog altijd slikken als ik mijn overleden beauty's terug zie
Maar ik heb mij herpakt en doe nu verder met diegene het overleefd hebben en heb er reeds 2 nieuwe bijgestoken
Die doen het allemaal heel goed , al ga ik de evaluatie volgend seizoen eens bekijken
Kon het niet over mijn hart krijgen om de overlevenden te euthanaseren en heb beslist om met deze 4 overlevende en de 2 bijgezette koi
verder te doen
Deze 6 koi blijven dan ook hun ganse leven bij mij en worden niet/NOOIT verder verkocht ( ik schrijf dit om eventuele speculaties tegen te gaan zoals, jammer genoeg, reeds is gebeurt)
Zo leerde ik ook de andere kant van het koihouden kennen, want iemand die mij kent weet dat ik NOOIT bewust besmette koi zou verkopen maar ja mensen zijn nu eenmaal rap met hun eigen meningen he ( heb mij daar allang bij neergelegt)
ik heb ook mijn vijver een complete nieuwe look gegeven ( later geef ik wel , in een vernieuwde topic, tekst en uitleg met filmpjes erbij)
grts beereke
beereke

Berichtdoor deglasblazer » ma 08 okt 2018, 21:13:06

Goed nieuws dat je verder doet Rudy! Ik ben laatst nog een workshop visziekten gaan volgen bij Maarten Lammens en daar is KHV ook aan bod gekomen.

Aangezien er al veel besmette vijvers en koi's zijn gaat KHV meer en meer voorkomen. Volgens hem is het sterftecijfer als er KHV uitbreekt al serieus gedaald en hopelijk blijven jou overgebleven vissen gespaard van nog meer ellende.

In ieder geval veel succes nog en ik zou het ook niet over mijn hart kunnen krijgen om de overlevenden te euthanaseren.

Gr

Tim
deglasblazer

Afbeeldingen: 147

Berichtdoor beereke » di 09 okt 2018, 3:36:18

deglasblazer schreef:Goed nieuws dat je verder doet Rudy! Ik ben laatst nog een workshop visziekten gaan volgen bij Maarten Lammens en daar is KHV ook aan bod gekomen.

Aangezien er al veel besmette vijvers en koi's zijn gaat KHV meer en meer voorkomen. Volgens hem is het sterftecijfer als er KHV uitbreekt al serieus gedaald en hopelijk blijven jou overgebleven vissen gespaard van nog meer ellende.

In ieder geval veel succes nog en ik zou het ook niet over mijn hart kunnen krijgen om de overlevenden te euthanaseren.

Gr

Tim

hoi Tim
idd er zijn dit jaar veel uitbraken geweest he
Maar de ene komt er voor uit en de andere niet he
Tzijn wel de mensen die er durven voor uitkomen die dan bekeken worden als parasieten en verwijten of beschuldigingen ( achter de rug natuurlijk ;want de deze die iets gezegd hebben zijn wel te laf om het in mijn gezicht te zeggen)krijgen
Maar wat dan met diegene die niets laten weten dat ze khv-virus gehad hebben ,wat doen die met hun vissen ? :unknown:
Soit; met de opwarming van de aarde(lees;hittegolfen) zou het kunnen dat het er niet op verbetert hoor

grts beereke
beereke

Berichtdoor goshiko » di 09 okt 2018, 6:40:56

beereke schreef:( ik schrijf dit om eventuele speculaties tegen te gaan zoals, jammer genoeg, reeds is gebeurt)

Dat mensen zoiets nog maar durven te suggereren, man man man.

Ik hoop echt dat je terug gelanceerd bent, de hobby is te mooi om op te geven,zelfs niet na zo'n zware tegenslag.
Want dat is het, een tegenslag, een slecht lot uit de loterij dat iedereen kan overkomen, ook al ben je nog zo voorzichtig en verzorg je jouw vissen nog zo goed.

Goshiko
koivijver 74 kuub
filterlijn 1 : 5 drains, bezinkkamer met borstels, lege bezinkkamer,bewegend bed 200l, 2 maal membraanairlift
filterlijn 2 : skimmer, cetus-sieve, superfish eco plus E 8000, plantenbak 9 kuub met voornamelijk irissen en zuurtstofplanten
goshiko

Afbeeldingen: 35

Berichtdoor poutie » di 09 okt 2018, 9:32:53

Ik ben zeer blij Rudy dat je niet stopt met de hobby :D
Ik wenst je dat alle die miseries ver weg is voor u en dat je weer kan genieten van je mooie vriendjes zoals ieder koi liefhebber !!!
Je weet als ik kan iets doen voor u je weet mij wonen he !
Veel plezier nog Rudy :D
Grts luc.
poutie

Afbeeldingen: 190

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen