Min tweede jdk40 stuk

Een energievriendelijke techniek om water "en masse" te verplaatsen.
Plaats reactie
Koi cowboy

Min tweede jdk40 stuk

Bericht door Koi cowboy »

Ik merkte dat de twee luchtpompen (2xjdk40) voor de airliften vroeger iets warmer werden maar niets speciaal. Nu is dus na een tijdje mijn tweede jdk 40 stuk. Alles nagekeken van airlift tot luchtpomp , membranen vervangen... niets. Deze word warm en geeft geen druk meer. Ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem. Kan je dit nog laten herstellen of koop je beter een nieuwe voor dit geld.
Want als ik binnen twee jaar terug dit probleem heb dan kies ik liever voor een ander merk. Maar de welke...?
Heeft er iemand een voorstel, als eerst wil ik zeker een betrouwbare pomp die zonder warm te worden 200cm diep kan.
Mag 60l opbrengen en liefst een zuinig verbruik.

Guyke

Re: Min tweede jdk40 stuk

Bericht door Guyke »

Hallo,

Ik hoor ook steeds meer klachten over de jdk pompen van secoh. Warm worden, in beveiliging gaan, drukverlies,....
Een hele tijd geleden had ik al bedenkingen over deze nieuwe versie. Mijn vrees is schijnbaar aan het uitkomen.
Het gebruik van lichtere materialen, zogenaamd minder verbruik, allemaal goed en wel maar als de pompen amper de helft van de tijd meegaan dan de vorige series wat ben je er dan mee.
Alternatieven zijn er wel zoals alita, hiblow, nitto,....

mvg
Guyke

AVG

Bericht door AVG »

Kan het warme weer van de afgelopen weken niet van invloed zijn geweest ?

De twee Nitto ( ben ik fan van ) die hier buiten staan werden ook behoorlijk warm bij die hoge buitentemperaturen, heb ze afgeschermt met een wit laken.

Een pomp die onvoldoende lucht kwijt kan wordt ook veel te warm.

Guyke

Bericht door Guyke »

Hallo,
AVG schreef:Kan het warme weer van de afgelopen weken niet van invloed zijn geweest ?

De twee Nitto ( ben ik fan van ) die hier buiten staan werden ook behoorlijk warm bij die hoge buitentemperaturen, heb ze afgeschermt met een wit laken.

Een pomp die onvoldoende lucht kwijt kan wordt ook veel te warm.
Dat klopt zeer zeker.
Maar een pomp mag zo wie zo niet in de volle zon staan.
En normaal als de pomp overhit dan slaat ze af of deze door werking of zon overhit maakt niet uit.
Mijn pompen staan in de schaduw binnen in het molenhuis en ik heb er een luchtcirkulatie op gebouwd.
Via een thermostaat schakelt er een badkamerventilator in die de luchtstroom op gang brengt.
Echter deze ventilator heeft op de heetste dagen zelfs niet gewerkt ( staat op 35 ° afgesteld )
De Secoh luchtpompen van series SLL en EL zijn beschermd tegen weeromstandigheden (IP 44) en bevatten een thermische beveiliging tegen overhitting (130° C). Wanneer de temperatuur daalt, zet de pomp zichzelf in werking. Maximum omringende kamertemperatuur : - 10° C en + 40° C.
Ik weet wel dat je moet uitkijken bij de jdk versie.
Hier zijn drie uitvoeringen van
- een zonder hittebeveiliging
- een met beveiliging
- een met beveiliging en afstandsbediening.
Deze laatste zou voorlopig alleen in Duitsland gekocht kunnen worden.

mvg
Guyke

Plaats reactie

Terug naar “Airliftsturing”