• Advertentie

Sponsers van onze nieuwjaarsreceptie op 20 januari 2018

Geert, smetjen en dvr op Japan citytrip

De naam zegt het zelf...

Re: Geert, smetjen en dvr op Japan citytrip

Berichtdoor Geert » ma 16 okt 2017, 10:51:57

bazzio schreef:
Geert schreef:de foto's eindelijk... :Hyper:
Het is echt zonde dat ik de schoonheid van de koi niet waardig op het scherm krijg :dash:
Gerard

Wat een joekels zeg, ik vind het beide mooie koi's!!

Als ik een tip mag geven... Die 2e van de Showa is onderbelicht (en die 1e van de Sanke ook iets) en heeft last van spiegeling en hierdoor te weinig contrast. Ik weet niet welke camera je hebt (er staat geen exif in de foto) maar als het mogelijk is schiet dan in raw formaat, hier kan je achteraf (enigszins) de belichting nog aanpassen. Voor de spiegeling kan je een polarisatiefilter aanschaffen voor op je lens, hiermee draai je dan de spiegeling uit het water en ook handig voor de vakantie foto's :wink: Samen met een beetje fotobewerking laat je de Koi's leven op beeld, tenminste dat vind ik :oops: .

v.b. gisteren genomen, gewoon recht boven de vijver.
66828

Ik heb een Nikon Toestel D3200 met 32-105 lens (denk ik), polarisatie filter staat erop.
De foto's zijn op automatisch getrokken omdat ik er niks van ken :oops:
Op mijn display van het toestel zagen de foto's er redelijk uit tot ze op mijn pc kwamen :(
Door de smartphone komt het toestel 1 keer per jaar uit de kast en dat is veel te weinig om eruit te leren natuurlijk...
Koivijver 11m³ / Gravity gemetste 4 kamer filter 1250l + crielzeef 200µ (www.pondplastics.be) + japanse mat 8m² + BWB 25L Caldness/ pomp oase optimax 10.000 l + 3500l aquamax met Drijvende skimmer naar Plantenfilter 2500L
Geert

Afbeeldingen: 190

Berichtdoor PascalGoossens » ma 16 okt 2017, 11:43:18

Volgend jaar moet ik maar eens komen helpen met foto's maken 8)
Zeer mooie ontwikkeling Geert! Misschien niet de hardste groeiers, maar ik vind persoonlijk het goed houden/nog beter maken van de vissen belangrijker. Dat lukt hier toch aardig!!
Ik ben benieuwd naar de rest van de updates :D
Als maisolie van mais afkomt en zonnebloemolie van zonnebloempitten.... Hoe zit dat dan met babyolie?
PascalGoossens

Afbeeldingen: 174

Berichtdoor Geert » ma 16 okt 2017, 11:54:18

PascalGoossens schreef:Volgend jaar moet ik maar eens komen helpen met foto's maken 8)
Zeer mooie ontwikkeling Geert! Misschien niet de hardste groeiers, maar ik vind persoonlijk het goed houden/nog beter maken van de vissen belangrijker. Dat lukt hier toch aardig!!
Ik ben benieuwd naar de rest van de updates :D

Altijd welkom Pascale, op Arcen hadden we al gezegd nog eens af te spreken.
Mss de agenda's eens naast elkaar leggen met de rest van de bende :D
Koivijver 11m³ / Gravity gemetste 4 kamer filter 1250l + crielzeef 200µ (www.pondplastics.be) + japanse mat 8m² + BWB 25L Caldness/ pomp oase optimax 10.000 l + 3500l aquamax met Drijvende skimmer naar Plantenfilter 2500L
Geert

Afbeeldingen: 190

Berichtdoor goshiko » ma 16 okt 2017, 13:30:43

tof dat jullie hier moeite doen voor een update.
Prachtige vissen, maar dat wisten we al natuurlijk.
Eens ze zo'n lengte hebben denk ik niet echt dat je groei moet verwachten van veel centimeters. Beter dat ze op het gemak kunnen doorgroeien.
koivijver 74 kuub
filterlijn 1 : bezinkkamer met borstels, lege kamer,bewegend bed 200l, 2 maal membraanairlift
filterlijn 2 : skimmer, superfish eco plus E 8000, zelfbouwzeef, plantenbak 9 kuub met voornamelijk irissen en krabbescheer
goshiko

