• Advertentie

Sponsers van onze nieuwjaarsreceptie op 20 januari 2018

Raad gevraagd vervoeren koi

De naam zegt het zelf...

Re: Raad gevraagd vervoeren koi

Berichtdoor polleke » za 11 aug 2018, 7:10:35

Ik zou ook gewoon een doos nemen want dan heb je het minste kans op beschadigingen omdat de koi dan niet veel kan bewegen .Een grote bak is alleen maar goed dat er veel koi inzitten want anders gaan ze stukken maken als ze plaats hebben om te vertrekken om te proberen te springen ,dit heb ik al meermaals gehoord op de koishows .Als er meerdere koi in een grote bak zitten hebben ze bijna geen kans om te gaan springen dat zal wel duidelijk zijn :roll: :lol: .
Spijtig dat het zo ver is want ik heb hier materiaal voor (zonder de zuurstof) .grtjs en succes
We spreken met vele stemmen maar hebben een gezamelijk doel,een beter leefmilieu voor onze koi .
polleke

Afbeeldingen: 1157

Berichtdoor LucB » za 11 aug 2018, 8:03:18

Marcje schreef:Klopt, maar dan kan je nadien de zakken wegkieperen, want ik spoel ze uit en gang ze te drogen nadien , niet uit gierigheid , maar omdat deze soms moeilijk te verkrijgen zijn

Niet uit gierigheid ;cool;

Je hebt verdorie groot gelijk. Ik vind het logisch om materiaal te hergebruiken wanneer dit mogelijk is. Elke zak die uitgespoeld wordt is een zak gered van de afvalberg. Het hergebruik kan alleen maar aangemoedigd worden. Onze planeet krijgt het al hard genoeg te verduren.
Ook kan je een spanbandje met een fijne schroevendraaier terug open doen en een paar keer hergebruiken. Ook hier weerom. De moeite die je hier moet voor doen is eigenlijk te groot maar toch. Een spanbandje kost ook twee keer niks. Maar het geeft wel een goed gevoel dat je iets hergebruikt wat anders na één keer gebruiken meteen bij het afval werd gegooid.
LucB

Afbeeldingen: 334

Berichtdoor mario1 » za 11 aug 2018, 13:13:49

Dag Luc,

Herbruikbare spanbandjes zijn reeds een tijdje hier in gebruik en is zeer makkelijk deze in huis te hebben :D
mario1

Afbeeldingen: 2163

Berichtdoor LucB » zo 19 aug 2018, 6:17:57

En Mario, ben je jouw nieuwe vissen al gaan halen ondertussen ? Verliep het goed ?
LucB

Afbeeldingen: 334

Berichtdoor mario1 » do 20 sep 2018, 17:20:08

Hallo Luc,

Sorry voor de late reactie, was deze topic een beetje uit het oog verloren.
En ja hoor de koi zijn goed thuisgekomen :good:

Ik heb gebruik gemaakt van een meetbak 1 meter lengte en transportzakken van 1.4 meter.
De zakken van 1.2 meter vond ik iets aan de krappe kant en heb er geen spijt van gehad om de langere zakken te gebruiken, ondanks ik een enkele zakken van 1.2 meter heb besteld ;cool;
mario1

Afbeeldingen: 2163

Vorige

Keer terug naar Algemeen