test foto's aad

Het mapje waar één en ander kan uitgetest worden.
Guyke

Re: test foto's aad

Bericht door Guyke » 17 sep 2018, 23:34

Hallo,

Ik ben nog eens door het ganse topic gegaan en alle foto's zijn zichtbaar hier in google chrome :good:

mvg
Guyke

bazzio

Bericht door bazzio » 17 sep 2018, 23:51

Hmmz apart... Chrome net geupdated en foto's zijn nu zichtbaar...

*edit* Om het nog wat leuker te maken even uitgelogd en foto's op de 1e pagina niet meer zichtbaar (de laatste op pagina 4 wel). Weer terug ingelogd en voila... foto's blijven niet zichtbaar. Hele vreemde abracadabra...

Guyke

Bericht door Guyke » 18 sep 2018, 08:13

Hallo,
bazzio schreef:Hmmz apart... Chrome net geupdated en foto's zijn nu zichtbaar...

*edit* Om het nog wat leuker te maken even uitgelogd en foto's op de 1e pagina niet meer zichtbaar (de laatste op pagina 4 wel). Weer terug ingelogd en voila... foto's blijven niet zichtbaar. Hele vreemde abracadabra...
Ik heb dat ook gedaan nu en had het beter niet gedaan.
Na uitloggen zijn de foto's gepost door AVG niet meer zichtbaar.
Ook de foto's van AVG in een " citeer " van iemand anders blijven ook onzichtbaar.
De foto' van in de reply's van Marcje ,Janus en de laatste foto van AVG blijven zichtbaar.

Echter na terug aanloggen komen de foto's van AVG niet terug zichtbaar buiten die laatste.

Heb dat ook eens gedaan in firefox en wee o wee daar na terug aanloggen blijven ook daar de foto's weg......

mvg
Guyke

maarten.v

Bericht door maarten.v » 18 sep 2018, 09:02

Als het eerst werkt, en na het uitloggen en weer inloggen niet meer, dan klopt mijn eerste theorie niet meer.

Met de extra info kan ik mij 2 mogelijke oorzaken bedenken:
technische uitleg/oorzaak - minst waarschijnlijk
- De browser cached een lege image. Als ik zonder in te loggen naar een image ga, krijg ik "You are not authorised to view this image!" maar wel met een http status code 200 (browsers kunnen dit cachen).

bug in het forum
Na wat googlen kwam ik wat resultaten tegen van phpBB forum admins die hetzelfde probleem hadden.
Ik weet niet op welke versie dit forum draait, maar voor versie 3.2.2 is er een fix: https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2453611" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

mvg,
Maarten

janus

Bericht door janus » 18 sep 2018, 14:53

Omwille van de Gallery is dit forum nooit geupdate en loopt het ongeveer 15 updates achter.
Vermoedelijk zullen we volgend jaar wel moeten updaten en hoop ik de Gallery te kunnen behouden, al zal dat niet met alle functies zijn die het nu heeft.

Tot die tijd moeten we leren leven met de fouten die er in zitten.
Maar de fout die in versie 3.2.2 zit heeft zeker niets met het bovenstaande te maken omdat die alleen in versie 3.2.2 zat.
(De laatste versie is inmiddels 3.2.3)

AVG

Bericht door AVG » 18 sep 2018, 17:36

Hoi vrienden,

Met de uitkomst ben ik natuurlijk niet zo blij en denk dan toch maar weer over te stappen naar Edge, al was het mogelijk de moeite waard geweest in de hoop dat dit de oplossing zou zijn.

In grote lijnen begrijp ik nog altijd niet waarom dit probleem zich juist bij mijn geplaatste foto's voordoet.

Ik kijk het nog even aan en zal dan evt. de stap moeten maken om foto's via een externe server te "moeten" plaatsen, ook al ben ik daar altijd op tegen geweest.

Dank voor jullie inspanningen.

frankske

Bericht door frankske » 18 sep 2018, 18:39

Die bij zie ik....

janus

Bericht door janus » 18 sep 2018, 19:23

Of ik met FF nu ben in of uitgelogd, die bij zie ik altijd.

Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje » 23 sep 2018, 20:42

Hoi Aad,

Ondertussen al iets kunnen veranderen, of kunnen we ergen mee helpen

Ik hoop echt dat hier een oplossing voor te vinden is, want uw zijn te belangrijk om dit zo te laten

Groetjes

marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle

AVG

Bericht door AVG » 23 sep 2018, 22:07

Hoi Marc,

Wie nu wel of niet de foto's kan zien is mij niet helemaal meer duidelijk. Ingelogd, uitgelogd wel/niet, de antwoorden wisselen per persoon die dit aangegeven hebben.

De opmerking van Janus is duidelijk. Naar volgend jaar toe zal het forum en dus het fotoalbum waarschijnlijk ook een update krijgen, ook al zou dat op het probleem zoals we dat nu ondervinden geen oplossing bieden.

Ik zou voor een andere oplossing kunnen kiezen, door de foto's via een externe server zichtbaar te maken, maar u en ik weten dat dit door jaren heen bij velen geen succes is gebleken als zo'n dienst uit de ether gaat, dus ik zit nog in dubio wat te doen.

Na de gedane update van Chrome krijg ik in ieder geval geen vreemde tekstberichtjes meer, zoals eerder aangegeven. Verder heb ik hier alles nagezien en enkele programma's opnieuw geïnstalleerd in de hoop dat daar de oorzaak zou liggen.

Mogelijk zal er dus een soort van inscriptie met mijn foto's meekomen die het mogelijk maakt dat mijn foto's voor enkele niet zichtbaar zijn, helaas is mijn IT kennis heel beperkt en kan ik dus ook niet zien of dat daadwerkelijk het geval is.
Aan beide dochters heb ik tel. gevraagd of zij even wilde kijken of de foto's zichtbaar waren. Alles was zichtbaar, dit uiteraard zonder inloggen.

Het zal toch ook niet uitmaken dat de foto's op het forum in een persoonlijk album staan neem ik aan ?

Kortom, bedankt voor het aanbod :good: ik weet niet wat jullie nog kunnen doen en ik hier ook niet om tot een oplossing te komen.

Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje » 23 sep 2018, 23:01

Hoi Aad,

Is inderdaad een zeer moeilijk probleem, en zeker omdat bij de een het goed gaat en bij de andere dan weer niet
Gelukkig kan ik momenteel alle foto's zien via verschilleden browsers , iPad , smartphone enz... en net dit maakt het zo moeilijk
Ook ik ben het noorden kwijt bij wie het nu goed gaat en bij wie niet, maar zou het voorlopig laten voor wat het is en afwachten :wink:

Groetjes

Marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle

Guyke

Bericht door Guyke » 24 sep 2018, 00:55

Hallo,

In dit topic zie ik alleen de foto van de bij.
Alle andere foto's van AVG zijn niet direct zichtbaar ook niet de via citeer.

De foto's van AVG in de topic terland terzee en inde lucht zijn allemaal prachtig zichtbaar.

Wat er nu verschil is tussen dit topic en dat andere zou ik niet weten.
Hier in google chrome
hetzelfde in firefox

mvg
Guyke

AVG

Bericht door AVG » 25 sep 2018, 18:54

Dank voor het laten weten Guyke

Zal binnenkort nog wel weer eens wat foto's plaatsen in de topic die u noemt, gaat daar was mis is het niet zo'n probleem, valt niets uit te leren :D

Guyke

Bericht door Guyke » 25 sep 2018, 20:11

Hallo,
AVG schreef:Dank voor het laten weten Guyke

Zal binnenkort nog wel weer eens wat foto's plaatsen in de topic die u noemt, gaat daar was mis is het niet zo'n probleem, valt niets uit te leren :D
Dat is toch wat veel jezelf wegcijferen.
Die foto's zijn gewoon schitterend en inspirerend.
Ikzelf hou veel van macrofotographie ( vlinders, insekten enz )

mvg
Guyke

AVG

Bericht door AVG » 25 sep 2018, 22:15

Guyke schreef: Ikzelf hou veel van macrofotographie ( vlinders, insekten enz )
mvg
Guyke
Een Macrolens had ik niet mee deze keer, dus van een meter of 6 afstand, nu maar :CrossFingers: dat het met deze foto als test lukt :slap:
72784

Plaats reactie

Terug naar “Test forum”