ozonfilter waar aankopen?

Opnieuw een bijzondere filtertechniek: door middel van oxidatie door ozon !
Geert666

ozonfilter waar aankopen?

Bericht door Geert666 »

Als allerlaatste poging om de bacteriedruk en bijhorende ellende te bestrijden/vermijden, wil ik nog een laatste keer investeren in een ozoninstallatie.

Waar of wie in ons Belgenland verkoopt zo'n dingen die er ook nog enigzins achterstaat?

Ik weet dat het meer symptoon bestrijding is... maar na weken en maanden zoeken vind ik de bron niet. Dus wil ik de vijver behouden dan zie ik hier nog eventueel heil in
de_matti

Re: ozonfilter waar aankopen?

Bericht door de_matti »

Zenkoi heeft dit in zijn gamma:

http://www.zenkoi.be/zenkoiwebshopozonbourgonde.htm

Mvg
De_matti
Babette

Bericht door Babette »

Ja Geert bij onze sponsors kan je deze wel vinden, ik hoop dat je daardoor succes zal hebben het mag wel eens.
Maar geef de moed niet op in iedere vijver zitten vissen dus moet ook bij jou lukken ! Een raad : kap er niet teveel chemie in anders ben je nog een jaartje verder. :good:
Geert666

Bericht door Geert666 »

Ondertussen volop bezig met het plaatsen en aansluiten van ozon gedoe. Foto's volgen wel eens ik tevreden ben over het resultaat.

Maar ik zou graag een digitale ph meter aanschaffen die bij voorkeur continu kan meten om naast de redox meter te hangen.

Ik dacht aan een milwauke mc 120 pro.

Iemand andere suggesties - merken?
jocca

Bericht door jocca »

ik dacht dat @kristof_d of @Ronny66 zo een toestel hebben (in ieder geval een van die 2 heeft een zeker ;-) ).

Nu nog steeds bacteriële problemen??? :shock:
Hoe manifesteren die zich dan? Je hebt toch enkel meer wat goudvissen zitten dacht ik hé?
kristof_d

Bericht door kristof_d »

Nee, ik heb deze niet.
Ronny66 heeft de mc125 dacht ik. PH en ORP in 1 toestel.
Niets komt vanzelf...
Ronny66

Bericht door Ronny66 »

Inderdaad heb de orp en ph in 1 toestel
Mvg Ronny
Koi vijver 11 kuub
Filter Red Label Happy
1bodemdrain - 1 skimmer
Vijverbouw viewtopic.php?f=17&t=18843
de_matti

Bericht door de_matti »

@Geert666

Graag foto's en uw ervaring aub; ik heb wel interesse om dit ooit ook eens te plaatsen. Alvast bedankt

mvg
de_matti
Infrasuri

Bericht door Infrasuri »

Als het voor medische doeleinden is zou ik het ook doen , maar voor optisch helder water wil ikzelf met actieve kool gaan proberen .
Babette

Bericht door Babette »

Geert is dit de Toekomst een Ozonfilter, we gaan steeds verder in de technologie van vijvers.
Een vijver heeft steeds met weersinvloeden en maanstanden te maken of je moet al een binnenvijver hebben en dan nog …..
Ik blijf erbij wanneer je koi’s gezond zitten en je ervan kan genieten mag je toch gelukkig zijn, er is altijd wel iets dat je verbeterd wil zien. Het blijft een hobby ……… :Hyper: :dance: Je Tancho doet het steeds goed, hij hoort bij de groep en ben je dankbaar dat deze bij mij mag zijn. :Yahoo:
Geert666

Bericht door Geert666 »

de_matti schreef: 23 sep 2021, 16:37 @Geert666

Graag foto's en uw ervaring aub; ik heb wel interesse om dit ooit ook eens te plaatsen. Alvast bedankt

mvg
de_matti
Ervaring heb ik niet hoor, alles is nog in volle opbouw. Ik heb heel veel info verkregen van peletonduwer hier op het forum, waarvoor eeuwige dank.
Dus mss eens bij hem ten raadde gaan...
goshiko

Bericht door goshiko »

Ja, puur uit interesse zou ik ook graag foto’s en wat uitleg zien. Je ziet altijd verschillende opstellingen met meer of minder componenten. Wat is nu wat, waarvoor dient het?

