Opa

Als de behoefte ontstaat om eens over iets anders dan koi te praten zoals... koetjes en kalfjes ... bits en bytes ... voetbal of vrouwen ... je favoriet bier :-)
Guyke

Opa

Bericht door Guyke » 28 jan 2017, 20:56

Hallo,

Zoals al een aantal mensen op de nieuwjaarsreceptie vernomen hebben ga ik opa worden.
Geloof het of niet maar hier was dat ( en ook van mijn vrouwtje ) een wens die we al een tijdje onder de mat geschoven hadden.
Echter het gaat dus toch gebeuren. Vandaag ook het nieuws vernomen dat het een kleinzoon wordt.

Beschrijven wat voor een gevoel dat is kan ik niet het zijn gewoon onbeschrijfelijke emotie's van geluk.

Er zit wel een eigenaardig kantje aan het verhaal daar mijn vrouwtje het niet goed ziet zitten of dat de vijver mag blijven.
Ok dat is nu niet aan de orde ( geboorte is voor juli en dan zeker nog een jaartje verder maar....) maar er zal nog wel wat water naar de zee lopen.

Een zeer fier Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!

FredLekx
Contacteer:

Re: Opa

Bericht door FredLekx » 28 jan 2017, 21:04

:Yahoo: :dance:
Gefeliciteerd!!
:dance: :Yahoo:

Ik weet hoe het voelt om opa te worden.

Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje » 28 jan 2017, 21:13

Hoi Guyke,

Ik ken dit fantastische gevoel , en proficiat hé :D

Dit zijn de belangrijkste momenten in een mensenleven en kan me zeer goed voorstellen dat u er naar uitkijkt

Een vijver en kleinkinderen brengt extra zorgen met zich mee, want ook hier was dit een probleem dat we ondertussen reeds aangepakt hebben

De vijver is ondertussen volledig afgesloten en enkel toegankelijk via een hekje , en dan noch blijft dit een onveilig gevoel want mag er niet aan denken .......

De kleinste vijver, of eigenlijk een kikkerpoel hebben we dicht gehooid en gras gezaaid

Alles volledig uitsluiten kan nooit maar we zijn er momenteel nog altijd mee bezig hoe onze tuin nog veiliger in te richten zodat er voldoende speelruimte overblijft

Het pijnpunt is dat water en visjes een enorme aantrekkingskracht hebben op kinderen en ik begrijp zeer goed dat u daar mee bezig bent , want tegenwoordig zijn de grootouders de meest ideale opvang

Groetjes

Marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle

paul1

Bericht door paul1 » 28 jan 2017, 21:25

Oei, da's minder, dan moet je voortaan met een oma naar bed. :D

Gefeliciteerd!
https://www.facebook.com/renderssriwiset" onclick="window.open(this.href);return false;

mario1

Bericht door mario1 » 28 jan 2017, 21:37

Van harte gefeliciteerd.

kelvin

Bericht door kelvin » 28 jan 2017, 22:12

Gefeliciteerd Guy, vijver hoger maken nu? :lol:

Guyke

Bericht door Guyke » 28 jan 2017, 22:22

Hallo,

Aan iedereen bedankt he.

@ Kelvin

Dat zal er zeker niet inzitten. De vijver heeft hier geen fundatie, is een epdm enz.
Als er geen goedgekeurde oplossing komt vrees ik einde vijver......

mvg
Guyke

kelvin

Bericht door kelvin » 28 jan 2017, 22:24

Dan moet de vrouw maar akkoord gaan met een hele nieuwe vijver :wink:

AVG

Bericht door AVG » 28 jan 2017, 23:07

Hoi Guyke,

Alvast van harte gefelicteerd :drinks: Uw gevoel kan ik begrijpen, want het is fantastich, temeer er nu meer tijd voor de toekomstige kleinzoon zal zijn dan toen uw kind(deren) nog aan de borst hing(en) :D tenminste, zo is het hier toch gegaan :oops:

Onze kleinzoon is alweer ruim 2 1/2 jaar, kon ik een jaartje geleden nog ongelimiteerd foto's van hem maken, voor weken terug ging na slechts één foto zijn vingertje omhoog met de boodschap' Opa stop' :D

Tja, het gaat allemaal rap, dus geniet er tegen die tijd van :lol:

The digital hunter

Bericht door The digital hunter » 28 jan 2017, 23:11

Dag Guyke,

Ik zat tijdens de receptie naast je en mocht ervaren hoe fier je bent en terecht :good:

Zelf heb ik al drie keer dat gevoel mogen ervaren :Yahoo: :dance: en weet dus maar al te goed hoe je je voelt ;cool;

Dikke proficiat !!! en wat de vijver betreft het is het nu even een paniekreactie maar weet dat het geen probleem hoeft te zijn met de juiste ingesteldheid en zorg.

