even voorstellen

We willen natuurlijk geen datingsite worden, maar wil je jezelf voorstellen, kan dit hier!
maaster

even voorstellen

Bericht door maaster » 13 mei 2019, 20:42

Hoi allemaal,

Ik heb al even anoniem op het forum gekeken, maar wordt tijd dat ik me ook eens voorstel. Ben Paul en 2 jaar geleden ben ik met een kleine voorgevormde bak begonnen. Watervalletje, goudvis en fontein van Cranenbroek. Al snel de kleine bak ingeruild voor een 2e hands groter exemplaar. Deze kwam met een grotere pomp Aquamax 8000, drukfilter en uv-lamp. Van vrienden kleine koi gekregen en al een stuk gelukkiger. Maar de installatie was 2e hands en de levensduur was maar kort.

Over 2 maanden ga ik verhuizen naar een nieuwe woning en wil daar graag zelf een vijver aan gaan leggen. Zat zelf te denken aan een vijver van 4 bij 1,5 en 1,5 diep dus rond de 9 m³. Deze vijver komt dan tegen de garage aan, waardoor ik het filter enz. binnen kan zetten. Heb de installatie al een beetje uitgedacht en hoor graag jullie ideeën er over.

Hierbij het plan:
- De vijver wil ik ca. 40 cm boven maaiveld laten uit komen.
- bodemdrain om periodiek op het maaiveld niveau water er uit te kunnen laten en eventueel blad van de bodem te krijgen. Deze sluit ik dan aan op het riool zodat er dus max. 40 cm water uit de vijver kan.
- een doorvoer waar de pomp op wordt aangesloten richting uv filter. Vervolgens naar een 3 kamer filter.
- Deze filter wil ik dan iets hoger zetten. Bij de vijver wil ik namelijk een waterval maken op 60 cm. Uitgang filter dan op ca. 100 cm. Van de uitgang ga ik eerst naar beneden (ong. 10 cm) en vervolgens naar 60 cm. Door zwaartekracht moet dit volgens mij goed gaan.

Wanden van de vijver ben ik nog niet uit. Of gemetseld of met sandwichpanelen.

Plaats reactie

Terug naar “Kennismaking en jezelf voorstellen”