• Advertentie

Sponsers van onze nieuwjaarsreceptie op 20 januari 2018

trieste mededeling

De naam zegt het zelf...

Re: trieste mededeling

Berichtdoor frankske » wo 15 aug 2018, 7:45:54

Jawadde Rudy
Komt dat tegen, dat is toch een ramp voor iedere koiliefhebber zoiets....
Veel sterkte maatje

grt
Franky
frankske

Afbeeldingen: 666

Berichtdoor D-man » wo 15 aug 2018, 8:03:57

Ik wist het natuurlijk al een poosje, verdoeme wat een kl*tezooi!
Niet zomaar opgeven al zou ik dat ook begrijpen. Zoals ik je volgens mij ook al wel verteld had is dat een bevriende hobbyist van mij hetzelfde heeft gehad, de vissen die het destijds overleefd hebben zwemmen daar nog altijd top gezond rond! Ze plaatsen zelfs af en toe bij en ook dit heeft tot op heden ( ze hebben dit nu zo'n 8 jaar gok ik ) nog nooit problemen gegeven. Zou ook een manier kunnen zijn he.

Eventueel van andere mensen die overlevers hebben zou je ook nog eens vissen over kunnen nemen misschien...
Maar soit ik zou ook heel goed begrijpen als je er mee stopt al zou ik en vele anderen met mij je natuurlijk enorm gaan missen!

Betreffende de oorzaak, zoals Marc al noemde denk ik ook dat het in vrijwel elke vijver wel latent aanwezig is, de hobbyist die ik hierboven noem had ook al 2 of 3 jaar niet bijgeplaatst en kreeg een uitbraak...

Sterkte makker, en mocht ik je nog kunnen voorzien in iets al is het maar een praatje dan hoor ik het wel weer!
ik ben mij er eentje...
D-man

Afbeeldingen: 32

Berichtdoor Guyke » wo 15 aug 2018, 8:20:02

Hallo,

Dit is echt wel triestig. :cry:
Veel sterkte en kracht voor wat je verder wil of ziet.

mvg
Guyke
Guyke

Afbeeldingen: 961

Berichtdoor jocca » wo 15 aug 2018, 8:23:11

jeetje wat een mottig verhaal is me dat :shock:
ik mag er niet aan denken dat 3/4 van de koi hier plotsklaps overlijden, ik loop nu al gestresseerd rond als er 1 wat minder is.
Veel sterkte in ieder geval.

@D-man, ik heb ooit eens gelezen dat koi die een dergelijke uitbraak overleven vaak immuun zijn tegen dit virus en er normaal nooit geen last meer van gaan hebben.
al blijft het natuurlijk een gok om nieuwe koi bij te zetten. Ook in ben wel van mening dat in vrijwel iedere koivijver vissen met dit virus rond zwemmen.

Misschien kan het eens interessant zijn om een databank bij te houden in welke omstandigheden deze uitbraken plaats vinden.
Ik denk dat dit nog nooit gedaan is (is haast ondoenbaar ook), maar door de grote hoeveelheid mensen die op dit forum zitten zou dit wel mogelijk kunnen zijn).
inhoud vijver, manier filtering, aantal vissen (en afmetingen), eventueel kwekers als je dit weet, temperatuur, etc etc.
Bij voldoende (hoe erg het ook is) gevallen kan er misschien een vergelijk gevonden worden zodat je weet welke trigger het eventueel kan zijn die voor dergelijke uitbraken zorgt.
Op die manier kan misschien ook gezien worden of er een bepaalde kweker is die vissen voortbrengt die resistenter zijn dan andere kwekers.
tis maar een idee ...
jocca

Afbeeldingen: 90

Berichtdoor peletonduwer » wo 15 aug 2018, 8:42:52

Dag Rudy

Niet leuk om mee te maken, en zeker als je weet wat voor liefde en tijd men erin steekt. Hopelijk vind je nog de moed om deze mooie hobby niet op te geven.

Groetjes

Chris
Edouna 5 kamer vortex-makkie
eco-x 10000 filterlijn + 55w UV
eco-x 4500 skimmer - plantenfilter
ph sturing
zelfbouw ozonreactor-afschuimer
OEM ozongenerator 1000mg redox gestuurd
Full control siemens logo
EPAS trained / http://www.epasconsultancy.com/
peletonduwer

Afbeeldingen: 244

Berichtdoor antoon » wo 15 aug 2018, 8:58:58

Denk dat dit de schrik is van elke liefhebber.Hopelijk kan je het onder controle krijgen .
Veel sterkte Rudy en niet opgeven he !
Groeten Antoon
antoon

Afbeeldingen: 46

Berichtdoor Bossi » wo 15 aug 2018, 9:12:05

Aiaiai Rudy,

Zeer jammer te moeten lezen dat je getroffen bent door dit mottige virus. Het is de schrik van elke hobbyist.