Mijn stiefzoon heeft zelf een vijver en hier bij mij liggen twee vijvers en de kleinkinderen zijn veilig en wel groot geworden,hoor.

Ze zijn ondertussen 13,12 en 10 en de vijver(s) zijn nooit omheind geweest of dergelijke maar de kinderen zijn tot ze konden zwemmen nooit alleen gelaten in de buurt van de vijver(s) waarvan er twee letterlijk aan de achterdeur liggen.

Misschien hebben wij geluk gehad en inderdaad je hoort of leest soms wel verhalen over ongelukken met kinderen en vijvers maar het gevaar loert nu eenmaal overal om de hoek en je kan nooit alles uitsluiten hoe graag je dat ook zou willen.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is, ga je dan ook je trap weg doen want daar kunnen ze ook wel eens afvallen of ga je ook nooit met hen met de auto rijden want je loopt daar vermoedelijk nog het meest gevaar mee.

Nee, je moet gewoon heel hard genieten van je kinderen en kleinkinderen en je krijgt vanzelf wel een zintuig bij dat er voor zorgt dat je er alles aan zal doen dat hen niets overkomt :wink:

Groetjes en ook een proficiat voor de toekomstige grootmoeder en de ouders natuurlijk wave

Een andere fiere grootvader

Ronald
Digitaal jagen is mijn andere hobby vandaar mijn nickname.
https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/" onclick="window.open(this.href);return false;

poutie

Bericht door poutie » 28 jan 2017, 23:59

Dikke proficiat Guyke :Yahoo: :dance: :Yahoo:
Grts luc.

Guyke

Bericht door Guyke » 29 jan 2017, 01:14

Hallo,

Allen hartelijk dank.
Jullie mogen gerust weten dat dat veel deugd doet.
Ik had nooit kunnen denken dat dit zo een impact zou geven om grootouder te worden.
Die kleine is nog niet geboren en zit al vast in ons hart.

nogmaals dank.

mvg
Guyke

SnYpEsKe

Bericht door SnYpEsKe » 29 jan 2017, 02:26

Proficiat Guyke !

grtjs

jo8810

Bericht door jo8810 » 29 jan 2017, 10:03

Proficiat guyke. We zitten in de zelfde situatie. :D
Hier komt de spruit rond mei - juni. Ja problemen met de vijver. ...
Deze situatie hadden we zien aankomen en daarom hebben we bij de aanleg van de nieuwe vijver geopteerd voor een verhoogde vijver met een raam. Zo kan het kind naar de visjes kijken zonder gevaarlijk over de rand te kijken.
Is het 100% veilig? Neen zeker niet maar het helpt. Ik denk dat het vooral aan de opvoeding ligt. Scherm kinderen niet af van water maar leer ze wat de gevaren zijn.
Gr.
mijn vijver: http://www.koivrienden.com/phpBB/viewto ... 18&t=16457" onclick="window.open(this.href);return false;

ROLIN15

Bericht door ROLIN15 » 29 jan 2017, 10:05

Proficiat , geniet er van , zelf zijn we hier grootouders van 3 superlieve meisjes , samen met onze 2 dochters ons grootste bezit !
Je zal merken dat ze steeds belangrijker worden , een deja vu gevoel van waar is de tijd ...Zelf heb ik de vijver beveiligd , maar kindjes mogen alleen in tuin als er volwassenen bij zijn , is hier de regel !Jammer genoeg hebben we er eentje bij geboorte moeten afgeven , blijft enorm pijn doen ondanks geluk met de anderen :(
Je zal zien alles vind zijn weg in het leven , samen met je kinderen en vrouw , geniet ervan ,het gaat zo snel (eeuwenoud cliche' )
gr

Plaats reactie

Terug naar “koicafé”