Hallo van een absolute leek op vlak van koi's

We willen natuurlijk geen datingsite worden, maar wil je jezelf voorstellen, kan dit hier!
The digital hunter

Re: Hallo van een absolute leek op vlak van koi's

Bericht door The digital hunter » 14 jun 2018, 15:49

ik ben blij dat ik dit forum gevonden heb, want ik ken helemaal niks van koi's :oops:
Dat gevoel ken ik ,want ook ik kende niets van Japanse koi toen ik hier op het forum terecht kwam :oops:

Maar dat veranderd snel eens je hier begint rond te kijken/lezen en nog meer van zodra je de koivrienden in levende lijve mag ontmoeten op een koi toer,nieuwjaarsreceptie of binnen héél kort op de koishow in Hasselt waar de koivrienden staan met een zeer leerrijke/gezellige stand ;OK;

Dus :welcome: en veel plezier met je nieuwe passie want dat wordt het al snel eens je in je nieuwe woning woont.

Groetjes,
Ronald
Digitaal jagen is mijn andere hobby vandaar mijn nickname.
https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/" onclick="window.open(this.href);return false;

tdn

Re: Hallo van een absolute leek op vlak van koi's

Bericht door tdn » 11 jul 2018, 19:52

Even een update:

We wonen nu al bijna 3 weken in het huis, en het bevalt zeer goed, zeker met de vijver!
Echt super rustgevend die vissen :-)

Tijdens de reis hebben we gebruik gemaakt van deze Aquaforte voederautomaat van 70 euro. Gewoon batterijen er in gestoken en een regendakje over het gootje gemaakt met een PETfles en tape, en klaar! We hebben wel halfweg iemand laten de vijver bijvullen, want met dat weer was het waterpeil nogal gezakt...

71449

De automaat doet het ondertussen al 2,5 weken fantastisch! Ook goed om af te tasten hoeveel voeder de beestjes nodig hebben. Momenteel geef ik zo'n 300g per dag, verspreid over 5 keren. Ze doen wel altijd alsof ze honger hebben, maar ik denk dat te veel voederen schadelijker is dan te weinig.

Heb ook de waterkwaliteit eens gemeten vandaag, maar daar start ik wel even een nieuwe topic op de juiste plaats over. Idem voor een paar kwaaltjes waar we denk ik last van hebben.

Binnenkort laten we de koidokter eens komen om alles eens na te kijken. Dan kan hij ineens wat uitleg geven aan mijn vrouw, zij is namelijk ook dierenarts ;-)

Tom

Plaats reactie

Terug naar “Kennismaking en jezelf voorstellen”