• Advertentie

Sponsers van onze nieuwjaarsreceptie op 20 januari 2018

Collector maken

Een energievriendelijke techniek om water "en masse" te verplaatsen.

Collector maken

Berichtdoor Stevens » di 12 jun 2018, 14:50:58

Hallo,

Ik wil graag een collector maken en ik heb daarvoor een buis van 400mm liggen maar deze heeft wel een wanddikte van 12mm.
Is het doenbaar om daar een doorvoer in te maken via de gekende opwarmen met hete lucht methode?
Heeft iemand dit al geprobeerd?

Mvg,
Gert
日本
Avatar gebruiker
Stevens
 
Berichten: 224
Afbeeldingen: 4
Geregistreerd: di 24 apr 2012, 10:17:32

Re: Collector maken

Berichtdoor willem v d » di 12 jun 2018, 15:31:11

Ja dit is te doen. Wel is het beter om dit te doen met 2 personen en 2 föhnen.
Goed warm maken aan 2 zeide en een krik gebruiken om je pas stuk er door heen te duwen.

Succes
willem v d
 
Berichten: 461
Geregistreerd: zo 05 jul 2015, 9:10:31
Woonplaats: veghel

Re: Collector maken

Berichtdoor mario1 » di 12 jun 2018, 16:13:21

Dit is zeker doenbaar, en zoals mijn voorganger reeds melde best met 2 föhnen, of zelfs 3 föhnen gebruiken.
Zeer belangrijk is om op het juiste moment en temperatuur de doorvoer te maken.
Succes.
Avatar gebruiker
mario1
 
Berichten: 5518
Afbeeldingen: 2163
Geregistreerd: wo 06 aug 2008, 12:37:52
Woonplaats: Lovendegem

Re: Collector maken

Berichtdoor Bossi » di 12 jun 2018, 16:20:20

Hey Gert,

Dat is zeker te doen, net zoals beide heren hiervoor vertelden.

Ik heb net dezelfde collector en heb daar een doorvoer van 110 en 160 in gemaakt, wel een autokrik gebruikt om de kracht te kunnen zetten.

Groetjes,

Bossi
Nu kwaliteit is later geen spijt...
Avatar gebruiker
Bossi
 
Berichten: 2617
Afbeeldingen: 989
Geregistreerd: zo 28 aug 2011, 10:33:52

Re: Collector maken

Berichtdoor Stevens » di 12 jun 2018, 16:45:13

Bedankt iedereen voor de tips. Jullie horen nog of het gelukt is of niet :D
日本
Avatar gebruiker
Stevens
 
Berichten: 224
Afbeeldingen: 4
Geregistreerd: di 24 apr 2012, 10:17:32

Re: Collector maken

Berichtdoor mario1 » di 12 jun 2018, 17:36:35

Zeker doen
Avatar gebruiker
mario1
 
Berichten: 5518
Afbeeldingen: 2163
Geregistreerd: wo 06 aug 2008, 12:37:52
Woonplaats: Lovendegem

Re: Collector maken

Berichtdoor bazzio » di 12 jun 2018, 17:37:47

Ik heb mij wel eens afgevraagd of je niet die doorvoeren voor een rond vat kan gebruiken op een 400mm pijp...
Avatar gebruiker
bazzio
 
Berichten: 531
Afbeeldingen: 54
Geregistreerd: do 16 maart 2017, 0:32:24
Woonplaats: Fijnaart

Re: Collector maken

Berichtdoor buddy » di 12 jun 2018, 18:02:56

Afbeelding

Hier ook gedaan , voorgevormde even in de oven 180 Gr en in de juiste curve gedrukt.
Beetje kit en klaar ...
Buddy is onze hond en ik ben Peter ;-)
buddy
 
Berichten: 53
Afbeeldingen: 0
Geregistreerd: ma 25 jan 2016, 23:39:26
Woonplaats: Nederland

Re: Collector maken

Berichtdoor Guyke » wo 13 jun 2018, 11:30:53

Hallo,

[quote]Ik wil graag een collector maken en ik heb daarvoor een buis van 400mm liggen maar deze heeft wel een wanddikte van 12mm.
Is het doenbaar om daar een doorvoer in te maken via de gekende opwarmen met hete lucht methode?
Heeft iemand dit al geprobeerd?[/quote]

Wel goed nakijken of de buis wel volle pvc is.
Men heeft ook samengestelde buizen ( gelaagd ) waarin met de traditionele methode van doorvoeren maken het niet lukt.
Er bestaan ook klikmoffen
[album]36075[/album]

mvg
Guyke
Avatar gebruiker
Guyke
 
Berichten: 6069
Afbeeldingen: 961
Geregistreerd: wo 21 nov 2012, 20:33:59
Woonplaats: Provincie Antwerpen

Re: Collector maken

Berichtdoor Stevens » wo 13 jun 2018, 11:57:08

Die ik heb staan is volledig PVC niet het geschuimde of hoe je het ook noemt PVC.
Dus normaal moet dat lukken.
日本
Avatar gebruiker
Stevens
 
Berichten: 224
Afbeeldingen: 4
Geregistreerd: di 24 apr 2012, 10:17:32

Re: Collector maken

Berichtdoor Guyke » wo 13 jun 2018, 12:00:18

Hallo,

[quote="Stevens"]Die ik heb staan is volledig PVC niet het geschuimde of hoe je het ook noemt PVC.
Dus normaal moet dat lukken.[/quote]

Ok wou het maar vermelden.
Neem er genoeg tijd voor.
Het voorgeboorde gat de randen mooi glad maken ( geen boorbramen of dergelijke er aan laten )

mvg
Guyke
Avatar gebruiker
Guyke
 
Berichten: 6069
Afbeeldingen: 961
Geregistreerd: wo 21 nov 2012, 20:33:59
Woonplaats: Provincie Antwerpen

Re: Collector maken

Berichtdoor bazzio » wo 13 jun 2018, 12:08:22

buddy schreef:Afbeelding

Hier ook gedaan , voorgevormde even in de oven 180 Gr en in de juiste curve gedrukt.
Beetje kit en klaar ...


Het gaat dus wel... mooi! :good:
Avatar gebruiker
bazzio
 
Berichten: 531
Afbeeldingen: 54
Geregistreerd: do 16 maart 2017, 0:32:24
Woonplaats: Fijnaart


Keer terug naar Airliftsturing

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

  • Advertentie
ProfiDrum