Hier zonder de overkapping 11.3 graden,met overkappen wacht ik na mijn ervaring van vorig jaar... eenmaal de kap er op begon de temp. nog behoorlijk te stijgen.
We kunnen nog lang genoeg tegen dat onding aankijken
groet Aad
Laatst gewijzigd door AVG op 07 mei 2014, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben deze voormiddag naar de vijver geweest waar een deel van mijn koi logeren. Ik heb de temperatuur niet gemeten maar de vissen kwamen slechts heel langzaam naar boven om te eten. Meestal bleven ze 20 cm onder de wateroppervlakte. Die vijver bevat een 500 m3 ,zonder filter, met lichtgroen water en een waterlelie. De hardheid is relatief laag naar onze normen, maar de kleuren van de vissen zijn in vergelijking met verleden jaar heel erg verbeterd. De huidkwliteit is werkelijk zeer hoog. Eigenlijk een verrassing voor mij. En toch komt weer hetzelfde naar boven ,een groot volume water dat een veel sterker bufferend vermogen heeft en waardoor het water ook stukken zachter mag zijn is een weldaad voor die dieren!
Laatst gewijzigd door EG op 07 mei 2014, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Je weet slechts wat je mist als je het niet meer hebt!
Bij mij momenteel 10,6°C zonder overkapping, doch merk ik dat de temperatuur terug lichtjes aan het stijgen is, waarschijnlijk zal dit van korte duur zijn
De koi eten nog matig, ongeveer 2 maal per dag.
Groetjes
Joeri
Laatst gewijzigd door JMAS op 07 mei 2014, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.