Metingen airlift

Een energievriendelijke techniek om water "en masse" te verplaatsen.
Infrasuri

Re: Metingen airlift

Bericht door Infrasuri »

Hebben jullie geen verbruiksmeter op de meter ?
Bij mij heb ik getest door een voor een stekkers in te steken .
En dan komt steeds de waarde overeen met de aangegeven wattages .
jocca

Bericht door jocca »

volgens wat ik begrijp uit de uitleg van guyke zit er nog een deel "verdoken" verbruik dat een gewone meter niet direct opmerkt ...
maar zoals gezegd ik ben een dikke 0 wat betreft energie, ik kan een stekker in een stopcontact steken en nog in leven blijven, veel meer moet je aan mij niet vragen :oops: :oops:
Infrasuri

Bericht door Infrasuri »

Ik bedoel op de slimme meter bij mij zit een display , waar afname en teruglevering op afleesbaar is .
Guyke

Bericht door Guyke »

Hallo,

Mijn zoon heeft ook een slimme meter en als het kan ga ik daar ook eens vergelijken.

mvg
guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!
YourGardener

Bericht door YourGardener »

Het is haast ondenkbaar om 700euro+ elektriciteit te verbruiken aan sluipverbruik. Ik denk dat je oorzaak aan een defect toestel zal liggen. Onlangs ook mijn aquariumverwarmer getest, de thermostaat was defect waardoor die continue 250w verbruikte.
Guyke

Bericht door Guyke »

Hallo,

Als ik de vorige voorschotten van Jocca zie ( 200 euro ) en dan een stijging van 63 euro wat neerkomt op een 30 % is dit echt wel in de lijn
van wat zou verwachten.
Sluipverbruik is er altijd geweest maar door dat gewoonlijk gepaard ging met elektronika zat ook daar een slechtere arbeidsfactor waardoor de
metingen met een slimme meter ook daar van omhoog gaan.
De arbeidsfactor echter gaat een onderdeel zijn die de factuur fiks zal opvoeren. Deze blinde stroom, cosinus Phy, arbeidsfactor, powerfactor of hoe je het wil noemen die vroeger alleen maar een positieve invloed had op de factuur omdat deze niet door de ferrismeter gemeten werd en dus ook niet aangerekend werd zal omgekeerd nu een negatieve invloed bepalen met de slimme meter en de factuur doen stijgen.
De stijging is dus in de lijn van de metingen die ik hier laat zien met de luchtpompen.

Er is bv al een paar jaar het verhaal van bv LED verlichting maar dat verhaal gaat een scherp kantje krijgen in de zin van dat de eerste generatie LED verlichting een zeer slechte arbeidsfactor heeft en in feite best bij de komst van die slimme meter opnieuw vervangen wordt.
Ook moeten de mensen zich bewust gaan worden over dat fenomeen en bij aankoop van toestellen of verlichting zich informeren over de daadwerkelijke verbruiken en niet de flash gekleurde labels en hoeveel AAAAAAAA er op gedrukt staan.

mvg
guyke
Infrasuri

Bericht door Infrasuri »

Guyke welke waarde stijgt er dan nu ,
Is het het wattage of amperage ?

Ik probeer het geheel te begrijpen maar snap het nog niet volledig .

Als bv een ledlamp 5w nodig heeft om te branden waarom gaan we dan 7,5w betalen ?
Zit er dan een weerstand voor welke het voltage door de diode zelf omlaag haalt , dus het functionele vermogen ligt daardoor lager als het afgenomen vermogen ?
Daardoor de term “arbeidfactor” met 66% (5w)licht en 33% (2,5w) weerstandverlies ?
Guyke

Bericht door Guyke »

