Interesse in een Plantjesmarkt.

Af en toe een rondvraag...

Interesse in een plantjesmarkt?

Peiling eindigde op 14 mar 2019, 14:18

Nee.
3
8%
Ja, maar alleen vijverplanten van handelaren.
0
Geen stemmen
Ja, zowel tuin- als vijverplanten van handelaren..
1
3%
Ja, maar alleen vijverplanten van Koivrienden.
1
3%
Ja, zowel tuin- als vijverplanten van Koivrienden.
8
20%
Ja, maar alleen vijverplanten van handelaren en Koivrienden.
0
Geen stemmen
Ja, zowel tuin- als vijverplanten van handelaren en Koivrienden.
16
40%
Ja, maar dan in combinatie met …………...
11
28%

Totaal aantal stemmen: 40

nick22

Re: Interesse in een Plantjesmarkt.

Bericht door nick22 » 06 mar 2019, 17:53

planten spaar ik ook bonsai, azalea en acers dus ik zal ook stemmen
vijver 22kuub/AEM easydrum/ 700L BWB/200Lhelix.flowfriend.standard.12 koi

FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx » 10 mar 2019, 23:32

Reageren kan nog enkele dagen.

LucB

Bericht door LucB » 11 mar 2019, 20:17

Ik vind het aantal reacties toch wat aan de magere kant eerlijk gezegd.

Guyke

Bericht door Guyke » 11 mar 2019, 21:31

Hallo,

In het begin is er gewag gemaakt dat de locatie er nog niet toe deed. ( was zogezegd nog maar een peiling )
Ik heb die vraag over locatie toen ook al gesteld en vindt in tegenstelling tot wat het antwoordt was dat het er wel zeker iets toe doet.
Bv als ik er meer dan 200 km ( 100 heen en 100 terug ) moet voor rijden ben ik meer geneigd om niet te komen dan wel.
Er zal waarschijnlijk wel voor nagekeken worden uit welke regio de meeste stemmen komen en een beschikbare locatie.
Persoonlijk vindt ik ook dat er meer gestemd wordt dan dat ik zou verwachten.

mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!

FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx » 11 mar 2019, 22:34

Inderdaad zal de locatie mede bepalen hoeveel Koivrienden er uiteindelijk zullen komen.
We hebben Koivrienden vanaf Groningen tot tegen de Franse grens. Zover ik zo kan inschatten is rond Eindhoven een beetje een centraal punt.
Na sluitingstijd van de poll, zal ik in overleg met Marc een aantal voorstellen doen.
Mochten er Koivrienden zijn die zelf ruimte beschikbaar hebben, meld dit even via PB of e-mail.

FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx » 13 mar 2019, 00:09

Nog ruim een dag om te reageren.

FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx » 15 mar 2019, 00:05

Deze poll is inmiddels gesloten. Reageren kan nog steeds wel!

Iedereen die zijn of haar stem heeft uitgebracht: Hartelijke dank [thank_you .
Iedereen die tevens nog een reactie gegeven heeft krijgt er nog een [thank_you extra bij.

Vooraf had ik, eerlijk gezegd, gehoopt op wat meer stemmen maar zeker reacties, Daar staat tegenover dat sommige reacties weer een mening aangaven waar ik zelf vooraf weer niet aan gedacht had. Zal het gebrek aan ervaring zijn... :D

Wat gaan we nu doen?
De verkoop van planten door leden EN handelaren heeft veruit jullie voorkeur, maar toch ook op de optie "in combinatie met..." is best veel op gestemd. Daarnaast zijn er de nodige opmerkingen over Vormbomen e.d. gemaakt.
De komende week ga ik met Marc hierover eens overleggen, maar ook jullie input is van belang. Spui dus rustig je gedachtekronkels in deze topic, of indien gewenst, via PB of e-mail. En nu niet denken: "Komt vanzelf wel goed", jullie inbreng is echt belangrijk voor ons.

Nog een ander dingetje: LOCATIE.
Guy gaf al een keer, terecht, aan dat locatie bepalend zou kunnen zijn of iemand wel of niet komt. Dus iets om rekening mee te houden, al kunnen we het niet iedereen naar zijn/haar zin maken. Wellicht dat hier nog een aparte poll over volgt...

Wordt z.s.m. vervolgd...

jocca

Bericht door jocca » 15 mar 2019, 06:46

1 bemerking die misschien gegeven kan worden is dat het plantseizoen zo goed als achter de rug is, tenzij het containerplanten zijn allemaal.
Ga je nu struiken/bomen verplanten die pas uit de grond gehaald zijn dan heb je een grote kans dat deze het einde van de zomer niet halen.
Idem bij vijverplanten, het overgrote deel gaat in de eerstkomende weken gaan uitlopen.

