ZNA Belgian Koi Show 2020

Hét onderdeel waar https://www.koivrienden.com wil in uitblinken! Koivrienden dus samenbrengen op een interessant evenement ...
Koivrienden
Site Admin

ZNA Belgian Koi Show 2020

Bericht door Koivrienden » 19 nov 2019, 19:42

75435

alcapone

Re: ZNA Belgian Koi Show 2020

Bericht door alcapone » 19 nov 2019, 20:19

Dichtbij huis
Zumorikato katakikachi katamikanomotoku
life is like a box of chocolates, You never know what you're gonna get.

Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje » 19 nov 2019, 21:52

alcapone schreef:
19 nov 2019, 20:19
Dichtbij huis
Voor mij niet anders :Yahoo:
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle

Rob en Tara koi

Bericht door Rob en Tara koi » 20 nov 2019, 06:54

Voor mij niet meer de moeite om er heen te rijden zonder de japanse tuinen erbij

ROLIN15

Bericht door ROLIN15 » 20 nov 2019, 09:17

Voor mij ook niet meer .. :x

evn35

Bericht door evn35 » 20 nov 2019, 18:24

Lekker dicht bij huis, dus zeker aanwezig :D

didierd

Bericht door didierd » 20 nov 2019, 23:09

ik denk dat de personen die negatieve reacties geven,geen echte koiliefhebbers zijn
de japanse tuin is mooi maar is ieder jaar hetzelfde,dan geef je beter geen reactie
er zijn altijd voor en en tegenstanders,je kan niet voor iedereen goed doen,het is nu niet aan de ene kant van Belgie
maar mooi centraal,westvlamingen kwamen ook naar Hasselt....

FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx » 21 nov 2019, 00:34

didierd schreef:
20 nov 2019, 23:09
ik denk dat de personen die negatieve reacties geven,geen echte koiliefhebbers zijn
Dit vind ik nogal een boute uitspraak...
Ieder zijn eigen waarheid in deze lijkt me. Ook ik ken de uitdrukking "Koi-kilometers zijn géén kilometers", maar soms spelen er andere overwegingen mee om (een keer?) over te slaan. Voor de 1 is dit de datum van een evenement die niet uitkomt, voor de ander het "randgebeuren" die het de ene keer positief en de andere negatief doet omslaan.

De Spie

Bericht door De Spie » 21 nov 2019, 15:38

ik vond het ook een rare verplaatsing, maar het maakt me niet uit, aanwezig zijn we zoiszo. :Yahoo:
van Hasselt naar Merelbeke is een hele verplaatsing, dus misschien dat er wat verlies zal zijn van de dagjestoeristen die de Japanse tuin bezoeken en eventjes een kijkje nemen op de show.
Het citaat dat deze nieuwe locatie centraal in België gelegen is lijkt mij toch maar raar als je even de landkaart van België erbij neemt :lol: :lol:
De nekkerhal in Mechelen lijkt mij ook een geschikte plaats, er werd gezegd dat hier teveel kunstlicht aanwezig is, maar heel de nekkerhal is voorzien van lichtkoepels... :unknown:
We zullen het moeten afwachten wat het wordt, maar deze 10de editie zal wel wat leuks in petto hebben! ;cool;

poutie

Bericht door poutie » 21 nov 2019, 20:37

Voor mij is super dat de datums verander zijn :D
Dit jaar zal we zeker erbij zijn :Yahoo:
Grts Luc.

jocca

Bericht door jocca » 22 nov 2019, 06:57

alé dan ben ik geen koiliefhebber :cry:
ik blijf het ook een zeer raar gegeven vinden, de uitleg van het voetbal en events vind ik wat raar ...
OK het kan meewegen in de beslissing maar volgens mij zijn er andere onderliggende redenen (ik vermoed puur financieel ... die hallen in Merelbeke kan je afhuren voor een habbekrats en organisatorisch is het ook een stuk eenvoudiger - geen tenten, planken, afdakjes etc etc etc).

