Hallo

We willen natuurlijk geen datingsite worden, maar wil je jezelf voorstellen, kan dit hier!
Plaats reactie
Rox82

Hallo

Bericht door Rox82 »

Hoi

Ik wil mezelf hier graag even voorstellen.
Mijn naam is Bianca 41 uit west-vlaanderen.
Na een aantal weken hier op het forum te lezen heb ik besloten een profiel aan te maken.
Het lijkt me leuk om ergens terecht te kunnen met vragen en om topics te lezen waar je uit kunt leren.

Mijn man en ik zijn bezig met een koivijver aan te leggen en daardoor heb ik al heel veel tijd op internet doorgebracht.
De vijver is 4m45 op 2m en 1m10 ongeveer diep, ik weet dat jullie opteren voor op zijn minst 1m50 maar ze zeiden ons dat de filter veel belangrijker is en de vijver zit langs alle kanten beschut tegen weer en wind.
IMG-20230520-WA0000.jpg
IMG-20230520-WA0000.jpg (141.9 KiB) 168 keer bekeken
Daarbij hebben we nu dus een Oase biotec 36 screenmatic gekocht dus ik denk dat de kwaliteit van het water wel goed zal zitten. ;OK;

Ik heb het boek de geheimen van de koi ontrafelt gekocht om wat wijzer uit te geraken.
Wat bestaan er oneindig veel soorten en namen in koi en ik zie door het bos de bomen niet meer :lol:

Heeft iemand een tip waar we de kwaliteitseisen per soort kunnen vinden die ze hanteren voor shows?
Ik wil meteen de juiste koi´s kopen omdat die tenslotte toch ook op zijn minst 20 jaar zullen blijven en dan lijkt het me beter om selectief te zijn zodat ik meteen op de goede weg zit en niet later spijt heb van te snelle aankoop.

We hopen de vijver tegen het bouwverlof af te hebben dan kunnen we deze zomer nog van de vijver genieten.
Hopelijk kan ik hier nog veel opsteken.

Groetjes Rox
ROLIN15

Re: Hallo

Bericht door ROLIN15 »

Welkom bij de koivrienden. Vooreerst toch enkele bedenkingen. Wanneer vijver klaar is moet de filter ook nog ingedraaid worden, dus beginnen met slechts enkele koi. Ook de show koi die je wil zijn zeer duur en je zal altijd toch wat leergeld beta
ROLIN15

Bericht door ROLIN15 »

...leergeld betalen, dus dure koi in begin kan ook duur leergeld zijn . Ik zou langzaam aan beginnen en cheq steeds goed uw waterwaarden. De raad dat je vijver niet diep hoefde te zijn was al geen goede ,ongeacht je een goede filterinstallatie hebt .Succes en veel koi plezier!
poutie

Bericht door poutie »

Zeker niet starten met dure kois in de vijver
Het kan maanden duren tegen het water van de vijver goed komt
En ook niet vergeten kois zijn geen goudvissen !
Veel succes nog hier bij de Koivrienden ze zullen je helpen en nog veeeeeeeeeeel bij leren :D
Babette

Bericht door Babette »

Welkom, lente en zomer zijn mooie maanden om de vijver volledig af te krijgen tegen dat die ellendige winter er is. Laat eerst het vijverwater een maand naar de waterwaarden evolueren voor je de eerste koi ( liefst kleintjes ) laat komen. En die kan je zien groeien en is veel natuurlijker dan direct grote aan te schaffen. :CrossFingers:
kristof_d
Contacteer:

Bericht door kristof_d »

Welkom bij koivrienden.
Leuk dat je jezelf hier even komt voorstellen. :good:
If you want something done right, do it yourself
Plaats reactie

Terug naar “Kennismaking en jezelf voorstellen”