Guyke

Bericht door Guyke » 15 mar 2019, 09:02

Hallo,
jocca schreef:
15 mar 2019, 06:46
1 bemerking die misschien gegeven kan worden is dat het plantseizoen zo goed als achter de rug is, tenzij het containerplanten zijn allemaal.
Ga je nu struiken/bomen verplanten die pas uit de grond gehaald zijn dan heb je een grote kans dat deze het einde van de zomer niet halen.
Idem bij vijverplanten, het overgrote deel gaat in de eerstkomende weken gaan uitlopen.
Het plantseizoen achter de rug?
Ik heb altijd geleerd dat het niet goed is om iets te gaan verplaatsen/delen als de planten in bloem staan.
Voor vijverplanten is dat ook zo. De vroege bloeiers zoals schildblad, dotterbloem,... moet je even wachten tot na de bloem.
Voor grote struiken / bomen is het wel een hele karwei om voldoende ongebroken kluit mee te nemen.
Maar in verband met de plantjesmarkt is dat natuurlijk koffiedik kijken om daar een datum op te zetten.
Men zou dit al moeten verschuiven naar volgend jaar zodat die het willen doen hun planten op de juiste tijdstippen te delen en op te potten
( containerplanten er van maken )

mvg
Guyke

jocca

Bericht door jocca » 15 mar 2019, 10:09

de kans dat die datum binnen een dikke maand pas is, is zeer groot.
Tegen dan zijn alle planten in de groei geschoten en heeft het geen zin meer om die te gaan uitstekken of te verplanten.
Wil je nog wat verplanten dan moet dit voor de sapstroom op gang komt en dit is nu bij bv bomen al het geval. ..

FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx » 15 mar 2019, 10:52

:good:
Eigenlijk zeggen jullie beiden: Schuif het naar volgend jaar.

jocca

Bericht door jocca » 15 mar 2019, 12:45

het hangt er wat van af wat de bedoeling zal zijn hé ...
ik kan hier redelijk wat planten bv uit onze tuin halen momenteel, maar als ik die nu ga uitstekken (of binnen een paar weken) dan is er een vrij grote kans dat deze gaan sterven.
kan je dit doen in de maand oktober/november dan is de kans veel kleiner. Dan kunnen de wortels zich in de winterperiode gaan herstellen tegen dat het nieuwe voorjaar aanbreekt.

Waterplanten gaan hier iets minder last van hebben, maar bv lelies gaan verplanten als ook deze in blad staan ... hm toch bedenkingen bij (tenzij je ze natuurlijk niet gaat scheuren of je deze nu reeds in potten gaat steken).

Guyke

Bericht door Guyke » 15 mar 2019, 16:33

Hallo,
dat opschuiven is maar een denkpiste die ik opperde omdat als bv de plantjesmarkt in juni plaatsheeft en iedereen staat daar met dezelfde plantjes omdat
deze uitgebloemd zijn ( en mogen verplaatst of gedeeld worden ) of nog moeten bloemen zal ook de bedoeling niet zijn.
Voor handelaren is dat niet zo een probleem omdat zoals Jocca zei deze de planten aanbieden in potten ( mag je het hele jaar planten behalve als het vriest of de vorst zit nog in de grond )

Ook hoe wordt de plantjesmarkt bekeken?
Als een soort ruilmarkt ( dan geen handelaren denk ik ), koopmarkt ???, of.....

Ook wat met eventuele regels hoe de planten gaan aangeboden worden.
Er zijn mensen die daar veel zorg kunnen insteken en anderen bv gewoon hun overschot in een krant of plastiek zak.....

Als ik het wat overdenk zal er toch grondig over een en ander moeten nagedacht worden.

mvg
Guyke

jocca

Bericht door jocca » 15 mar 2019, 16:43

guyke, denk dat het meer een soort rommelmarkt achtige toestand kan zijn,
idd sommigen gaan er veel tijd en energie in steken om bv plantjes te gaan scheuren en te gaan potten in aparte potjes en anderen gaan idd gewoon de spade in de grond steken en een bodembedekker uitstekken of een struik in een plastic zak steken. Uiteindelijk is het nog de koper die dan beslist wat hij bij wie koopt of gaat ruilen.
Je kan mijns inzien moeilijk regels hiervoor gaan maken, gezond verstand zal wel zegevieren hier, iedereen die de moeite zal doen om planten mee te brengen zal ook al een liefhebber zijn en die weten wel welke planten zo uitgestekt mogen worden en welke er best in containers gezet worden.

FredLekx
Contacteer:

Re: Interesse in een PlantjesMarkt.

Bericht door FredLekx » 18 mar 2019, 18:14

Hoewel de poll gesloten is, stel ik zeer prijs op jullie denkpistes. Ga vooral door zou ik zeggen. :D

Al eerder hebben we de vraag over een mogelijke locatie gehad. In de loop van de avond staat er een poll met een 10-tal keuzes waar we een PlantjesMarkt mogelijk zouden kunnen organiseren. Omdat sommigen misschien tussen 2 locaties in wonen en het wellicht dan niet uitmaakt, kan je 2 keuzes maken.

Plaats reactie

Terug naar “Polls”