Dag ,
Bij ons ook 10,5 ° . Behalve in de hoeken : daar is het 90 graden ...
Groet
temperatuur koivijvers
noa schreef:Dag ,
Bij ons ook 10,5 ° . Behalve in de hoeken : daar is het 90 graden ...
Groet

groet Aad
Laatst gewijzigd door AVG op 07 mei 2014, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier nog geen overkapping. De temperatuur lijkt vanaf 4 november terug onder normaal te gaan zitten en dat voor een langere periode van een week zoals de kaarten er nu bijliggen.
groeten alexuskoi
groeten alexuskoi
Laatst gewijzigd door alexuskoi op 07 mei 2014, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi Alexander
Welkom !
Bedankt voor de melding,ik wacht toch nog even af omtrent de beslissing wanneer te overkapping tot er meer zekerheid is ....
groet Aad
Welkom !
Bedankt voor de melding,ik wacht toch nog even af omtrent de beslissing wanneer te overkapping tot er meer zekerheid is ....
groet Aad
koi vrienden,
ben al teug aan het voederen, de temp. was al eens gezakt onder de
8° en toen ben ik gestopt.
Nu is het terug 10.5° en ben terug begonnen.
Kan dat kwaad?????
dries
ben al teug aan het voederen, de temp. was al eens gezakt onder de
8° en toen ben ik gestopt.
Nu is het terug 10.5° en ben terug begonnen.
Kan dat kwaad?????
dries
Laatst gewijzigd door drieske op 07 mei 2014, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
vijver 44 m³ 28 koi, één bari steur en twee stersteuren
Hoi Dries
Kan geen kwaad mits je wintervoer serveert en met mate ,zelf stop ik bij 6 graden met voeren,"vorig "jaar is de temp. hier mede door de overkapping en zeer zachte "winter"niet onder de 6 gr geweest.
Er bestaat wel een "verhaal"waarbij men er vanuit gaat dat een periode van niet voeren gunstig zou zijn om het evt. kuit bij de dames te regenereren,zelf geloof ik daar niet echt in,de natuur doet zijn werk toch wel.....
groet Aad
Kan geen kwaad mits je wintervoer serveert en met mate ,zelf stop ik bij 6 graden met voeren,"vorig "jaar is de temp. hier mede door de overkapping en zeer zachte "winter"niet onder de 6 gr geweest.
Er bestaat wel een "verhaal"waarbij men er vanuit gaat dat een periode van niet voeren gunstig zou zijn om het evt. kuit bij de dames te regenereren,zelf geloof ik daar niet echt in,de natuur doet zijn werk toch wel.....
groet Aad
Ik persoonlijk geloof daar ook niet zo in, maar geef nu wel met een temperatuur van 5 gr. herftsvoer van Probites en winter zink en energiebrokjes van Misimar. Maar wel minder dan in de zomer natuurlijk, maar ze hebben nog wel behoorlijk trek in voedsel
gr,
ingrid

gr,
ingrid
Laatst gewijzigd door Fukarin op 07 mei 2014, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik bedoel natuurlijk 15 gr, weer effe te snel met tikken en plaatsenFukarin schreef:Ik persoonlijk geloof daar ook niet zo in, maar geef nu wel met een temperatuur van 5 gr. herftsvoer van Probites en winter zink en energiebrokjes van Misimar. Maar wel minder dan in de zomer natuurlijk, maar ze hebben nog wel behoorlijk trek in voedsel![]()
gr,
ingrid

Laatst gewijzigd door Fukarin op 07 mei 2014, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier is de watertemperatuur zonder overkapping naar 9.1 °c gezakt maar dat zal nog goed zakken vandaag door de vele buien met hagel hier.
groeten Alexuskoi
groeten Alexuskoi
Laatst gewijzigd door alexuskoi op 07 mei 2014, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Hey,
Voorlopig blijft de temperatuur gestabiliseerd op 10,2°C.
Dit nog altijd zonder overkapping, en zoals vorig jaar zal dit ook tijdens de winter het geval zijn.
Groetjes
Joeri
Voorlopig blijft de temperatuur gestabiliseerd op 10,2°C.
Dit nog altijd zonder overkapping, en zoals vorig jaar zal dit ook tijdens de winter het geval zijn.
Groetjes
Joeri
Laatst gewijzigd door JMAS op 07 mei 2014, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.