• Advertentie

Sponsers van onze nieuwjaarsreceptie op 20 januari 2018

Geert, smetjen en dvr op Japan citytrip

De naam zegt het zelf...

Re: Geert, smetjen en dvr op Japan citytrip

Berichtdoor poutie » do 18 okt 2018, 20:39:51

Ik kan maar een ding zeggen het zijn gewoon juweeltjes van vissen dat jullie ons laten zien (Smetjen ,Geert en David ) :D
Doet zo voort want ik geniet ervan :good:
Grts Luc.
poutie

Afbeeldingen: 190

Berichtdoor AVG » vr 19 okt 2018, 11:50:42

Met een evolutie die we hier te zien krijgen mogen jullie dik tevreden zijn hoor. De groei van de Dainishi mag mss. nu wat tegenvallen, volgend seizoen zou dat wel eens geheel anders kunnen zijn, is mijn ervaring.
De Kohaku is een pareltje ! zo ook de Sanke, mooi verdeeld Beni met nog maar weinig Sumi ( zo te zien van zeer goede kwaliteit ) zo zie ik persoonlijk deze variëteit graag. De kweker staat bekend om zijn fraaie Showa, Sanke heb ik eigenlijk nooit gezien van deze.

Spijtig voor u David, dat u de komende koihunt niet mee kunt, uw mede musketiers zullen je wel op de hoogte houden, al zal dat een schrale trost zijn.

Dank voor de update. ( in deze tijd van het jaar heb ik altijd minder tijd voor het forum ...)
AVG

Afbeeldingen: 3565

Berichtdoor goshiko » vr 19 okt 2018, 12:37:48

ja, zo'n vissen daar kan ik alleen maar van dromen. moet ook wel tof zijn om zo als vrienden naar japan te trekken, een belevenis op zich.
koivijver 74 kuub
filterlijn 1 : 5 drains, bezinkkamer met borstels, lege bezinkkamer,bewegend bed 200l, 2 maal membraanairlift
filterlijn 2 : skimmer, cetus-sieve, superfish eco plus E 8000, plantenbak 9 kuub met voornamelijk irissen en zuurtstofplanten
goshiko

Afbeeldingen: 35

Berichtdoor Budeltje » vr 19 okt 2018, 16:41:21

Ergens ben ik wel blij dat ook ervaren forumgangers dat gevoel hebben dat er niemand reageert. Ik dacht al bijna dat ik nog ergens lid van moest worden om ergens reactie op te krijgen. Heb wat dat betreft de moed al bijna opgegeven.

On topic, jullie bezitten natuurlijk over prachtige vissen. Gezien dat jullie regelmatig naar Japan gaan zegt ook iets over hoe diep het koi houden bij jullie zit en natuurlijk ook de bereidheid en mogelijkheid om daar de bijbehorende euro's voor neer te tellen.

Hebben jullie de evolutie in prijzen van de kwekers ook van dichtbij meegemaakt of gaan jullie zo lang nog niet?
Budeltje

Afbeeldingen: 29

Berichtdoor Geert » vr 19 okt 2018, 19:21:35

Bedankt voor jullie reacties. Best wel ironisch dat op mijn laatste posting meer reactie komt dan op de koi zelf :roll:
Toegegeven ik reageer mss ook te weinig, mss een werkpuntje voor iedereen.
Marc en Martien zetten zich al jaren belangeloos in om ons een mooi forum te bieden, zonde dat de postings verminderen want er is heel veel kennis onder ons die nieuwkomers in de hobby veel leed kunnen besparen.
Kleine kanttekening, veel zaken zijn al meervoudig on topic geweest, soms kan een beetje zoeken geen kwaad :D

Hebben jullie de evolutie in prijzen van de kwekers ook van dichtbij meegemaakt of gaan jullie zo lang nog niet?[/quote]

Dit zal onze 2 e keer zijn maar al wel een paar jaren op zoek naar betere koi, top is helemaal niet meer te betalen.
Prijzen swingen idd de laatste jaren maar de Kwaliteit van de koi is er ook wel op vooruit gegaan dus moeilijk te vergelijken.
Het is een spel van vraag en aanbod, zo lang de hobbyist in t algemeen duizenden € blijft betalen voor een koi zullen de prijzen blijven stijgen. Ik denk persoonlijk dat sociale media ook wel
Invloed heeft op de verkoop van duurdere koi. Dagelijks word je bedolven onder filmpjes van prachtige koi overal ter wereld. Op den duur ben je gebrainwasht en ga je ook mss ook iets dieper in de buidel tasten om een prachtige koi te kopen... ludiek voorbeeld is de verkoop van the Legend, kohaku van meer dan 1,5 milj € :shock:
Toen ik met de hobby begon was de duurste koi ooit rond de 150.000€ (Wat de prijs is van een klein appartement :shock:) Om maar ff het beeld te schetsen...
Koi kopen is ook moment opname, in het begin van t seizoen zijn koi duurder dan op t einde, wil niet zeggen dat de kwaliteit daarom Minder is...Kwekers kennen hun markt en zijn naast Koiboer harde zakenmensen...