Afbeeldingen: 35

Berichtdoor mario1 » ma 16 okt 2017, 18:27:51

Schitterend om te zien.
Ik volg in ieder geval mee vanop het puntje van mijn stoel :D
mario1

Afbeeldingen: 2152

Berichtdoor giovanni » ma 16 okt 2017, 18:38:09

@Geert,ik zou blij zijn met zo een resultaat,het zijn niet alleen de centimeters maar de kwaliteit dat telt.
En de kwaliteit is er.
Het is soms wel leuk om de grootste te hebben :roll:

Gr giovanni
De koimicrobe heb ik al, nu nog de kennis ervan!

http://www.dameat.be Nieuwe Website
giovanni

Afbeeldingen: 19

Berichtdoor poutie » ma 16 okt 2017, 19:34:11

Ik kan maar een ding zeggen PRACHTIGE vissen Geert :good:
Veel succes nog Geert !
Grts luc.
poutie

Afbeeldingen: 189

Berichtdoor smetjen » di 17 okt 2017, 17:09:00

hela,

bij deze wil ik niet achterblijven en ben ik hier nog met een foto, al de rest zullen filmpjes worden van de vissen.

de Queen of love,

Als ze de vijver is in gegaan hebben de 2 male's de dag nadien hun lusten botgevierd op deze schoonheid (ge zou voor minder :lol: :lol: )
waardoor ze beetje zwak is moeten beginnen aan haar seizoen hier in de vijver. Het heeft haar dan ook niet tegengehouden
om er dit seizoen 3cm bij te doen en te stranden op 66cm. ze heeft ook haar mooie body terug die ze was verloren door te paaien en daar
dan nog eens 3cm bovenop en de huidkwaliteit nog steeds super is gebleven.
dar ben ik dan ook heel tevreden mee. :Yahoo: :Yahoo: :Yahoo:

de foto doet haar niet echt eer aan maar het filmpje zal dit goed maken.

66843

grtn Smetjen
I love de rain, no way José
smetjen

Afbeeldingen: 531

Berichtdoor Bossi » di 17 okt 2017, 18:46:48

Ha Geertje,

Ik heb de kans gehad deze te mogen bewonderen bij Chikara toen ik mijn Sanke ben gaan keuren in real-life. Machtig beest om te zien "zweven" door het water. Dat hartje aan de linkerzijkant is me ook aangewezen geweest door Geert (Gerard).

De foto doet haar niet echt eer aan? :dash: Ik vind dat een dijk van ne Kohaku. Toont ook heel fors en groot.

Heb hier deze week nog ergens geschreven dat vissen boven de 60 plots veel forser lijken dan bvb mijn Karashi van 59cm. Scheelt ni veel in lengte maar in algemeen opzicht :shock:

Soigneer ze :wink:

Groetjes,

Bossi
Nu kwaliteit is later geen spijt...
Bossi

Afbeeldingen: 958

Berichtdoor mario1 » di 17 okt 2017, 19:38:51

Mooie kohaku Geert.
zeer mooie body en patroon.
mario1

Afbeeldingen: 2152

Berichtdoor Marcje » di 17 okt 2017, 19:40:30

smetjen schreef:de foto doet haar niet echt eer aan maar het filmpje zal dit goed maken.

