temperatuur koivijvers
Re: temperatuur koivijvers
6,9°C onder de kap
Hier 8 graden, zonder kap.gaat gelukkig niet te snel omhoog. Gelukkig dat de zon nu nog niet zo hoog staat en daardoor de vijver hier groot deel van de dag in de schaduw ligt.
9,1 graden
9,9 gr onder de kap
9.0 zonder kap
Gaat de goede kant op

Koi vijver 11 kuub
Filter Red Label Happy
1bodemdrain - 1 skimmer
Vijverbouw viewtopic.php?f=17&t=18843
Filter Red Label Happy
1bodemdrain - 1 skimmer
Vijverbouw viewtopic.php?f=17&t=18843
Deze avond gemeten en de temperatuur van het water is hier al opgelopen tot 11°C.
Van zodra ik de vijver nader zijn de vissen daar dan ook allemaal direct gezet bedelend om eten.
Maar misschien best toch nog een paar weken wachten want het zal waarschijnlijk nog wel terug afkoelen.
Van zodra ik de vijver nader zijn de vissen daar dan ook allemaal direct gezet bedelend om eten.
Maar misschien best toch nog een paar weken wachten want het zal waarschijnlijk nog wel terug afkoelen.
8.3
Nog steeds met kap.
Nog steeds met kap.
9.2 zonder kap.
Volg hier de aanleg van de eerste airliftgestuurde vijver met een trommelfilter; viewtopic.php?t=5309
Gisteren 9,8 graden zonder kap, vissen redelijk aktief
10 zonder kap, de komende dagen zal dit wel terug zakken naar een graad of 7 denk ik. Wat eigenlijk perfect is...
-
hier net onder de 10, nachten worden weer wat koeler, dus zal wel weer zakken. prima, vissen zwemmen lekker rond. nog wel wat algvte vergaren, dus die redden zich wel!!
Vijver 16m3 4,80 x 2,30 x 150, Nexus 200 filter op airlift , 40 watt dompel uv in airlift, skimmer op dm-vario 20000 pomp met sansai junior trickle.
Gisteren 11 graden, ik heb de bedelaars toch wat eten gegeven en kunnen nu wel terug een weekje wachten. 

het is beter om wat te lang te wachten dan te vlug te beginnen met voeren. Anderhalve week terug waren veel vijvers nog dichtgevroren, het metabolisme van een koi komt niet zo vlug op gang. Voeren wordt in sé pas aangeraden vanaf 8 à 10° en wanneer dit stabiel minimumtemperaturen zijn. De watertemperatuur gaat de komende dagen terug zakken.