• Advertentie

Sponsers van onze nieuwjaarsreceptie op 20 januari 2018

collector airlift diepte

Een energievriendelijke techniek om water "en masse" te verplaatsen.

collector airlift diepte

Berichtdoor kooj » ma 19 maart 2018, 9:32:41

Hallo,

na een aantal jaar te verbouwen aan het huis ga ik nu terug starten met de bouw van een nieuwe vijver zodat mijn koi's terug naar huis kunnen komen.
Ik twijfel nog steeds of ik al dan niet terug met airlift ga werken dus vraag ik me af of het mogelijk is wat ik in gedachten heb.
Ik heb geen zin om een collector weer 2meter en de grond te graven en ik ga ook niet al te diep gaan met de vijver deze keer(120cm) dus enkele vragen:

Kan een gewone vierkante gepolyesterde gemetste bak ook dienen als collector?
Wat gebeurd er als in mijn airlift van 180cm inkort tot 100cm?

Ik ga later een nieuw onderwerp starten en daar zal ik mijn plannen op zetten en verduidelijken.
kooj

Afbeeldingen: 206

Re: collector airlift diepte

Berichtdoor Guyke » ma 19 maart 2018, 12:01:50

Hallo,

Een collektor hoeft niet rond te zijn maar een ronde heeft het voordeel dat er geen hoeken zijn waar vuil zich kan ophopen.
Dus rond de hoeken van de collektorbak dan af.
Wat betreft een meter lang dat kan ook. Het best is dan om een airlift met een wat kleinere diameter van stijgbuis te gebruiken ( kan met 110 ook daar niet van )
De vraag moet eerder gezocht worden in hoe groot wordt de vijver en de inhoud, alsook wat je als filtering gaat nemen.

Je kan dan ook overwegen om in die bak 2 airliften te voorzien.

Wat betreft die diepte dat is echter niet zo een groot probleem. Zelfs niet als er grondwater is.

Is hier op het forum al meermaals toegepast.

mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!
Guyke

Afbeeldingen: 961

Berichtdoor kooj » di 20 maart 2018, 9:10:42

Hey Guy,

Bedankt voor de reactie,wel straf ik ben bijna 2 jaar niet op het forum geweest en er is nog steeds niets veranderd als ik iets vraag over airlift reageer jij direct!-)

Ik heb nog wel wat denk werk maar als mijn plannen wat concreter worden zet ik deze in een nieuwe topic,ik hoop dat ik dan nog wat hulp krijg van de andere koi vrienden.
Ik kan wel al zeggen dat het geen enorm project word zoals sommige anderen maar ook op kleine schaal moet het in orde zijn.

Steven
kooj

Afbeeldingen: 206

Berichtdoor Guyke » di 20 maart 2018, 9:48:06

Hallo,

kooj schreef:Hey Guy,

Bedankt voor de reactie,wel straf ik ben bijna 2 jaar niet op het forum geweest en er is nog steeds niets veranderd als ik iets vraag over airlift reageer jij direct!-)

Ik heb nog wel wat denk werk maar als mijn plannen wat concreter worden zet ik deze in een nieuwe topic,ik hoop dat ik dan nog wat hulp krijg van de andere koi vrienden.
Ik kan wel al zeggen dat het geen enorm project word zoals sommige anderen maar ook op kleine schaal moet het in orde zijn.

Steven

Maakt niet uit hoelang het geleden is. Zaak is dat je bij vragen hier wel terecht kan.
Airlift is zoals je misschien wel weet een van mijn favoriete onderwerpen en hoe meer er op airlift werken des te liever ik dat zie. :Yahoo:

mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!
Guyke

Afbeeldingen: 961

Keer terug naar Airliftsturing