Koi te geef

De vanzelfsprekendheid zelve: heb je wat te koop of zoek je iets, is dit de rubriek!

Moderator: FredLekx

Geert666

Koi te geef

Bericht door Geert666 »

8 koi te geef.

Soragoi 43cm
Chagoi 38cm
Benigoi 25cm
Tancho 25cm
Hi utsuri 35cm
shiro utsuri 38cm
yamabuki 30cm
ki kikukoryo 40cm

Foto's en correcte lengte volgen ASAP.
Koi zijn de ganse winter behandeld geweest door 2 koi dokters omwille van een hardnekkig bacterieel probleem. Koi zijn nu aan de beter hand en lijken er bovenop te komen. Dus wie ze aanneemt, is gewaarschuwd en houdt ze best nog even ter observatie/verder herstel in quarantaine. Bij mij zitten ze op 22 graden.

Komen kijken mag altijd natuurlijk...

Af te halen in Affligem.
willem v d

Re: Koi te geef

Bericht door willem v d »

Als ze aan de beterende hand zijn.
Waarom doe je ze dan nog weg?
Babette

Bericht door Babette »

Dag Geert, ik zie wel de Tancho 25cm zitten.
Maar kan die nog blijven tot de temperatuur wat meer is ( april ), ik kan wel een komen kijken. [thank_you
Geert666

Bericht door Geert666 »

willem v d schreef: 09 mar 2021, 20:27 Als ze aan de beterende hand zijn.
Waarom doe je ze dan nog weg?
Teveel werk, ik ben het voorbije jaar gewoon slaaf geweest van die koi. Ik heb een vrouw die dat allemaal wel kan relativeren, maar aan haar geduld en begrip komt ook een einde.

te weinig genoten van mijn eerste (en enigste) koi jaar. Er was wel altijd iets ondanks dat ik kosten noch moeite heb bespaard.

Als ik dan nog lees wat ervaren koi houders allemaal doen van extraatjes om de koi in super conditie te brenge/houden, dan is mijn goesting weg. Als water verversen en degelijk eten aanbieden niet voldoende is, dan moet ik bekennen dat het mij teveel wordt...
Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje »

Geert666 schreef: 09 mar 2021, 21:15 Als ik dan nog lees wat ervaren koi houders allemaal doen van extraatjes om de koi in super conditie te brenge/houden, dan is mijn goesting weg. Als water verversen en degelijk eten aanbieden niet voldoende is, dan moet ik bekennen dat het mij teveel wordt...
Soms willen we het te goed doen, en net daardoor gaat het soms fout
Met lage bezetting en matig voederen kom je zeer ver , en zeker niet te snel zorgen maken en ingrijpen :wink:

Grtjs
Marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle
Babette

Bericht door Babette »

Ja Geert het kan ook anders hoor. Je mag gerust eens komen kijken, elke dag 10% water verversen daar doe ik al niet aan mee. :dance:
The digital hunter

Bericht door The digital hunter »

Je hebt PB :wink:

Ik moet eerlijk toegeven dat ik, toen ik na jaren vijveren met gewone goudvissen, de overgang naar Japanse koi's deed, ik schrok hoe gevoelig ze zijn voor alles.

Mijn gedacht was net als bij de goudvissen, je zet die in de vijver en binnen 20 jaar zwemen zij nog steeds hun rondjes.
Was dat eventjes mis gedacht :kez:

Vooral in het beging was het sukkelen en zoeken naar het juiste evenwicht en kennis.
En daar zijn de koivrienden mijn beste hulp in gebleken. :Yahoo: [thank_you [thank_you

Dat je na een jaar de handschoen in de ring gooit is wel snel, juist omdat er eigenlijk nog niets echt op punt kan zijn zoals het zou moeten zijn.

Wat ik geleerd heb is dat een koivijver moet rijpen en dat vraagt tijd en geduld.

Dus als je nog twijfelt zou ik zeggen, geef het nog wat tijd en dan gaat er een heel nieuwe wereld voor je open.

Rome is ook niet in één dag gebouwd,hé.
Digitaal jagen is mijn andere hobby vandaar mijn nickname.
https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/" onclick="window.open(this.href);return false;
madinees

Bericht door madinees »

Ik heb even je topic gekeken en toch jammer dat je stopt. Beetje eigenwijs met dat Lava denk ik. Waarom dat niet gewoon eruit halen, filter uitbreiden en gaan vijveren. Volgens mij ligt de oorzaak gewoon daar en is simpel op te lossen.
jocca

Bericht door jocca »

zo zonde geert dat je toch gaat stoppen, ik dacht/hoopte dat je de draad wel zou terug opnemen.
Moest de q-bak hier gedraaid hebben dan kon ik ze makkelijk overgenomen hebben, nu zal het nog even (lees 2-tal maanden) voordat die geïnstalleerd is.

Ben je echt niet te overtuigen om ermee door te gaan?
Miskijk je ook niet op wat "ervaren" koihouders doen. Zonder mensen af te schieten of te schofferen, maar soms zie ik ook wel eens dingen passeren waarvan ik denk... (enfin, dat hou ik voor mijn eigen :-D ).

