airlift ( opvoeren ) met hevel ( hevel afgevoerd )

Een energievriendelijke techniek om water "en masse" te verplaatsen.
Guyke

Re: airlift ( opvoeren ) met hevel ( hevel afgevoerd )

Bericht door Guyke » 28 jun 2018, 15:41

hallo,
riny42 schreef:Volgens mij als je deze aanzet krijgen we in holland ook een nat pak :Yahoo:
Geen paniek de uitstroom staat richting Brussel.... :lol: :lol:

Toch nog wat verdere werken gedaan :slap: ( wel heel warm buiten )

De nieuwe bekleding over de collektor geplaatst

71311
71310

haakje waaraan de hulpstukjes hangen ( en bij de collektor blijven ) om de aansluitbuisjes achteruit te kunnen plaatsen

71314

nog voldoende ruimte om de hulpstukjes te kunnen plaatsen

71313

Het nieuwe deksel dat dan ook als tafeltje dienst doet.

71312

zo nu kan ik aan verlof beginnen denken en de verdere werkzaamheden ( de pompen plaatsen, verbindingen maken en testen, dekplaat maken voor de kraantjes, de waterschuif, de PMG met batterij en overbrenging,......) zijn voor later.

mvg
Guyke

Rob1979

Bericht door Rob1979 » 28 jun 2018, 20:01

Hey Guyke,

Ziet er zoals altijd weer netjes uit!
Geniet van het verlof!

Gr. Rob

bazzio

Bericht door bazzio » 28 jun 2018, 20:14

:good: Netjes gemaakt weer allemaal...

Guyke

Bericht door Guyke » 29 jun 2018, 00:06

Hallo,
Rob1979 schreef:Hey Guyke,

Geniet van het verlof!

Gr. Rob
Bedankt voor de mooie commentaar. :good:
Ik ga zeer graag op verlof maar nu zit er toch een zuur kantje aan.
Ik ga mijn kleinzoon missen en de gedachte alleen van 3 tot 4 weken .....
Dat kereltje doet mij ten volle van het leven genieten.
Ze hebben beloofd van regelmatig te skypen zodat we hem al is het op een scherm toch nog kunnen volgen.
bazzio schreef::good: Netjes gemaakt weer allemaal...
[thank_you
Het is de bedoeling dat dit heel wat jaartjes gaat kunnen werken.
Daarom steek ik er voldoende tijd in om het wat te laten uitkomen in het geheel van vijver en tuin.

Het deksel baart mij echter zorgen. Die hoeken daar moet ik nog wat op vinden. Mijn kleinzoon is enorm nieuwsgierig en ik zie hem al tegen zo een hoek vallen.....
Maar dat zijn zorgen voor later als ik terug ben.

mvg
Guyke

FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx » 29 jun 2018, 00:15

:good:

AVG

Bericht door AVG » 29 jun 2018, 17:36

Netjes gemaakt zo, de behuizing voor de collector, geniet van jullie vakantie !

Over een paar jaartjes de kleinzoon meenemen op vakantie :D ( deze van ons komt binnenkort logeren )

dsnijder

Bericht door dsnijder » 29 jun 2018, 21:05

Guyke schreef:Hallo,
Rob1979 schreef:Hey Guyke,

Geniet van het verlof!

Gr. Rob
Bedankt voor de mooie commentaar. :good:
Ik ga zeer graag op verlof maar nu zit er toch een zuur kantje aan.
Ik ga mijn kleinzoon missen en de gedachte alleen van 3 tot 4 weken .....
Dat kereltje doet mij ten volle van het leven genieten.
Ze hebben beloofd van regelmatig te skypen zodat we hem al is het op een scherm toch nog kunnen volgen.
bazzio schreef::good: Netjes gemaakt weer allemaal...
[thank_you
Het is de bedoeling dat dit heel wat jaartjes gaat kunnen werken.
Daarom steek ik er voldoende tijd in om het wat te laten uitkomen in het geheel van vijver en tuin.

