Even voorstellen en beginners vragen.

We willen natuurlijk geen datingsite worden, maar wil je jezelf voorstellen, kan dit hier!
Plaats reactie
WilbertV

Bericht door WilbertV » 28 mei 2018, 09:14

Hallo Vrienden,

Ik ben Wilbert 28 jaar en woon in Gouda (onder Utrecht). Ik ben anderhalf jaar geleden verhuist naar het huis waar ik de komende 30 jaar wil wonen. Je raad het al, daar moet een vijver komen. Ik heb eerder een vijver gemaakt en daar heb ik alles fout gedaan wat ik maar fout kon doen. Wijs besloten om het nu anders aan te pakken. Ben al een tijd lid van het forum en heb bijna alles gelezen. Toch zit ik nog met wat praktische problemen.

De ruimte die ik heb voor de nieuwe vijver is 3.70 lang en rond de 1.70 breed. Die 1.70 kan ik misschien als binnenmaat aanhouden zolang de wanden van de vijver niet te breed worden (wat de vrouw niet opmerkt, bestaat niet). Nu is dit een nette maat en zou ik met een diepte van 1.70 rond de 10m3 raken. Mocht het niet zo zijn dat ik een airlift en een nette filter in gedachte heb die ik niet onzichtbaar kan maken. Ook zit ik nog met het probleem dat ik niet heel makkelijk spullen kan laten leveren aangezien het een smalle doodlopende straat is waar een vrachtwagen 800m achteruit zou moeten rijden (dat lukt mij amper met een personenauto).

Waar kan ik mijn vragen het beste plaatsen op dit forum?

Ik wil jullie in ieder geval alvast bedanken voor alle informatie die gedeeld is. Het is mooi om zoveel slimme mensen met een zelfde visie op 1 plek te kunnen ontmoeten.

willem v d

Re: Even voorstellen en beginners vragen.

Bericht door willem v d » 28 mei 2018, 09:41

Welkom op dit forum.
Voor airlift vragen:
https://www.koivrienden.com/phpBB/viewforum.php?f=45" onclick="window.open(this.href);return false;
Een airlift is geen compact systeem.
Als je dus weinig ruimte hebt zou ik ook een pomp overwegen.
Voor het maken van je vijver zou ik mijn vragen stellen op zelfbouw :
https://www.koivrienden.com/phpBB/viewforum.php?f=29" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet niet of je een verhoogde vijver wilt maar met sandwich panelen heb je een dunne vijver wand die ook stevig is.

WilbertV

Bericht door WilbertV » 28 mei 2018, 10:05

Willem v d

Dank voor de reactie!

Dat ben ik inderdaad vergeten te melden. De vijver zou 70 tot 80 cm boven de straat uit moeten gaan steken. Dit hoeft geen probleem te geven denk ik, aangezien ik de gevelsteen voor de vijverwand wil metsen.

Ik zal mijn vragen in het voorgestelde topic stellen en gelijk een tekening erbij proberen te zetten.

Nogmaals dank!

The digital hunter

Bericht door The digital hunter » 28 mei 2018, 10:31

:welcome: Hier zitten een hoop toffe mensen bij elkaar die het niet zullen laten om je te helpen met de juiste keuzes.

Ik zelf ben nog niet zo gek lang aanwezig op het forum en durf je daarom ook niet goed de antwoorden geven die je zoekt maar in de verschillende onderdelen hier op het forum vind je zeker al een hoop antwoorden/info ;OK;

Maar wens je toch al een hoop plezier bij het maken van je vijver :good:

Groetjes,
Ronald
Digitaal jagen is mijn andere hobby vandaar mijn nickname.
https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/" onclick="window.open(this.href);return false;

WilbertV

Bericht door WilbertV » 28 mei 2018, 11:12

Dankjewel Ronald voor het warme welkom!!

Er zitten hier zeker een hoop toffe mensen! Wat ik hier van het forum al heb geleerd is niet te beschrijven veel!

Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje » 12 jun 2018, 22:51

Hoi Wilbert

Welkom bij de koivrienden en het is hier inderdaad een leuke gezellige bende :D

Ondertussen gezien dat u reeds een beetje uw weg gevonden hebt :good:

Groetjes

marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle

Pennantenb4

Bericht door Pennantenb4 » 14 jun 2018, 16:50

Hallo mede vijver fans,

Even voorstellen: mijn naam is Rob, momenteel ben ik een tropische tuin aan het aanleggen met een vijver en een waterloop. Het beloofd allemaal heel mooi te worden, foto's zal ik t.z.t sturen.
De vijver is (omdat de tuin niet zo groot is) 1.60m bij 1.60m en 1.10 diep. De waterloop is ongeveer 5 meter en 60 cm breed en 20 cm diep. Ik wil er waterplanten in mandjes in doen, waterlelies en wat goudvissen. Nu heeft mijn broer een pomp met een capaciteit van 5000 liter voor me. Wat mensen zeggen dat deze pomp te krachtig is (i.v.m. stroming waterlelies) anderen zeggen dat je juist rekening moet houden met overcapaciteit. Willen jullie er eens op reageren? Wie heeft het bij het rechte eind?

dsnijder

Bericht door dsnijder » 14 jun 2018, 17:52

Pennantenb4 schreef:Hallo mede vijver fans,

Even voorstellen: mijn naam is Rob, momenteel ben ik een tropische tuin aan het aanleggen met een vijver en een waterloop. Het beloofd allemaal heel mooi te worden, foto's zal ik t.z.t sturen.
De vijver is (omdat de tuin niet zo groot is) 1.60m bij 1.60m en 1.10 diep. De waterloop is ongeveer 5 meter en 60 cm breed en 20 cm diep. Ik wil er waterplanten in mandjes in doen, waterlelies en wat goudvissen. Nu heeft mijn broer een pomp met een capaciteit van 5000 liter voor me. Wat mensen zeggen dat deze pomp te krachtig is (i.v.m. stroming waterlelies) anderen zeggen dat je juist rekening moet houden met overcapaciteit. Willen jullie er eens op reageren? Wie heeft het bij het rechte eind?
Goedemiddag Rob! Welkom op het forum hier!

Het lijkt me verstandig als je jouw bericht plaatst in een nieuw apart topic zodat je hier meer respons op krijgt.

Plaats reactie

Terug naar “Kennismaking en jezelf voorstellen”