Ik heb uw vijverbouw nog eens bekeken, dito filtering etc etc ... en hiermee MOET het gewoon goed komen maar je zal het idd toch iets meer tijd moeten geven. Die ganse kluts lava er in zal er geen goed aan gedaan hebben, en eens je bacteriële problemen krijgt dan duurt het idd even voor dit weer weg is. Dat de koidoc een ganse winter is geweest ... goed voor die man, slecht voor u en ik ben zelfs vrij zeker dat dit niet nodig zal geweest zijn.

Uw lava heb je ondertussen er al uitgehaald, geef uw filter zelf nu de tijd om te rijpen.
Je zit met een BWB, dit heeft minstens een jaar nodig om te deftig te werken en dat opstartjaar is altijd eentje van vallen en opstaan. Jaar 2 zal beter gaan vanaf jaar 3 ben je vertrokken. HIer hebben we ook een BWB dat draait sinds september 2019 en nog steeds heeft het niet de kleur dat ik wil. Vrijwel zeker komt het omdat ik vorig jaar een gans jaar een trickle heb mee laten draaien. Prima waterwaardes gehad, helder water. Ik leg die trickle af in het najaar en pats ... voor het eerst in 5 jaar groen water in de winter (zonder voeren .... maw filter werkt bijlange na nog niet goed).

Ik wil je best de hand reiken om even te komen kijken hoe we bepaalde dingen kunnen fixen of bijsturen. Ik ben verre van een pro maar met bacteriële problemen hebben we hier ook al te maken gehad en gelukkig telkens kunnen oplossen met wat geduld en een paar goede (betaalbare) producten.
Wij hebben goede vrienden in Affligem wonen, hoog tijd dat we hen eens bezoeken en indien je het toch nog es een jaar wil proberen dan spring ik graag binnen bij je. Het zou nl zonde zijn dat zo een mooie vijver met dito vissen gedempt gaat worden
(maar ... idd koi houden is altijd wat stress, stress waarmee je wel even moet leren mee omgaan, hier schuren ze nu ook ... vroeger ging ik al netten en doen, nu laat ik het even zoals het is en zien we binnen een paar weken wel, zolang ze zichzelf niet beschadigen is het voor mij geen probleem).
Geert666

Bericht door Geert666 »

madinees schreef: 09 mar 2021, 21:58 Ik heb even je topic gekeken en toch jammer dat je stopt. Beetje eigenwijs met dat Lava denk ik. Waarom dat niet gewoon eruit halen, filter uitbreiden en gaan vijveren. Volgens mij ligt de oorzaak gewoon daar en is simpel op te lossen.
Ik vergeef het je dat je het woord 'eigenwijs' gebruikt.

Het lavasteen is reeds verwijderd en ik ga dat plantenfilter weer opbouwen met drijvende matten. Tevens heb ik een 2 kamer filter besteld die ik vol zal steken met matten en de laatste kamer zal belucht zijn. Deze zal achter de Filtreco filter geplaatst worden.

Ik plaats geen updates meer in mijn topic gewoon omdat ik er geen zin en motivatie meer voor heb.
Infrasuri

Bericht door Infrasuri »

The digital hunter schreef: 09 mar 2021, 21:38
Rome is ook niet in één dag gebouwd,hé.
Maar wel op een dag plat gegooit !

Sorry moest ik even kwijt.
Geert666

Bericht door Geert666 »

Babette schreef: 09 mar 2021, 20:42 Dag Geert, ik zie wel de Tancho 25cm zitten.
Maar kan die nog blijven tot de temperatuur wat meer is ( april ), ik kan wel een komen kijken. [thank_you
Gereserveerd voor U.
Ik hoor het wel als je eens wil langs komen of niet. Drongen en Affligem liggen niet zo ver uit elkaar :wink: .
Geert666

Bericht door Geert666 »

Soragoi en Hi Utsuri zijn ook besproken.
madinees

Bericht door madinees »

Geert666 schreef: 10 mar 2021, 07:26
madinees schreef: 09 mar 2021, 21:58 Ik heb even je topic gekeken en toch jammer dat je stopt. Beetje eigenwijs met dat Lava denk ik. Waarom dat niet gewoon eruit halen, filter uitbreiden en gaan vijveren. Volgens mij ligt de oorzaak gewoon daar en is simpel op te lossen.
Ik vergeef het je dat je het woord 'eigenwijs' gebruikt.

Het lavasteen is reeds verwijderd en ik ga dat plantenfilter weer opbouwen met drijvende matten. Tevens heb ik een 2 kamer filter besteld die ik vol zal steken met matten en de laatste kamer zal belucht zijn. Deze zal achter de Filtreco filter geplaatst worden.

Ik plaats geen updates meer in mijn topic gewoon omdat ik er geen zin en motivatie meer voor heb.
Ik bedoelde het niet rot hoor, excuses als het zo over kwam. Hopelijk krijg je de motivatie en zin weer terug. Je hebt een prachtige vijver namenlijk!
Stafke

Bericht door Stafke »

Marcje schreef: 09 mar 2021, 21:24 Soms willen we het te goed doen, en net daardoor gaat het soms fout
Met lage bezetting en matig voederen kom je zeer ver , en zeker niet te snel zorgen maken en ingrijpen :wink:

Grtjs
Marc
Dit bericht wil ik gewoon even accentueren omdat er veel waarheid in zit.
Plaats reactie

Terug naar “Koop en verkoop onder koivrienden”