Ik kan zeer goed begrijpen dat je even niet goed weet wat te doen. Tijd brengt raad en hopelijk vind je terug de moed om door te zetten. :CrossFingers:

In elk geval veel sterkte!

Groetjes,

Bossi
Nu kwaliteit is later geen spijt...
Bossi

Afbeeldingen: 989

Berichtdoor The digital hunter » wo 15 aug 2018, 10:03:18

Dag Rudy en vrouwke, (sorry ben de naam van Uw vrouwke even vergeten :oops: :oops: :oops: )

Ik ben toen je de vorige keer besliste om te stoppen met je vijver ongelooflijk vriendelijk onthaald bij jullie thuis en mocht toen al genieten van hoe je begaan was met je koi's en heel het gebeuren er rond.
Het was toen om gezondheidsredenen en dan is er altijd nog een beetje afwegen mogelijk om door te gaan of niet maar wat je nu overkomt daar ben je totaal machteloos tegen.

Zoals je weet ben ik nog maar een beginneling en heb nog veel te leren,daarom ben ik ook eens even gaan opzoeken wat dat virus precies inhoud en ik moet zeggen daar wordt je echt bang van.

Je hebt me op de koishow in Hasselt nog verteld dat je eventueel voor nog betere kwaliteit koi wou gaan terwijl je koibestand en installatie al om van te snoepen was en dat overkomt je dit.

Het moet inderdaad heel zwaar aankomen voor jullie beide om zoveel tegenslag te hebben met jullie geliefde hobby en weet niet goed wat ik kan zeggen om jullie wat op te vrolijken maar weet dat de koivrienden enorm met jullie meeleven.

72125

En als ikzelf ook maar iets voor jullie kan doen laat het maar weten en ik sta er.

Groetjes en vooral veel sterkte met het verwerken van deze tegenslag.
Digitaal jagen is mijn andere hobby vandaar mijn nickname.
https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/
The digital hunter

Afbeeldingen: 1139

Berichtdoor wadapatja » wo 15 aug 2018, 10:30:31

Wat een ellende.

Veel sterkte bij het maken van uw keuze.
<WIM> Koivijver 18 kuub. Befil 2.0 trommel en 510 liter bewegend-bed met ingebouwde Koshi dompel uv-lamp van 42 watt.
2 beluchte drains en 1 skimmer.
Doorstroming op airlift, aangedreven door een Thomas LP-60HN luchtpomp.
wadapatja

Afbeeldingen: 104

Berichtdoor Rob1979 » wo 15 aug 2018, 10:34:49

Hier vorig jaar zelf ook aan de hand gehad. Haalt het plezier wat je er aan beleefd helemaal weg!! Ik heb ervoor gekozen om door te gaan en na een tijdje toch weer plezier in de hobby gekregen, al blijft het moeilijk om bij een dealer langs bakken te lopen en niets aan te kunnen schaffen. Succes met het maken van een keuze.

Gr. Rob
Rob1979

Afbeeldingen: 77

Berichtdoor johnds » wo 15 aug 2018, 11:45:12

OMG !!! :dash: :dash: :dash:

Sterkte man.. welke beslissing je ook mag nemen.
johnds

Afbeeldingen: 103

Berichtdoor boysnoize » wo 15 aug 2018, 11:47:51

pf. rudy toch..
veel sterkte daar!
boysnoize

Afbeeldingen: 24

Berichtdoor AVG » wo 15 aug 2018, 12:08:54

Hoi Rudy,

Als ik mij probeer voor te stellen hoe het moet zijn om elke ochtend naar de vijver te lopen en maar zien wat de dag brengt, lopen de rillingen over m'n lijf.....wat moet dat kl.te zijn.

Ik wens jullie heel veel sterkte met wat jullie nu overkomen is.

Ingrid & Aad
AVG

Afbeeldingen: 3536

Berichtdoor WTR » wo 15 aug 2018, 12:16:41

Poh dat is even schrikken Rudy, de grootste nachtmerrie van menig hobbyist. Iedere keer als ik dit soort berichten lees zet me dat toch aan het denken.

Heel veel sterkte :roll:
Gr Wouter
WTR

Afbeeldingen: 41

Berichtdoor deglasblazer » wo 15 aug 2018, 18:54:06

Dag Rudy

Dit is idd slecht nieuws voor jou, in ieder geval veel sterkte en hopelijk krijg je er toch terug plezier in want dit is een schitterende hobby!

Gr

Tim
deglasblazer

Afbeeldingen: 147

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen