Trommelfilter installeren veel vragen
Re: Trommelfilter installeren veel vragen
Als het er 4 zijn kunnen ze paralel getrokken zijn wellicht.
Heren, bedankt alvast voor de vele reacties!
Ik heb de warboel even uit mekaar getrokken en blijkbaar heeft het witte kastje maar 1 kabel met 2 aansluitingen, de andere die te zien waren was een los kabeltje dat er mee tussen gedraaid zat.
Ik heb het witte bakje ook even proberen open te maken maar dit blijkt enkel een schroef te hebben om het er af te halen & er zit dus een wit blokje in wat lijkt op een sensor? Zonder deze aan te sluiten heb ik de trommel al eens even in het stopcontact gestoken en dan gaat deze draaien om te spoelen (spoelpomp niet ingestoken aangezien deze anders droog ging zuigen) waarna hij in droogloopbeveiliging gaat. (Wat me logisch lijkt aangezien er geen water in zit)
Til ik de sensor omhoog spoelt hij niet.
Dus dit lijkt allemaal mooi te werken.
Rest nog de vraag wat het witte bakje dan is en wat er dan in nr 3 en 4 aangesloten moet worden?
@Mzltoff , In de biomodule is een haak voorzien om de spoelpomp te plaatsen, welke bij U in de trommel voorzien is, waaruit ik concludeer dat de spoelpomp dan maar in de biomodule moet hangen aangezien hij anders los bij de trommel staat?
En hoe kan ik de logo op het internet hangen?
Ik heb de warboel even uit mekaar getrokken en blijkbaar heeft het witte kastje maar 1 kabel met 2 aansluitingen, de andere die te zien waren was een los kabeltje dat er mee tussen gedraaid zat.
Ik heb het witte bakje ook even proberen open te maken maar dit blijkt enkel een schroef te hebben om het er af te halen & er zit dus een wit blokje in wat lijkt op een sensor? Zonder deze aan te sluiten heb ik de trommel al eens even in het stopcontact gestoken en dan gaat deze draaien om te spoelen (spoelpomp niet ingestoken aangezien deze anders droog ging zuigen) waarna hij in droogloopbeveiliging gaat. (Wat me logisch lijkt aangezien er geen water in zit)
Til ik de sensor omhoog spoelt hij niet.
Dus dit lijkt allemaal mooi te werken.
Rest nog de vraag wat het witte bakje dan is en wat er dan in nr 3 en 4 aangesloten moet worden?
@Mzltoff , In de biomodule is een haak voorzien om de spoelpomp te plaatsen, welke bij U in de trommel voorzien is, waaruit ik concludeer dat de spoelpomp dan maar in de biomodule moet hangen aangezien hij anders los bij de trommel staat?
En hoe kan ik de logo op het internet hangen?
Gok dat het blokje dan voor het bijvullen het systeen was vandaar de kraan. Is een kans maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Als die spoelpomp daar goed zit niks aan doen enkel controle of er geen filtermateriaal door kan.
Je vlotter zal dan op 3 en 4 moeten... maar die heb je al aangesloten lees ik zo uit je verhaal. Wellicht dat dat blokje er dan bij zit maar dan zou je ook weer een uitgang naar een magneetklep moetem hebben.
Je vlotter zal dan op 3 en 4 moeten... maar die heb je al aangesloten lees ik zo uit je verhaal. Wellicht dat dat blokje er dan bij zit maar dan zou je ook weer een uitgang naar een magneetklep moetem hebben.
Laatst gewijzigd door Mzltoff op 04 sep 2024, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Oké, dus de spoelswitch zit aangesloten op 1 en 2?
Als ik het zo bekijk, dan is die witte sensor een magneetcontact (zoals gebruikt bij alarmsystemen voor b.v deuren) en lijkt dus toch een deksel detectie. Als je een multmeter hebt kan je deze testen op weerstand stand met een magneet(je) door deze bij de sensor te houden.
De Logo aansluiten op internet moet via een utp kabel (als jou versie dit ondersteund), in de logo settings moet je een ip adres invoeren. Ff googlen op youtube, daar zijn voorbeelden te vinden.
Als ik het zo bekijk, dan is die witte sensor een magneetcontact (zoals gebruikt bij alarmsystemen voor b.v deuren) en lijkt dus toch een deksel detectie. Als je een multmeter hebt kan je deze testen op weerstand stand met een magneet(je) door deze bij de sensor te houden.