Goede / heel Dure koi kopen is niet moeilijk, dat bepaalt uw portemonnee...

De sport voor mij is proberen om kwaliteit te herkennen...DE koi kopen met het meeste potentie voor mijn vooropgesteld bedrag (groot of klein) en kijken / leren of mijn verwachtingen ingelost worden, dat het nu over een dure of goedkope koi gaat maakt eigenlijk niet uit. De ene keer valt het zeer goed mee (Sanke), de andere keer valt het tegen (showa)
Uiteraard naarmate uw verwachtingen stijgen gaat de prijs evenredig mee omhoog :kez:

Grtn
Koivijver 11m³ / Gravity gemetste 4 kamer filter 1250l + crielzeef 200µ (www.pondplastics.be) + japanse mat 8m² + BWB 25L Caldness/ pomp oase optimax 10.000 l + 3500l aquamax met Drijvende skimmer naar Plantenfilter 2500L
Geert

Afbeeldingen: 199

Berichtdoor frankske » za 20 okt 2018, 21:49:35

Bedankt voor de update van jullie koi mannen, stuk voor stuk kleppers hebben jullie zwemmen.

Alvast een goede reis naar japan toegewenst, laat ons toch maar meegenieten he :lol:

Wat betreft de prijzen koi, betrap mij erzelf op hoe meer kennis van koi je bijkweekt hoe groter dat mijn budget word wat ik wil uitgeven voor een koi.

grt
Franky
frankske

Afbeeldingen: 666

Berichtdoor beereke » zo 21 okt 2018, 11:05:43

G.I.O. schreef:
Geert schreef:Onze schrijver (jij dus DVR) gaat niet mee dus er zal geen verslag gemaakt worden.
Bekijk deze update, staat er meer dan 1 week op en 1 reactie... :dash:
Met alle respect maar daar gaan we echt onze slaap niet voor laten, sorry !

grtn

Know the feeling, je steekt zakken tijd in het verwerken van uw foto's en nog eens een leuk tekstje erbij te typen en de laatste tijd zijn de reacties nul komma nul ...

:kez:

dit is wat ik reeds ettelijke malen bedoelde
Daarom geef ik Jocca gelijk , beschouw het als een dagboek voor uw eigen en wie reageert reageert ,wie kijkt kijkt en verder niets van aan trekken
beereke

Afbeeldingen: 313

Berichtdoor beereke » zo 21 okt 2018, 11:08:38

hoi Geert
heb je een update van de karashigoi ?
Ben benieuwd

grts beereke
beereke

Afbeeldingen: 313

Berichtdoor FredLekx » zo 21 okt 2018, 11:21:49

jocca schreef:idem dito hier, steek je tijd in wat foto's en komt er idd geen reactie op,
nu mij niet gelaten, ik zie het eerder als een digitaal dagboek. Ik moet ook zeggen dat ik niet steeds de neiging voel om overal top, super, niet goed, kan beter, wat een topvis, toppertje, mega etc op te antwoorden ... op den duur heb je alles wel vermeld, wat niet weg neemt dat ik onnoemelijk kan genieten van mooie foto's en reportages ... zou zonde zijn om dit niet verder te doen :wink:

Hier sluit ik me bij aan.
Denk ook niet dat men specifiek naar het aantal reacties moet kijken, maar meer naar het aantal keer een topic gelezen is.
Keep up-to-date the good workshop, heren!
FredLekx

Afbeeldingen: 108

Berichtdoor D-man » ma 29 okt 2018, 9:52:59

Wanneer vertrekken jullie precies naar Japan?

Ik verwacht overigens gewoon een verslag hoor, veel te mooi om te volgen :D

Evolutie van de vissen is mooi om op te volgen, voor mij de Ueno sanke favoriet, die heeft alles wat een sanke hebben moet he!
ik ben mij er eentje...
D-man

Afbeeldingen: 32

Vorige

Keer terug naar Algemeen