• Advertentie

Sponsers van onze nieuwjaarsreceptie op 20 januari 2018

Gastgezinnen voor vijvertoer gezocht

... of gewoon gezellig staan keuvelen -en bijleren- via deze formule: aan de rand van een koivijver van een koivriend !

Gastgezinnen voor vijvertoer gezocht

Berichtdoor Koivrienden » do 06 feb 2014, 21:06:12

Hoi koivrienden,

Het is niet altijd eenvoudig om voldoende gastgezinnen te vinden binnen een straal van ongeveer 20 minuten rijden van elkaar om een vijvertoer te organiseren.
Vandaar de oproep wie graag wat meer vrijblijvende info wenst om deel te nemen aan een vijvertoer en dit als gastgezin.

Wie zich aangesproken voelt en het ziet zitten om enkele koigekken op bezoek te krijgen, dan graag een p.b naar koivrienden met het adres en telefoon nr., zodat we contact kunnen opnemen als we een vijvertoer plannen in uw regio ( U adres en telefoon nr. behandelen we discreet )

Niets is verplicht en het organiseren wordt in samenspraak met de gastgezinnen gedaan, zoals de datum , aantal bezoekers, wie kan zich inschrijven enz……

Het enige wat we wel kunnen zeggen, is dat alle gastgezinnen na afloop het opnieuw zouden doen, ondanks ze vooraf wat angstig waren ( is mijn tuin en vijver wel de moeite, voldoende plaats, wat moeten we voorbereiden enz.... )

Hopend op veel adressen, zodat we aan het plannen kunnen :D

Met vriendelijke groeten
koivrienden
Koivrienden
Site Admin

Afbeeldingen: 930

Berichtdoor JeroenP » do 06 feb 2014, 21:32:10

Wanneer mijn vijver klaar is... :wink:
JeroenP

Afbeeldingen: 18

Berichtdoor smetjen » do 06 feb 2014, 21:39:12

Helaba,

Ik heb vorig jaar ook deze vraag gekregen van de moderators en zoals ze zelf al aangeven had ik ook zoiets van, mijne tuin is te klein, ik heb geen topvissen zwemmen, is mijne vijver wel de moeite om mee te doen en al da volk in uwe tuin?

Ik moet heel eerlijk toegeven dat dit alles voor mij heel leuk en vlot verlopen is, en zeker geen spijt heb gehad nadien dat ik had meegedaan.
En zou terug meedoen mochten ze het vragen, maar 2 jaar na elkaar dezelfde vijver moeten ze nu ook niet doen hoor :D

Ik wens de moderators veel mooie en leuke adressen toe.

grtn Smetjen
I love de rain, no way José
smetjen

Afbeeldingen: 531

Berichtdoor firefighter » do 06 feb 2014, 22:24:41

Mocht de mijne nu al afgewerkt zijn....
firefighter

Afbeeldingen: 43

Berichtdoor mart-ang » vr 07 feb 2014, 6:19:41

In het verleden hebben we ook al eens vijvers bezocht die nog niet helemaal klaar waren,
Dit is zeker ook interessant, vooral voor de techneuten onder ons, en wellicht komt er voor de eigenaar een goede bruikbare tip naar voren om een afwerking nog mooier te maken :wink:
eigenwijs is ook wijs.

vijver
overkapping
mart-ang

Afbeeldingen: 1337

Berichtdoor polleke » vr 07 feb 2014, 11:32:04

PB is verstuurd :wink:
We spreken met vele stemmen maar hebben een gezamelijk doel,een beter leefmilieu voor onze koi .
polleke

Afbeeldingen: 1157

Berichtdoor Bossi » vr 07 feb 2014, 12:46:32

Helaba,

De mijne is ook van den bijlange nog niet klaar. Staat is dezelfde als eind september. De tuin, of wat er voor moet doorgaan, ziet er écht niet uit. Filterluiken liggen er nog niet op, nog geen terras of nog geen gras.
Q-bak staat nog bovengronds in de weg. Oprit nog niet klaar.
Ik vertel dikwijls tegen de mensen dat ze op bezoek komen bij "Onslow" van bij "keeping up appearences".

Langs de andere kant kan ik vele tips krijgen over hoe af te werken en aan te planten. Net zoals Martientje vertelt.

Er zijn al heel wat mensen gepasseerd, maar toch vrees ik voor een vijvertoer vanaf 2015….

Groetjes,

Bossi
Nu kwaliteit is later geen spijt...
Bossi

Afbeeldingen: 989

Berichtdoor BDohmen » vr 07 feb 2014, 14:12:22

pb verstuurd
Ik heb er gelukkig geen verstand van!

