omdat er eind dit jaar nog 2 japanners (althans dat hoop ik toch ...) bij gaan komen (en we misschien wat plaats maken voor een andere grow-out) mogen er een paar koi de vijver verlaten.
Samen met die 2 zijn dat 5 extra vissen dit jaar en ik wil absoluut een overbezetting vermijden.
bijkomende reden is dat we meer naar go-sanke willen gaan.
concreet gaat het over
1- - ginrin soragoi Marhuhiro: 80 euro (fractie van wat ik destijds betaald heb )
viewtopic.php?p=344613&hilit=ginrin+soragoi#p344613
vis zal momenteel vlotjes over de 60 cm gaan. Staat altijd wat dikjes naar het einde van het jaar - zou mij niet verbazen dat het female is, maar heeft in de jaren dat hij/zij in de vijver zit nooit gepaaid.
In het voorjaar is dit altijd weer beter.
Heeft een klein hazelipje, maar heeft hier geen last van bij het eten.
2- Mukashi Ogon - okawa: 100 euro - 100% female
viewtopic.php?t=17798&hilit=mukashi+ogon&start=15
vis die rond de 60 cm en misschien wel wat meer zal zitten (is al jaaaaren niet genet geweest).
100% female daar die de afgelopen jaren telkens gepaaid heeft, mag de vijver verlaten omdat we zo veel als mogelijk naar go sanke willen overstappen.
visje heeft op de flank een zeer zeer lichte verdikking - vermoedelijk versteend kuit, maar je moet het echt al weten om te zien.
Verder ontbreken er 2 of 3 schubjes aan een flank, ooit eens een ontsteking gehad, maar heeft dit toen zelf opgelost.
prima visje voor wie een zeer betaalbare female wil in de vijver - en die zeker ook kuit afzet.
3- ochiba - owawa: 80 euro
viewtopic.php?t=17799&hilit=ochiba
onze butterball in de vijver, zit rond de 60 cm, echt een dikzak (maar wel eentje waarbij de body eigenlijk nog in proportie is - geen inval.
in 2021 even een probleempje gehad met de staart (ingescheurd), maar buiten wat malachietgroen er aan gedaan te hebben heeft deze vis eigenlijk sinds die in de vijver zit nooit wat voor gehad.
Leuk visjes voor wie es echt een butterball in de vijver wil
4- momotaro showa (of wat dan ook): 70 euro - met certificaat van kweker (zal wel ff moeten zoeken)
viewtopic.php?t=16877&hilit=momotaro&start=15
vrij forse vis die rond de +70 cm zal zitten (een van de grotere uit de vijver),
maar mag de vijver verlaten, destijds een halve impulsaankoop geweest en ik zie ze liever opgroein van tosai.
Is een rustige vis in de vijver, geen forse body, typisch een man ... rank en slang naar bouw toe.
Maar ... is al lang geen showa meer
5- benigoi ogata: 80 euro
viewtopic.php?p=395929&hilit=benigoi+ogata#p395929
eentje die ik half en half met spijt in het hart wil laten gaan ... een vis waar er werkelijk nog nooit wat mee is geweest,
beetje een vis die ik altijd wat uit het oog verlies, maar eens die in het zicht zwemt eigenlijk echt wel een pareltje.
een paar zwarte shimi's heeft deze wel, maar voor een benigoi verwaarloosbaar.
ook wel terug een echte man-body met erg grote vinnen (echt opvallend).
Momenteel wat lichte strepen op de kop en wat lichte schubben, dat zijn nog wat kwetsuren van de paai eerder dit jaar, maar dit trekt al aardig mooi bij.
Volgend jaar zie je daar vrijwel zeker niets meer van.
ik heb bewust geen foto's gemaakt omdat het toch aardig wat vissen zijn die ik anders moet netten en ik wil absoluut geen stress in de bak veroorzaken nu.
Wie interesse heeft laat het maar weten, dan net ik de koi wel even en maak ik een deftige foto + filmpje en steek ik die desnoods al meteen in het aparte deel van de vijver, op die manier moet ik de grote bende geen 2x storen.
verschillende +60 cm koi te koop - kleine prijsjes
Moderator: FredLekx
verschillende +60 cm koi te koop - kleine prijsjes
Laatst gewijzigd door jocca op 25 aug 2024, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: verschillende +60 cm koi te koop - kleine prijsjes
soragoi
- Bijlagen
-
- WhatsApp Image 2024-08-25 at 17.55.40.jpeg (97.81 KiB) 557 keer bekeken
ochiba
- Bijlagen
-
- WhatsApp Image 2024-08-25 at 17.55.40 (1).jpeg (120.9 KiB) 556 keer bekeken
filmpje
de mukashi zie je op seconde 6 (en seconde 20 in close-up) links in het beeld verschijnen (de crèmekleurige).
de benigoi zie je altijd wel wat rondzwemmen, maar komt nooit mooi in beeld , ma ... trust me, voor die prijs koop je zijn staart nog niet in de winkel ...
de mukashi zie je op seconde 6 (en seconde 20 in close-up) links in het beeld verschijnen (de crèmekleurige).
de benigoi zie je altijd wel wat rondzwemmen, maar komt nooit mooi in beeld , ma ... trust me, voor die prijs koop je zijn staart nog niet in de winkel ...
Succes met de verkoop
thnx @mario1
zijn allen leuke vissen voor een kleine prijs.
de ginrin soragoi is bovendien al gereserveerd ...
zijn allen leuke vissen voor een kleine prijs.
de ginrin soragoi is bovendien al gereserveerd ...
het zijn vroege solden...
Oei in eens 5 koi’s die weg gaan, grote verandering! Opletten met nieuwe koi nu alles stabiel is in je vijver na alle miserie die je gekend hebt. Succes!
van koi die weg gaan ga je geen problemen krijgen hoor ;-), en van de 5 nieuwe zitten er al 3 een half jaar er in en de andere 2 gaan vermoedelijk nog een ganse winter in quarantaine tot volgend jaar april/mei, dus daar heb ik wel een goed oog op.
vandaag wordt de soragoi trouwens opgehaald, indien er mensen zijn die een van de andere koi beter willen zien, laat het weten, dan net ik die gelijk ook even mee voor een betere foto en filmpje.
Ik heb interesse in de benigoi .
Hoe kan er afgesproken worden ? Wanneer past het best voor jou ?
Geef ik hier mijn email ?
Hoe kan er afgesproken worden ? Wanneer past het best voor jou ?
Geef ik hier mijn email ?
benigoi is ook gereserveerd ...
bizar dat de mukashi ogon nog niet is verkocht ...
bizar dat de mukashi ogon nog niet is verkocht ...