Hallo,

dan moet ik eerst de basis vertellen.
Je hebt spanning ( Volt ) en Stroom ( Ampere )
Eenvoudig is dan Watt de spanning x de stroom of V x A of veel te lezen op de labels van toestellen de VA
Dan heb je die arbeidsfactor die in het beste geval 1 is maar meestal iets van 0,.....
1 )Dus als je een verbruiker hebt van 1 Ampere bij een spanning van 230 volt dan is dat in theorie de wattage of in dit geval 230 Watt
2 )Heeft dat toestel nu een arbeidsfactor van bv 0,7 dan wordt het verbruik 230 Volt x 1 Ampere x 0,7 arbeidsfactor = dan 161 Watt
In regel 1 is het gemeten verbruik wat de slimme meter gaat registreren en dat is 230 Watt
in regel 2 is het gemeten verbruik wat de ferrismeter gaat registreren en dat is 161 Watt
Dus hoe slechter die arbeidsfactor hoe beter voor de geldbeugel van de consument met de oude meter.

Die arbeidsfactor bepaald ook de efficientie van de verbruiker want hoe beter deze is hoe efficienter het toestel werkt.
Het toestel in het vb zou met een betere arbeidsfactor zogezegd meer kosten aan electriciteit maar in feite zou het toestel moeten gebouwd worden zodat het maar 161 watt verbruikt met een arbeidsfactor =1 en zou dan hetzelfde presteren met effectief minder vermogen.
Maar of de regeringen de producenten dit gaan verplichten is een andere zaak want om een toestel efficienter te maken gaat dat ook een fikse kost meebrengen.

Als je de metingen van de luchtpompen die ik gepost heb eens nalees dan zie je dat de stroom nagenoeg niet wijzigt maar dat het verbruik enkel beinvloed wordt door die arbeidsfactor. (de stroom verschuift in fase met de spanning. Als het 1 is dan is de stroom in fase met de spanning maar dat ga ik hier niet helemaal uit de doeken doen want dan ben ik een paar uurtjes aan het typen.)

Het is dus niet enkel de mensen met zonnepanelen die een fikse duit in het zakje van vaderke staat gaan steken maar de gehele bevolking door die slimme meter. ( en dan nog maar te zwijgen van capaciteitstarief, piektarief,.....een vaste kost van distributietarieven/nettarieven/ krachtkoppeling/ enz onafhankelijk van het verbruik zoals nu)
In het nieuws wordt daar in alle talen over gezwegen want de miljarden aan steun zullen ergens vandaan moeten komen en dat is van de echte belastingbetalers en verbruikers ( de werkende klasse )

mvg
Guyke
Infrasuri

Bericht door Infrasuri »

Mijn slimme meter is zo gek nog niet :lol:

Hoe plaats ik een directe YT link ?
Gewoon de link zelf zonder url of wat dan ook , mvg koivrienden
Infrasuri

Bericht door Infrasuri »

Het zijn toch echt de afgenomen (K)Watts waar ik voor betaal , en ik zie het wattage zakken wanneer de tegendruk hoger wordt dus ik denk dat u zich niet zo’n zorgen hoeft te maken wanneer de slimme meter geplaatst wordt .

Is de meting anders bij u in België dan proberen ze jullie te bedriegen wat bij wet niet mag .

Zo heb ik ooit gehoord van iemand die vrachtschepen aftankt als beroep ,,, zijn werkgever dacht slim te zijn door de brandstof “op te schuimen” waardoor er dus veel minder brandstof in elk schip ging als wat de pompmeter aangaf .

Dat bedrijf bestaat nu dus niet meer nadat ze achter deze praktijken zijn gekomen , dat gevoel krijg ik ook een beetje wanneer er met energie meters geknoeid wordt waardoor de consument meer moet betalen als nodig .
Guyke

Bericht door Guyke »

Hallo,

Wat er in feite bij de oude meter betaald wordt is ook niet correct.
Die blinde stroom moet wel door de centrale gemaakt worden maar wordt nu niet betaald.

Nu die slimme meter.
Die slimme meter meet die blinde stroom wel mee en gaat dus mee betaald worden.
Dus in feite correct in dit oogpunt gezien maar de fout zit bij de constructeur van die toestellen.
Als deze efficienter gebouwd zouden worden ( met een zeer hoge arbeidsfactor ) zouden we hetzelfde comfort behouden maar er een 30 % minder verbruiken en dus ook 30% minder moeten voor betalen.
Dus wat er op uw slimme meter afgelezen wordt is hetzelde als wat ik met mijn metingen heb.