Goshiko
koivijver 56 kuub
filterlijn : 4 drains en 1 skimmer, Trommelfilter 70,bewegend bed 200l, mattenkamer Japans/matala met airhouse beluchting, 2 waaierpompen 26kuub elk.
Geert666

Bericht door Geert666 »

Infrasuri schreef: 23 sep 2021, 17:01 Als het voor medische doeleinden is zou ik het ook doen , maar voor optisch helder water wil ikzelf met actieve kool gaan proberen .
Ik heb al zeer helder water dus daar doe ik het niet voor. Ik doe het alleen en alleen maar om mijn bacteriedruk onder controle te krijgen. Ik vind de oorzaak niet waar mijn bacteriedruk blijft vandaan komen dus wil ik blijven vijveren, moet ik helaas de symptonen bestrijden.
Geert666

Bericht door Geert666 »

jocca schreef: 23 sep 2021, 06:38 ik dacht dat @kristof_d of @Ronny66 zo een toestel hebben (in ieder geval een van die 2 heeft een zeker ;-) ).

Nu nog steeds bacteriële problemen??? :shock:
Hoe manifesteren die zich dan? Je hebt toch enkel meer wat goudvissen zitten dacht ik hé?
Nog steeds bacteriele ellende...

Toen de goudvissen gezond en wel uit de quarantaine bak kwamen, begonnen ze als gekken te paaien. Dit heeft de vrouwelijke exemplaren zo uitgeput dat ik na 2 weken terug in de vijver alleen maar ellende zag op de opgejaagde wijfjes. Ik zou hier bladzijden vol kunnen neerpennen over het voorbije seizoen over alles wat ik heb geprobeerd en nog steeds doe om zoveel mogelijk vis te redden maar voorlopig baat het niet...
Het uit zich in een soort witte schimmel/dons op de vis of onderlip. Soms is er ook aantasting van de vinnen bij.
Dit alles blijft gewoon aanhouden ondanks dagelijkse automatische waterverversing, wekelijks 1gr virkon/m³, wekelijks klei, 2 x 55W uv lampen die non stop branden, wekelijks stofzuigen van de bodem, .... Ik heb ook al in een aantal buizen een rioolrat geduwd om te kijken of er zich daar vuil had opgehoopt maar helaas blijkt het niet zo, ik moet wel nog 3 buizen checken maar die zijn moeilijk bereikbaar zonder wetsuit...dus daar zoek ik nog een opplossing voor om zeker die 3 buizen met hogedruk te checken en te reinigen.

Het installeren van deze ozon installatie is eigenlijk mijn laatste strohalm. Ik ga deze winter alles zwaar reinigen en ontsmetten, heropstarten terwijl de vissen in verwarmde q bak zullen overwinteren. Mijn planten zal ik laten overwinteren in een opzet zwembad want die gaan de virkon en halamid bom niet overleven. Mijn plan is letterlijk 2kg virkon op 27m³ erin te gieten en 10 dagen later nog eens 2 kg halamid. zo hoop ik alles kapot te maken en dan weer de zaak van nul af aan op te starten. In maart wil ik dan het water laten testen in labo op die bacterien en als het veilig is, kan ik verder vijveren. Is het probleem nog steeds aanwezig (ondanks ozon) dan zal de vijver en de gehele installatie een kort leven beschoren zijn en houdt het op na 2 jaar ellende.
Geert666

Bericht door Geert666 »

Babette schreef: 23 sep 2021, 19:07 Geert is dit de Toekomst een Ozonfilter, we gaan steeds verder in de technologie van vijvers.
Een vijver heeft steeds met weersinvloeden en maanstanden te maken of je moet al een binnenvijver hebben en dan nog …..
Ik blijf erbij wanneer je koi’s gezond zitten en je ervan kan genieten mag je toch gelukkig zijn, er is altijd wel iets dat je verbeterd wil zien. Het blijft een hobby ……… :Hyper: :dance: Je Tancho doet het steeds goed, hij hoort bij de groep en ben je dankbaar dat deze bij mij mag zijn. :Yahoo:
Ozon wordt al veel gebruikt voor drinkwater....
Eveneens lees je al vaak dat in dierentuinen ozon ingeburgerd geraakt.
Meer en meer zie je ozon verschijnen in het vijverwereldje. Helaas zijn nog niet handelaars vertrouwd met het fenomeen. Ik denk dat veel koihouders er meer van weten dan sommige handelaars. Zo ben ik ook veel slimmer geworden door forumleden ipv de handelaars.

Steeds leuk te lezen dat ik een goede keuze heb gemaakt om mijn koi een gezonder onderkomen te geven en dat de tancho het goed doet.
Plaats reactie

Terug naar “Ozoninstallatie”