Zonnebaars

De vanzelfsprekendheid zelve: heb je wat te koop of zoek je iets, is dit de rubriek!

Moderator: FredLekx

Plaats reactie
Andydv007

Zonnebaars

Bericht door Andydv007 »

Hallo,

Graag had ik een zonnebaars bij mijn koi gestoken. Maar blijkbaar kan men deze nergens meer aankopen. Kan er mij iemand aan 1 helpen …. Ben van de streek rond Gent
Babette

Re: Zonnebaars

Bericht door Babette »

Ik heb er een zitten die kwam van op de hoek in Lovendegem maar deze zaak is nu gestopt. Moet nog te vinden zijn in vijverwinkels. :good:
Knerreper

Bericht door Knerreper »

Babette schreef: 21 jul 2021, 22:40 Ik heb er een zitten die kwam van op de hoek in Lovendegem maar deze zaak is nu gestopt. Moet nog te vinden zijn in vijverwinkels. :good:
Klop zonnebaars in Google en zie :
De zonnebaars is een vis uit Noord-Amerika die is uitgezet in het zoete water van de Benelux. Het is een schadelijke invasieve diersoort in Europa die niet meer verhandeld, gehouden en vervoerd mag worden binnen landen van de Europese Unie.

Zal via via worden denk ik
jocca

Bericht door jocca »

is idd verboden om nog te verkopen, zeer schadelijk voor de inheemse riviervissen ...
Daarom dat het echt ten stelligste verboden is om exoten uit te gaan zetten, ik dacht dat het daarom bv verboden is om in australië nog koi te importeren. Enkel eigenkweek mag nog gehouden worden (maar of dit verhandeld mag worden is iets wat ik niet weet), die koi hebben nl bepaald rivieren volledig verwoest daar.
Andydv007

Bericht door Andydv007 »

Net zoals ik dacht worden deze niet meer verkocht in winkels…. Daarom kom ik hier even aankloppen of er iemand eentje teveel heeft zitten die ik eventueel kan overkopen .
svk

Bericht door svk »

Hoi

Langs den R4 afrit Vinderhoute liggen er 2 kleine putjes.
In het 2e, verst van de brug, komende van Evergem voor de brug, daar zwemmen er veel.
Met een stokske en wa vers de vase vang je ze makkelijk.
Wel opletten dat ge andere ongewenste bezoekers bij de kois brengt.

Succes met de vangst.
Plaats reactie

Terug naar “Koop en verkoop onder koivrienden”