Ik word niet gehinderd door enige vorm van kennis!
BDohmen

Afbeeldingen: 263

Berichtdoor CvE » vr 07 feb 2014, 18:46:32

Hoi, 2x de vijvertour mogen genieten van de prachtige vijvers. Het contrast zou immers te groot zijn met deze vijver thuis, ben nog steeds druk bezig met aanpassingen. En hoop dit klaar te hebben eind dit jaar.
Kzou zeker een kandidaat kunnen zijn maar de 20min zou niet haalbaar zijn, we wonen een beetje afgelegen. :) Maar zeker geen gebrek aan plaats of probleem aan kleine tuin.
Kijk ernaar uit om de volgende vijvers te bezichtigen.
Grts
Christopher
CvE

Afbeeldingen: 31

Berichtdoor didierd » vr 07 feb 2014, 20:36:58

Beste

Mijn vijver is nog niet helemaal af,de tuin daarin tegen is er nog wat meer
werk aan ,normaal gezien moet alles klaar zijn tegen de zomer
Om me voor gastgezin in te schrijven zien we dan later wel
ik wacht de reactie af ,ik weet trouwens niet als wel iemand
mijn vijver wil zien.....

mvg Didier
didierd

Afbeeldingen: 4

Berichtdoor han » vr 07 feb 2014, 21:10:12

Hier af en welkom maar heel eind uit de buurt.

Han
Bij het zeggen wat je denkt, het denken niet vergeten.
han

Afbeeldingen: 1

Berichtdoor Marcje » vr 07 feb 2014, 21:41:45

Hoi Koivrienden,

ik weet trouwens niet als wel iemand
mijn vijver wil zien.....

Kijk, dit is nu net het probleem dat iedereen denkt dat het niet de moeite is :( :evil:

Moet wel eerlijk toegeven dat het ook onze fout is dat er zo gedacht word, en dit omdat de laatste vijvertoeren bij extreem mooie koivijver was, en super mooi om eens te mogen annschouwen. maar niet realistich en haalbaar voor iedereen

Velen denken nu dat het bij hen niet de moeite is, en blijkbaar ziet een liefhebber met een koivijver van ongeveer 10m³ net meer hoe mooi en goed ze het voor mekaar hebben :D

Ook de "kleinere vijvers" laten perfect zien wat mogelijk is , en dit soms met een totaal andere manier van vijveren met een adembenemend resultaat......

U mag niet vergeten dat het hoofdzakelijk voor de gezelligheid is dat men inschrijft voor een vijvertoer :D :D
Kzou zeker een kandidaat kunnen zijn maar de 20min zou niet haalbaar zijn, we wonen een beetje afgelegen.

Zeker niet denken van ik ben hier alleen als koiliefhebber in de regio , want zou zonde zijn dat we bij uw buurman de vijver gaan bezichtigen en uw deur voorbijrijden :lol: :wink:
Dit dacht ik vroeger ook en binnen 20minuten minstens 20 koivijvers waarvan ik weet heb :wink:

Groetjes,

Marc

P.s. niet twijfelen en volledig vrijblijvend uw adres met telefoon nr doorgeven , en dan laten we weten als we in de regio iets plannen, en om wat uitleg te komen geven alvorens te beslissen om mee te doen :wink:
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle
Marcje

Afbeeldingen: 5712

Berichtdoor mart-ang » vr 07 feb 2014, 21:51:08

Het is helemaal waar wat Marc zegt,
Het verleden heeft ons bij extreem mooie vijvers gebracht waar we steeds dachten dit is bijna niet meer te evenaren.
Toch hebben we steeds weer een mooie vijvertour gehad met een diversiteit aan vijvers.
Ik zelf zou heel graag eens die "kleinere" vijvers bezoeken daar ik zeker ook respect heb voor hen manier van vijveren.

Dus schroom niet en laat iets van u horen :wink:
eigenwijs is ook wijs.

vijver
overkapping
mart-ang

Afbeeldingen: 1337

Berichtdoor CHRIS DVD » vr 07 feb 2014, 22:14:31

Allez mensen, geen uitvluchten zoeken he... mijne vijver is nog ni af, mijne hof moet nog aangelegd worden. 8)
Iets dat ni afgewerkt is kan ook al mooi zijn he.
Ik stel mij terug kandidaat voor de vijvertoer. 8)
PS. Mijn vrouw weet nog van niets, maar allez. :lol:

MVG Chris
CHRIS DVD

Berichtdoor firefighter » vr 07 feb 2014, 22:48:06

Even een vraagske...in welke maand(en) gaat de tour rond.
Mss dat onze vijver tegen dan hopelijk afgewerkt is. :wink:
firefighter

Afbeeldingen: 43

Volgende

Keer terug naar Vijvertochten