Tricklefilter in RVS

De vanzelfsprekendheid zelve: heb je wat te koop of zoek je iets, is dit de rubriek!

Moderator: FredLekx

The digital hunter

Tricklefilter in RVS

Bericht door The digital hunter » 09 jul 2019, 13:47

Om mijn nieuwe vijver sneller op te starten had ik mij deze tricklefilter tweedehands aangekocht.
Nu de biofilter opgestart is mag deze weer weg omdat ik nu meer dan filtering genoeg heb.

De filter bestaat in totaal uit 5 componenten die los op elkaar gestapeld kunnen worden.
Op de foto heb ik er maar 4 in gebruik.
De onderste bak heeft twee uitlaten van 110 mm waarvan nu eentje in gebruik is.
In het midden van de onderste bak is een afvoerkraan voorzien.
De drie middelste bakken zijn allemaal 38 cm hoog en 38 cm breed.
De bovenste bak is wat hoger en daar zitten de aanvoerbuizen in.
Op de kop van de bovenste bak zitten twee schroefdoppen waardoor je in de druppelbuizen kan kijken naar eventuele verstoppingen en die dan langs daar verwijderen.

De totale lengte van de bak is 150 cm ,de breedte 40 cm en de hoogte is 190 cm en kan dus aangepast worden door een of meerdere bakken van 38 cm te verwijderen.
De bakken zijn allemaal voorzien van een bodem met 'gaatjes' plaat in rvs.
In de hoeken van die bakken zijn plaatjes gelast waarop de volgende bak geplaatst wordt.

De bakken zijn gevuld met Kaldness en in de bovenste bak is een Japanse mat geplaatst op de kaldness om het water nog beter te verdelen.

Er is wat kalkaanslag onderaan de bakken maar dat doet niets af aan de werking van de filter.

Ik heb de bak dus maar voorlopig opgesteld op een paar betonblokken,vandaar de spanband er omheen en de spanvijs op de zijkant.
Dit is natuurlijk niet nodig eens de filter op zijn definitieve plaats gezet wordt.

Uiteraard mag U de filter vrijblijvend komen bekijken/testen.

74958

74959

74960

74961

74962

74963

74964

74965

74966

Dit alles inclusief de kaldness is te koop voor 500 euro

Groetjes,
Digitaal jagen is mijn andere hobby vandaar mijn nickname.
https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Koop en verkoop onder koivrienden”