De Logo aansluiten op internet moet via een utp kabel (als jou versie dit ondersteund), in de logo settings moet je een ip adres invoeren. Ff googlen op youtube, daar zijn voorbeelden te vinden.
Dat is een stuk meer logisch, vergeet mijn geneuzel.
bazzio schreef: ↑04 sep 2024, 15:22 Oké, dus de spoelswitch zit aangesloten op 1 en 2?
Zou kunnen maar dan is het geen 2 draads aansluiting, een capacitieve sensor ken ik alleen 3 of 4 draadstaal.
De spoelpomp zit daar goed (zit bij mijn do-it ook in bwb gedeelte) maar kan het dat deze onderste boven heeft gezeten? Als ik kijk naar de pvc buis dan lijkt het daar op.
Spoelpomp trekt het water aan de onderkant aan, deze staat op een geperforeerde plaat dus je media zal niet in de pomp gezogen worden.
Engelbert heeft idd gelijk, de aanzuig van de spoelpomp zit wel onder de geperforeerde plaat ipv erboven.
Weer eens bedankt voor de reacties en het meedenken!
Het klopt dat de spoelswitch op 1 en 2 zit.
Ik zal wel eens een multimeter lenen om te kijken of het inderdaad een dekseldetectie is dan. Het kan dus gewoon dat er niets op 3 en 4 zit?
De adapter om de upt kabel aan te sluiten aan m'n laptop is besteld dus hier kan ik morgenavond mee aan de slag.
De spoelpomp mag daar dus ook blijven zitten, da's ook in orde dan.
Zit ik momenteel alleen nog met de vraag of ik best na de bioruimte aftak naar de trickle of dit direct na de trommel al doe en dit water dus niet mee door de bioruimte laat gaan? Ik zou denken pas na de bioruimte aangezien alle extra contact met filtermateriaal een plus is?
Het klopt dat de spoelswitch op 1 en 2 zit.
Ik zal wel eens een multimeter lenen om te kijken of het inderdaad een dekseldetectie is dan. Het kan dus gewoon dat er niets op 3 en 4 zit?
De adapter om de upt kabel aan te sluiten aan m'n laptop is besteld dus hier kan ik morgenavond mee aan de slag.
De spoelpomp mag daar dus ook blijven zitten, da's ook in orde dan.
Zit ik momenteel alleen nog met de vraag of ik best na de bioruimte aftak naar de trickle of dit direct na de trommel al doe en dit water dus niet mee door de bioruimte laat gaan? Ik zou denken pas na de bioruimte aangezien alle extra contact met filtermateriaal een plus is?
Adapter heb je niet nodig, je kan gewoon een utp kabel vanaf je router aansluiten op de logo en volg de youtube tot aan het testen!!! Ga dit niet doen zonder eerst een backup van de software op de logo te hebben binnen gehaald en te saven op de hd van de laptop (doe dit op 2 plaatsen bij voorkeur )!!!! Anders ben je alles kwijt!!!
Aftakking zou ik idd na de biobak doen, ook om rare spoel problemen met de trommel te voorkomen.
Mmh oké. Ben nu even wat aan het googelen maar eerlijk gezegd snap ik geen *** van heel die LOGO!bazzio schreef: ↑04 sep 2024, 20:28 Adapter heb je niet nodig, je kan gewoon een utp kabel vanaf je router aansluiten op de logo en volg de youtube tot aan het testen!!! Ga dit niet doen zonder eerst een backup van de software op de logo te hebben binnen gehaald en te saven op de hd van de laptop (doe dit op 2 plaatsen bij voorkeur )!!!! Anders ben je alles kwijt!!!
Moet ik hier ergens eerst een programma voor downloaden zodat dit gemakkelijker gaat of? Vind hun website niet heel overzichtelijk tbh.
ik heb ooit bij een plc wel eens een backup willen maken met de download, maar dat werkt bij precies andersom. Toen had ik niks meer, logo ken ik niet kwa software hopelijk wist hij hem niet zoals ik deed op de plc
Ja idd oppassen hiermee en goed lezen met de knoppen, maar tegenwoordig hebben ze de woorden "downloaden" en "uploaden" gelukkig vervangen voor PC -> LOGO en LOGO -> PC. Downloaden was namelijk software schrijven naar de LOGO, totaal onlogisch dus...
Ja, Siemens soft comfort heb je hier voor nodig.