Op mijn meettoestel staat de arbeidsfactor er bij.
Dus als die slimme meter hier hangt :evil: :evil: ( 22 december ) zal ik de meting terug overdoen met de meting van de slimme meter er bij.

mvg
Guyke
Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje »

Guyke schreef: 11 nov 2020, 16:40 Ik zou mijn actiegebied ergens rond de 50 km van mijn woonplaats willen houden.
Als er koivrienden in dit gebied eens willen weten wat hun debiet is kan je me contacteren via pb.
Wat heb ik nodig:
- een recht stuk buis ( aanvoer bv naar de collektor of na het filter) van minimaal een 0,5 meter lang dat goed bereikbaar is ( om de censoren te kunnen plaatsen ).
- buizen van de drains of skimmer zijn minder geschikt door de vervuiling van het water wat de metng negatief beinvloed.
- de diameter van die buis maar belangrijk ook de wanddikte van die buis. ( om de afstand te kunnen berekenen dat de censoren moeten geplaats worden )
- ook als er verschillende pompen aanwezig zijn om eens te testen ( zonder breekwerk ) meer dan welkom ( bv niet alleen secoh maar ook andere...)
Even onder de aandacht brengen zodat Guyke niet zonder werk valt :lol: :lol:
Ik ben gewoon razend benieuwd naar de resultaten en vanzelfsprekend ook hier welkom al zit ik een flink stuk buiten uw actie gebied

Succes Guyke , maar eerst veel beterschap en een snel herstel
Groetjes
Marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle
Guyke

Bericht door Guyke »

Hallo,
Marcje schreef: 29 nov 2020, 22:42
Even onder de aandacht brengen zodat Guyke niet zonder werk valt :lol: :lol:
Ik ben gewoon razend benieuwd naar de resultaten en vanzelfsprekend ook hier welkom al zit ik een flink stuk buiten uw actie gebied

Succes Guyke , maar eerst veel beterschap en een snel herstel
Groetjes
Marc
Bedankt voor de hulp :D
Ik heb al gezien dat mijn actiegebied misschien wat te klein bemeten is.
Als ik een meting gedaan heb weet ik ongeveer hoeveel tijd er in gaat en kan ik misschien meerdere ( lees verdere ) metingen combineren.
En tja mijn revalidatie. Dat gaat is iets trager dan dat ik heb ingeschat.
Ook krijg ik door dat het kouder wordt kloofpijn aan de wonde wat ik weet van een vroegere genaaide snede een ding van lange ( pijnlijke ) ervaring is.

mvg
Guyke
marc Inspired

Bericht door marc Inspired »

Guyke schreef: 26 nov 2020, 23:34 Hallo,

Wat er in feite bij de oude meter betaald wordt is ook niet correct.
Die blinde stroom moet wel door de centrale gemaakt worden maar wordt nu niet betaald.

mvg
Guyke

Houden de energiemaatschappijen hier dan geen rekening mee met hun tarief?

Stel: Er moet x=1 binnen komen en er komt y=0,75 binnen dan zal de prijs niet x moeten zijn maar x/y=1,33

Of is dit te makkelijk gedacht?
Guyke

Bericht door Guyke »

Hallo,

Of ze daar een verrekening mee gemaakt hebben dat zal niemand te weten komen of bekend gemaakt worden. Ik ben bij mijn zoon eens gaan testen met een luchtpomp en hetgeen ik meet wat met de oude meting moet betaald wordt is bij de slimme meter hoger. Moest er vroeger dan in de prijs rekening mee gehouden zijn zou de prijs in verhouding moeten dalen. Wat ik wel vermoed is dat er gerekend word met een berekende arbeidsfactor ( 0,9 of zo ) in samenspraak met producenten omdat 1 als factor praktisch niet haalbaar zal zijn.

Mvg
Guyke
Plaats reactie

Terug naar “Airliftsturing”