Het deksel baart mij echter zorgen. Die hoeken daar moet ik nog wat op vinden. Mijn kleinzoon is enorm nieuwsgierig en ik zie hem al tegen zo een hoek vallen.....
Maar dat zijn zorgen voor later als ik terug ben.

mvg
Guyke

Prachtige ombouw van de collector zo! Klein vraagje...Van wat voor materiaal heb je de deksel van de ombouw gemaakt? En wil je deze meerhoekig (nu vierkant en straks achthoekig) houden om de scherpe hoeken eraf te halen. Of is een rond blad ook een overweging?

Guyke

Bericht door Guyke » 29 jun 2018, 23:43

Hallo,

[quote ="AVG"]Netjes gemaakt zo, de behuizing voor de collector, geniet van jullie vakantie !
Over een paar jaartjes de kleinzoon meenemen op vakantie :D ( deze van ons komt binnenkort logeren )[/quote]

Dank u :good:
Genieten zal geen probleem zijn. Er is geen stress meer om daar op tijd aan te komen. We hebben 4 dagen uitgetrokken om in de Dordogne te geraken.
De kleinzoon mee op reis dat zie ik vooreerst niet zitten want zijn moeder heeft het al moeilijk als hij eens een nachtje blijft slapen.
Zal misschien nog wel omslaan als er een tweede komt......
dsnijder schreef: Prachtige ombouw van de collector zo! Klein vraagje...Van wat voor materiaal heb je de deksel van de ombouw gemaakt? En wil je deze meerhoekig (nu vierkant en straks achthoekig) houden om de scherpe hoeken eraf te halen. Of is een rond blad ook een overweging?
dank u :good:
Het deksel is een vol keramische steen van 2,5 cm dik. Alle optie's voor de randen zijn nog open.
Rond is mooi maar moeilijk te verwezenlijken als een dhz.
Ik had ook gedacht aan een 8 hoek omdat dit eenvoudiger te slijpen ( zagen ) is.
Ik zou er ook graag een volledige rubber rond hebben maar dat is nog wat zoekwerk of het verkrijgbaar is voor die dikte.

mvg
Guyke

dsnijder

Bericht door dsnijder » 30 jun 2018, 00:09

[quote ="AVG"]Netjes gemaakt zo, de behuizing voor de collector, geniet van jullie vakantie !
Over een paar jaartjes de kleinzoon meenemen op vakantie :D ( deze van ons komt binnenkort logeren )
Dank u :good:
Genieten zal geen probleem zijn. Er is geen stress meer om daar op tijd aan te komen. We hebben 4 dagen uitgetrokken om in de Dordogne te geraken.
De kleinzoon mee op reis dat zie ik vooreerst niet zitten want zijn moeder heeft het al moeilijk als hij eens een nachtje blijft slapen.
Zal misschien nog wel omslaan als er een tweede komt......
dsnijder schreef: Prachtige ombouw van de collector zo! Klein vraagje...Van wat voor materiaal heb je de deksel van de ombouw gemaakt? En wil je deze meerhoekig (nu vierkant en straks achthoekig) houden om de scherpe hoeken eraf te halen. Of is een rond blad ook een overweging?
dank u :good:
Het deksel is een vol keramische steen van 2,5 cm dik. Alle optie's voor de randen zijn nog open.
Rond is mooi maar moeilijk te verwezenlijken als een dhz.
Ik had ook gedacht aan een 8 hoek omdat dit eenvoudiger te slijpen ( zagen ) is.
Ik zou er ook graag een volledige rubber rond hebben maar dat is nog wat zoekwerk of het verkrijgbaar is voor die dikte.

mvg
Guyke[/quote]

Dat is een flink deksel dan! Vol keramisch is inderdaad vrijwel onmogelijk om als particulier zelf mooi perfect rond te maken. Dan zou je al haast aangewezen zijn tot een beeldhouwer of een leverancier in grafstenen. Met een cnc op water vrij eenvoudig te doen.

Echter als je overweegt om toch rubber toe te passen zou je hem inderdaad ook gewoon vierkant of 8 hoekig kunnen maken.

Bij ons op het industrieterrein zit een leverancier in rubber profielen genaamd Technirub. Ze produceren in eigen huis en leveren tevens aan particulieren. Ik heb onlangs wat profielen besteld voor het meerkamerfilter waar ik mee bezig ben. Zij adviseerde mij volrubber profielen te gebruiken omdat deze beter bestand zijn tegen uv dan schuimrubber of siliconenrubber

Ze hebben een uitgebreide webshop met bijzonder veel verschillende oplossingen tegen een redelijk tarief. Echter is de minimale bestelhoeveelheid vaak 10meter.

Ik denk dat je voor de rand van het blad wel uit de voeten kan met zoiets: https://www.technirub.nl/rubber-profiel ... -open.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Overige profielen kan je hier vinden:
https://www.technirub.nl/rubber-profielen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De desktopsite is overigens overzichtelijker dan de mobiele weergave.

Hopelijk heb je hier wat aan! Succes met de werken!

P. S.
Ik ga er gemakshalve vanuit dat het plaatsen van bovenstaande links geen probleem is aangezien er naar mijn weten geen forumsponsors zijn die tevens deze producten aanbieden. Indien desondanks ongewenst mag beheer deze verwijderen.

Guyke

Bericht door Guyke » 30 jun 2018, 08:44

Hallo,

@ dsnijder
Bedankt voor de linkjes :good:
Ik ga dat na verlof eens meer bekijken want er zit wel wat bruikbaars tussen.
Wel spijtig dat het per 10 meter is. Zal eens uitpluizen of ik het kan combineren met een andere toepassing.

mvg
Guyke

FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx » 30 jun 2018, 09:18

@dsnijder:
Ook voor anderen een handige link!! :good:

Guyke

Bericht door Guyke » 30 jun 2018, 21:23

Hallo,
FredLekx schreef:@dsnijder:
Ik heb er eens gaan kijken en inderdaad zit er wel wat keuze.
Probleem is wel dat dit een trip van ruim 300 km voor mij gaat worden.
Ook die bestelling van min 10 meter geeft er toch met de trip erbij een fiks prijskaartje.
Dit wil ik zeker niet op internet bestellen ivm de kleur en het aanvoelen. ( ook kan het niet terug gezonden worden....)
Ook heb ik er geen zicht op hoe het materiaal zich gaat gedragen rondom de hoeken en wat de invloed is door weer en wind op gebied van het verlijmen op keramische steen.
Toch hou ik het zeker nog in gedachte.

mvg
Guyke

dsnijder

Bericht door dsnijder » 30 jun 2018, 21:53

FredLekx schreef:@dsnijder:
Ik heb er eens gaan kijken en inderdaad zit er wel wat keuze.
Probleem is wel dat dit een trip van ruim 300 km voor mij gaat worden.
Ook die bestelling van min 10 meter geeft er toch met de trip erbij een fiks prijskaartje.
Dit wil ik zeker niet op internet bestellen ivm de kleur en het aanvoelen. ( ook kan het niet terug gezonden worden....)
Ook heb ik er geen zicht op hoe het materiaal zich gaat gedragen rondom de hoeken en wat de invloed is door weer en wind op gebied van het verlijmen op keramische steen.
Toch hou ik het zeker nog in gedachte.

mvg
Guyke
Ik zou er ook geen 300km voor willen rijden. Doordat ze zo ongelofelijk veel matrijzen (mallen) hebben produceren ze op orderbasis. Mijn bestelling van onlangs kon ik vlot met 4 werkdagen afhalen. Volgens mij leveren ze standaard zwart rubber (overige kleuren op aanvraag)

De hoeken zou ik in verstek maken en lijmen met PU700. Dit hecht perfect op rubber en/of neopreen. Bovendien hecht het ook super op keramiek. Bovendien is de lijm ook lekker vlot droog (slechts 10 à 15minuten)

Wellicht zit er ergens bij jou in de buurt tevens een dergelijk bedrijf/producent?

Guyke

Bericht door Guyke » 01 jul 2018, 20:03

Hallo,

Ik heb een adres nu in Antwerpen waar je per meter kan kopen.
Ook enorm veel keuze aan modellen.

mvg
Guyke

dsnijder

Bericht door dsnijder » 02 jul 2018, 17:49

Kijk, dat is fijn om te horen! Geniet van het verlof en we zien de updates wel tegemoet zodra je daar aan toe bent.

Succes met de werken!

Plaats reactie

Terug naar “Airliftsturing”