Zoals ik eerder al opperde, de locatie is mij een absoluut raadsel waarom ze in Merelbeke gaan kruipen, in dat "hol" is werkelijk niets te zien.
Een flink stuk van de sfeer zal er weg zijn. Wij rijden bv vanuit Lokeren ook naar Arcen, puur omdat je daar ook die tuinen hebt. OK het is ieder jaar vrijwel hetzelfde, maar weer eerlijk ... een koishow is dit grotendeels ook wel (zeker bij de standhouders).

Hasselt was voor mij persoonlijk een zeer goede locati, je had er een leuk park om in te wandelen en de japanse tuinen waren voor mij de trigger om tot daar te gaan.
Merelbeke ligt bv naar locatie toe vrij slecht en zeker niet centraal. Eventuele duitse bezoekers mag je vrijwel zeker vergeten, voor de nederlanders wordt het ook een stuk moeilijker.

Maar hé, voor mij is het maar 15 min meer rijden, ik geef ze deze keer het voordeel van de twijfel en ga ze even bezoeken maar ik heb toch flinke twijfels.

Spike

Bericht door Spike » 22 nov 2019, 09:13

De locatie zal altijd wel geografisch beter uitkomen voor de één of de ander maar inderdaad toch maar zielige plaats waar het door gaat...hopelijk worden we aangenaam verrast.

Toch wel een gemiste kans om eens ook niet koiliefhebbers te bereiken en warm te maken voor de hobby. Waarom zijn kar niet aanhangen aan bv een tuinbeurs zoals de Tuindagen van Beervelde (zelfde weekend) of eens informeren bij het Provinciaal domein Wachtebeke (plaats zat) of waarom niet de ambitie nog hoger leggen en eens informeren bij Pairi Daiza....Belgian slaat toch over heel heel land?

Spike

jocca

Bericht door jocca » 22 nov 2019, 10:24

beervelde had ik in eerder topic al aangehaald ... ik weet niet of die piste ook bedacht is, maar moesten ze hier hun kar aan kunnen hangen dan is dit voor de koishow een gigantische meerwaarde.
Beervelde trekt jaarlijks gemiddeld 20.000 bezoekers en men heeft er achter het kasteel nog plaats zat om extra standen en tenten te zetten ...
Of de baron dit zou zien zitten is wat anders ... beervelde werkt nl met themadagen.

AVG

Bericht door AVG » 22 nov 2019, 11:09

De tuin in Hasselt bekijken is er nooit van gekomen, zet je één voet op het showterrein ben je al snel met vrienden in gesprek en vliegt de tijd om.

Een binnenlocatie heeft zeker voordelen !, al gaat dat wel wat ten kosten van de sfeer vind ik persoonlijk.

Geef het gewoon een kans, vooraf mopperen is zinloos.

beereke

Bericht door beereke » 22 nov 2019, 13:11

is idd voor iedereen niet gemakkelijk maar wie echt wil gaan gaat altijd ( wij gaan ook altijd naar Hasselt)
nu heb ik gehoord dat er nog altijd werken aan de gang op de locatie (naast de japanse tuinen) en nu ook op de locatie van verleden jaar
de locatie in Merelbeke is idd ,qua sfeer, niet te vergelijken met bv deze aan de Japanse Tuinen en ook ik vond verleden jaar de locatie (noodgedwongen)maar niks qua sfeer
Volgend jaar is deze idd vroeger gepland met het Europees kampioenschap voetbal en deze gaat binnen van start in de Hallen van Merelbeke omdat de temperaturen s'nachts nog teveel schommelen wat nefast is voor de vissen
Is dit een ideale locatie ,voor mij en blijkbaar veel mensen niet en ook te vroeg in het jaar, maar de organisatoren moeten wel aan inkomsten geraken ook he( en dat gaat nu eenmaal niet rond de normale periode omdat dan veel mensen thuis gaan kijken naar het voetbal
Mss moeten ze de gratis kaarten( de helft gaat gratis binnen)ook eens beperken , dat zou ook al schelen op hun inkomsten
Is er geen ander alternatief/plaats , jawel hoor , heb ook al veel voorbeelden gehoord bv Park in Beervelde en Baron Casiers in Waregem , en(kweet nu juist de naam niet meer)aan de watersportbaan in Gent enz enz enz ( en waar plaats is om je te parkeren ook)

grts

Plaats reactie

Terug naar “Cursussen / workshops / bijeenkomsten”