66843

grtn Smetjen

Men kan er sowieso niet naast kijken dat dit een pracht van een kohaku is , dit zijn van die toppers die we hier zelden te zien krijgen :good:

Ben benieuwd als jullie zoveel beter zijn in het filmen :lol:

Groetjes

marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle
Marcje

Afbeeldingen: 5455

Berichtdoor PDSW » wo 18 okt 2017, 19:36:06

Geert

leuke update en tof dat we mogen meegenieten van je top koi
en wat een kwaliteit hebben deze :shock: , ook ik vind dit belangrijker dan de cm
al zijn de cm ook wel best ok vind ik

grts Peter
Koi houden is keuzes maken; en die kunnen verschillen, maar steeds met de beste bedoelingen!
http://www.koivrienden.be/phpBB/viewtop ... c&start=60
PDSW

Afbeeldingen: 465

Berichtdoor smetjen » wo 18 okt 2017, 20:46:32

Zoals beloofd ben ik hier dan met de filmpjes van de aankopen in Japan en nog een paar andere die ik jullie niet wil onthouden,

De Tancho heeft er vorig jaar 9cm bijgedaan en dit seizoen terug 6cm en is nu de volle 65cm :D :D
haar rode stip blijft goed en mooi rood wat soms wel eens durft te veranderen.
phpBB [video]

De Tancho Showa deed er vorig seizoen 11cm bij en heeft er nu nog eens 7cm bijgevoegd, de
sumivlek op de marutenstipis er dit seizoen bijgekomen wat haar nu ies meer charme heeft al blijft er
veel sumi een twijfelgeval of dit er nog zal doorkomen

phpBB [video]

Dan was er nog de showa die we hebben aangekocht in Japan, die had er vorig jaar een mooie 9cm bijgenaaid en heeft het voor elkaar
gekregen om dit jaar er nog eens 7cm bij te groeien en nu de volle 71cm meet. :roll: Veel body is er niet bijgekomen maar dit is niet erg wetende dat dit
typisch is aan vissen van Takigawa dat ze later maar body krijgen.

phpBB [video]

We hebben ook De kohaku van Matsue die male is er eens uitgehaald om te kijken wat deze heeft gedaan, heel tevreden met deze evolutie
en al zeker voor de bouw dan gezien als je weet dat dit een Male is, vorig jaar er 4cm bij en nu 5cm erbij, lengte op dit moment 71cm :Yahoo:

phpBB [video]

In het voorjaar heb ik de kans gehad om een karashigoi aan te kopen van een koivriend en die had toen de lengte van 77cm en was natuurlijk nog de
vraag of we op deze bereikte lengte nog iets zouden kunnen forceren. Ze is ook het slachtoffer geworden van het orgiefestival en was dus alle body
verloren waardoor ik vreesde dat dit de groei niet tengoede zou komen, op body heeft ze zeker goed gewerkt maar heeft mij dan ook vooral verrast
met de lengte die ze er ook nog eens heeft bijgedaan, er kwamen zomaar eens vlotjes een dikke 5cm bij waardoor ze nu 82cm meet :Hyper: :Hyper:

phpBB [video]

en als laatste onze Queen of Love, niet echt een aangekochte vis vanop onze japantrip maar eentje waar ik uren kan naar staren en jullie niet wil onthouden
na de paar foto's die jullie er hier al van gezien hebben.
Ze was de enigste van de jonge vissen die het minste groei heeft genomen en er 3cm heeft bijgedaan waardoor ze nu 66cm is wat zeker al niet verkeerd is voor een
koi van 4jaar oud.

phpBB [video]

Bij deze hebben jullie van mij nu ook de mooiste kleppers gehad die de meeste groei hebben genomen, de andere vissen hebben ook bijna allemaal een
4 à 5 cm lengte genomen buiten de oudste vis van het gezelschap, die is 17jaar oud en wist ook nog 1cm te groeien.

Op naar Part II van onze meetdag en dat is zondag bij onze vriend Dvr Koi, razend benieuwd wat er daar zal gebeurd ijn de laatste 2jaar
I love de rain, no way José
smetjen

Afbeeldingen: 531

Berichtdoor VVB » wo 18 okt 2017, 22:00:02

Schitterende collectie Geert.

Grz
Vincent
VVB

Afbeeldingen: 268

Berichtdoor poutie » wo 18 okt 2017, 22:34:24

Super mooie vissen heb je daar smetjen :good:
En als je ze verzorgt zoals je werk doet zullen ze nog veel groeien :D
Veel succes nog met je mooie collectie !
Grts luc.
poutie

Afbeeldingen: 189

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen