Ik wil mezelf hier graag even voorstellen.
Mijn naam is Bianca 41 uit west-vlaanderen.
Na een aantal weken hier op het forum te lezen heb ik besloten een profiel aan te maken.
Het lijkt me leuk om ergens terecht te kunnen met vragen en om topics te lezen waar je uit kunt leren.
Mijn man en ik zijn bezig met een koivijver aan te leggen en daardoor heb ik al heel veel tijd op internet doorgebracht.
De vijver is 4m45 op 2m en 1m10 ongeveer diep, ik weet dat jullie opteren voor op zijn minst 1m50 maar ze zeiden ons dat de filter veel belangrijker is en de vijver zit langs alle kanten beschut tegen weer en wind. Daarbij hebben we nu dus een Oase biotec 36 screenmatic gekocht dus ik denk dat de kwaliteit van het water wel goed zal zitten.

Ik heb het boek de geheimen van de koi ontrafelt gekocht om wat wijzer uit te geraken.
Wat bestaan er oneindig veel soorten en namen in koi en ik zie door het bos de bomen niet meer

Heeft iemand een tip waar we de kwaliteitseisen per soort kunnen vinden die ze hanteren voor shows?
Ik wil meteen de juiste koi´s kopen omdat die tenslotte toch ook op zijn minst 20 jaar zullen blijven en dan lijkt het me beter om selectief te zijn zodat ik meteen op de goede weg zit en niet later spijt heb van te snelle aankoop.
We hopen de vijver tegen het bouwverlof af te hebben dan kunnen we deze zomer nog van de vijver genieten.
Hopelijk kan ik hier nog veel opsteken.
Groetjes Rox