Wat hebben jullie vandaag gedaan

Als de behoefte ontstaat om eens over iets anders dan koi te praten zoals... koetjes en kalfjes ... bits en bytes ... voetbal of vrouwen ... je favoriet bier :-)
Marcje
Contacteer:

Wat hebben jullie vandaag gedaan

Bericht door Marcje »

Hoi Koivrienden,

Ik heb vandaag het filter na deze winter voor het eerst gereinigd en was ook nodig :shock:
20200318_151411 (Custom).jpg
20200318_151411 (Custom).jpg (166.17 KiB) 1534 keer bekeken
20200318_155820 (Custom).jpg
20200318_155820 (Custom).jpg (162.92 KiB) 1534 keer bekeken
20200318_170412 (Custom).jpg
20200318_170412 (Custom).jpg (139.82 KiB) 1534 keer bekeken
En we zijn terug vertrokken :D

Groetjes
Marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle

poutie

Re: Wat hebben jullie vandaag gedaan

Bericht door poutie »

T is inderdaad een grote verschil Marc :lol:
Grts luc .

Ronny66

Bericht door Ronny66 »

Alles weer netjes 👍
Koi vijver 11 kuub
Befil trommelfilter met 68 micron gaas
BWB 510L - 1bodemdrain - 1 skimmer
Vijverbouw viewtopic.php?f=17&t=18843

jocca

Bericht door jocca »

man man man man ... velen krijgen meteen angstaanvallen in het kwadraat als ze dit zien :lol: :lol: :lol:

KevinL

Bericht door KevinL »

Wel Marc,

Het is goed bestede tijd geweest zie ik :lol:
Toch geweldig om te zien hoeveel vuil de crielzeven tegengehouden hebben, zelfs tijdens de winterperiode.

Grt Kevin

snuffel

Bericht door snuffel »

Ja Marc, dat is de moeite wat daarin zat, niet te geloven.
Hoeveel weken duurt het voor het er terug zo uitziet ?

Groet Franky

jocca

Bericht door jocca »

wat mij hier opgevallen is, is dat er zeer fijn vuil aan de achterkant van de criefzeven bij ons blijft plakken tot slierten vuil van pakweg 5 cm, die daarna afbreken en zo recht het SB in gaan ...
Zeven zijn 300 micron ... heb jij dat ook voor of zijn uw zeven fijner?

Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje »

Iedereen bedankt voor de reactie

Tja, is een manier van vijveren , en met aansluitend een plantenvijver krijg je inderdaad veel troep , is dit erg, denk het niet :D

@snuffel Het was geleden van ergens in september dat deze ontvangstkamer gereinigd is , en ook de zeven waren nog altijd niet verstopt

@KevinL Inderdaad een bewijs dat de zeven goed werk hebben geleverd :D :D

@jocca Die slierten na de zeef herken ik, en dit fenomeen krijgen we hier pas als de draadalgen afsterven
Het zijn zeer kleien stukjes zweefalg die aan mekaar haken en vervolgens afbreken dacht ik ... en inderdaad hier ook 300µ

Ben ook eens benieuwd wat jullie zoal gedaan hebben vandaag :wink:

Groetjes
marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle

jocca

Bericht door jocca »

tijdens de week werken wij hier nog wat verder achter gesloten deuren, inkomende nieuwe jobs zijn volledig stilgevallen, maar lopende werken kunnen we nog afwerken.
Daarna gaan we ons terug focussen op de periode na de crisis, ooit zal dit overgaan en dan wil ik meteen kunnen starten ...

nu voor de vijver hebben wij hier binnenkort nog wat plannen, we gaan komend weekend wat graven in de tuin, leidingen leggen voor de trickle
als ik nog zwarte silicone heb ga ik misschien de wandskimmer ook plaatsen. Komende weken gaan we dan de trickle plaatsen.
misschien ook de plantenfilter verder ontmantelen (al twijfel ik of ik beter niet nog wat wacht tot in juni bv, tegen dan is de trickle goed opgestarten en ook het BWB).

Dus nog een paar klusjes die we kunnen doen, maar de boordstenen of omheining plaatsen zal voor later zijn ... de bouwhandels sluiten ook waardoor we niet meer aan het nodige bouwmateriaal kunnen geraken ...

Jef

Bericht door Jef »

mooi werkje Marc :Yahoo: .

Ik heb het geluk dat ik voorlopig gewoon verder kan werken, ik kan nog wel enkele weken verder. En moest het wat minderen, er is hier buiten nog pakken werk dus ik zal me zeker niet vervelen. Ik heb voor de zekerheid al wel het nodige materiaal laten leveren, want je ziet dat er veel soorten winkels sluiten of moeten sluiten.
nog steeds aan het bouwen ...

mart-ang
Contacteer:

Bericht door mart-ang »

Wat heb ik vandaag gedaan : wel, gewoon gewerkt ( incl koopavond )

Nu de wereld op slot gaat, heeft onze premier gezegd dat we ( bijna) allemaal deze ziekte zullen gaan krijgen.
Wel dat is dan het eerste wat hij ons heeft beloofd dat we ook echt krijgen ;cool;

Nu ik sinds kort een nieuwe baan heb ben ik eigenlijk wel blij dat ik gewoon kan en mag gaan werken.
Maar ik begrijp ook wel de ernst van de zaak.
We wachten af wat de experts beslissen :unknown:
eigenwijs is ook wijs.

vijver
overkapping

Guyke

Bericht door Guyke »

Hallo,
mart-ang schreef:
20 mar 2020, 22:25
Wat heb ik vandaag gedaan : wel, gewoon gewerkt ( incl koopavond )

Nu de wereld op slot gaat, heeft onze premier gezegd dat we ( bijna) allemaal deze ziekte zullen gaan krijgen.
Wel dat is dan het eerste wat hij ons heeft beloofd dat we ook echt krijgen ;cool;

Nu ik sinds kort een nieuwe baan heb ben ik eigenlijk wel blij dat ik gewoon kan en mag gaan werken.
Maar ik begrijp ook wel de ernst van de zaak.
We wachten af wat de experts beslissen :unknown:
Als de besmettingsgraad zo gaat toenemen als vandaag in Nederland gaan ze gewoon Italie achterna.
reeds 106 doden ( ruim 3 x meer dan Belgie )
Blijf maar werken en doen alsof het maar een griepje is.
Wij kunnen corona ook niet stoppen dat weet ik ook wel maar door de maatregelen vertraagt de verspreiding zodat iedereen de nodige zorg kan krijgen.
Zo zijn mijn levenskansen groter dan bv in brabant ( Nederland )

Hier een artikel vandaag van: hartvannederland.nl
Brabantse ziekenhuizen doen een noodoproep aan ziekenhuizen elders in het land en het kabinet:
de toestroom van patiënten die zijn besmet met het coronavirus is in Brabant zo groot dat er geen
zorg meer kan worden verleend aan andere spoedeisende patiënten.

mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!

FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx »

Ik snap je beweegreden Guy, maar aan de andere kant is het veel ONGELUKKIG toeval in deze. EN de vakanties (skiën in Italië) vielen eerder in Brabant dan de rest van Nederland EN daar nog eens het Carnaval overheen.
Ik weet niet hoe het in België is, maar vooralsnog zijn er in Nederland meer gevallen van influenza (met de nodige gerelateerde doden) dan corona. Uitkijken en het niet opzoeken, DAT lijkt me duidelijk. Het effect is heftiger dan influenza, dat is inmiddels ook meer dan duidelijk. Maar straks allemaal van de stress aan de hartbewaking, lijkt me ook niet de bedoeling. Dus iedereen zich zoveel mogelijk houden aan de voorschriften van de experts!

jocca

Bericht door jocca »

1 klein puntje even over het hoofd gezien fredlekx,
bij influenza wordt ongeveer 10% van de bevolking besmet, hier overlijd dan ongeveer 0,1 % aan. Voor Nederland maakt dit dan 1,8 miljoen zieken waarvan er een 1800 sterven. Deze cijfers komen dus perfect overeen met de jaarlijks aantal doden.

Covid19 zal ongeveer 60% van de bevolking treffen als er geen zware maatregelen genomen worden, dus een kleine 11 miljoen zieken ...,
sterftecijfer is 2,5% (mits een gezondheidszorg die het aankan ... in italië zitten ze dacht ik momenteel aan +6%), dus voor nederland zou dit op 220.000 doden uitkomen.

maw, zelfs al ga je het zeer optimistisch bekijken, dit virus zal vrijwel zeker een pak meer doden maken dan het griepvirus als men niet gaan ingrijpen.

mart-ang
Contacteer:

Bericht door mart-ang »

Ik ben het er zeker wel mee eens dat dit een ernstige zaak is.

Maar als je nu snel gevraagd word wanneer was de Mexicaanse griep ( waar ook veel doden door gevallen zijn ) dan weet het meerendeel niet meer in welk jaar dit was.

Dom gezegd, de natuur zorgt voor zichzelf, er zijn te veel mensen op deze aardbol, die de natuur aanvallen en dan gaat deze in de verdediging.

De Spaanse griep, wanneer was die ??

Stars, wanneer was dat ook al weer ?.

Be safe everybody :good:
eigenwijs is ook wijs.

vijver
overkapping

Plaats reactie

Terug naar “koicafé”