probleem trommelfilter nozzle

Zoals het zichzelf verklaard: alle vragen en suggesties ivm filtratie horen hier thuis!
Plaats reactie
Mzltoff

probleem trommelfilter nozzle

Bericht door Mzltoff »

Hallo heren,

Zoals iedereen weet was ik geweldig fan van M..., hier mocht ik geen reclame voor maken aangezien ze geen forum sponsor zijn.

Echter wil ik hier nu even mijn kritiek uiten over de gang van zaken rondom mijn trommel van M..., ik ben erg benieuwd of jullie de reactie van de fabrikant terecht vinden of net als ik er het totaal niet mee eens zijn.

Ik heb een MPF drum 50, deze draait net precies een jaar als het ik ineens het water uit de trommel zie spuiten door de deksel heen. Wat is er gebeurd, 1 van de nozzles is van de sproeibuis afgeschoten. Om deze weer te pakken ook de gehele zeef moeten loshalen om onderin de trommel te komen. Nadat ik de nozzle weer had wou ik deze weer monteren op de bar maar kwam ik er achter dat het draad (zelftapper in kunststof) compleet lam is, ook de reden dan deze eraf is geknald.

Vervolgens een aanvraag gedaan tot garantie voor deze nozzle, omdat hij naar mijn mening met een te hoog moment is aangedraaid door de fabrikant tijden de montage van de trommel. Echter geeft deze mij doodleuk aan dat het onder normale slijtage valt. Oftwel ik mag een nieuwe nozzle kopen omdat hun onjuist gemonteerd hebben.

Daarna nog de vraag gesteld of het dus een normale zaak ik dat je jaarlijks de nozzles moet vervangen. Uiteraard na een week nog geen reactie van hun ontvangen aangezien ze dan moeten toegeven dat het wel langer mee dient te gaan.

Wat vinden jullie, is de reactie van m... terecht, of hebben ze gewoon een superslechte garantie/aftersales. Ik bedenk me nu wel 2x voordat ik m... aanraad als ze met zo'n simpel probleem wat duidelijk (naar mijn mening) niet mijn fout is de klant op te laten draaien. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.... nogmaals ik vind het superslechte service.
willem v d

Re: probleem trommelfilter nozzle

Bericht door willem v d »

Ik zou even je text wijzigen en geen fabrikant bij naam noemen.

Jou probleem is een nozzle die bij de bouw van de trommel verkeerd is geplaatst waardoor deze niet meer te plaatsen is?

Ik kan de bouwer wel deels begrijpen, maar ik vind dit geen sleitage het kan zomaar een fout zijn van de gebruiker, vandaar deze reactie.
Als je alle nozzle nog hebt zou ik gewoon een nieuw buisje of nozzle opsturen, waar de consument zelf de nozzle over zet.
Dit zou ik als producent wel op mij nemen.

Maar uw reactie ivm met 1 nozzle en dan meteen alles negatief te zien aan de fabrikant is ook een overtrokken reactie.
Mzltoff

Bericht door Mzltoff »

willem v d schreef: 05 jul 2024, 07:49 Ik zou even je text wijzigen en geen fabrikant bij naam noemen.

Jou probleem is een nozzle die bij de bouw van de trommel verkeerd is geplaatst waardoor deze niet meer te plaatsen is?

Ik kan de bouwer wel deels begrijpen, maar ik vind dit geen sleitage het kan zomaar een fout zijn van de gebruiker, vandaar deze reactie.
Als je alle nozzle nog hebt zou ik gewoon een nieuw buisje of nozzle opsturen, waar de consument zelf de nozzle over zet.
Dit zou ik als producent wel op mij nemen.

Maar uw reactie ivm met 1 nozzle en dan meteen alles negatief te zien aan de fabrikant is ook een overtrokken reactie.

Moderator gevraagd fabrikant te verwijderen
bazzio

Bericht door bazzio »

Wat kost dat nieuwe nozzle'tje nou voor het bedrijf? Juist peanuts maar je kweekt er zoveel goodwill mee....

Heb je trouwens zelf de nozzles nooit gedemonteerd? Want dan kan het het bedrijf enigszins begrijpen.

Btw; Bedrijf staat er nog steeds (1x) in.
Mzltoff

Bericht door Mzltoff »

bazzio schreef: 05 jul 2024, 12:27 Wat kost dat nieuwe nozzle'tje nou voor het bedrijf? Juist peanuts maar je kweekt er zoveel goodwill mee....

Heb je trouwens zelf de nozzles nooit gedemonteerd? Want dan kan het het bedrijf enigszins begrijpen.

Nope niet aangezeten zo af fabriek, inmiddels gisteren nogmaals de fabrikant de reminder gestuurd en vanmorgen kreeg ik bericht dat ik er toch 1 mag ophalen. Maar normaal geen vervanging na 6 maanden. Ik blijf het raar vinden dat de garantie op zo'n goedkoop onderdeel wat weinig heeft te leiden zo beperkt is.
de_matti
Contacteer:

Bericht door de_matti »

bazzio schreef: 05 jul 2024, 12:27 Wat kost dat nieuwe nozzle'tje nou voor het bedrijf? Juist peanuts maar je kweekt er zoveel goodwill mee....

Just, aangepast
Bouw van mijn vijver: viewtopic.php?t=21732
Bouw van mijn eiwitafschuimer: viewtopic.php?t=24173
Mijn youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCIf-rQ ... TkHKJO3-qw
Mzltoff

Bericht door Mzltoff »

de_matti schreef: 05 jul 2024, 13:07

Just, aangepast
Dankjewel
mario1

Bericht door mario1 »

Zulke dingen zijn altijd voor discussie vatbaar, maar zoals reeds aangehaald wat kost zo een norzel voor zulke bedrijven. Je kan alleen maar anti reclame creëren door daar moeilijk over te doen mijn inziens.
Maar komt goed zo te vernemen.
Mzltoff

Bericht door Mzltoff »

mario1 schreef: 05 jul 2024, 21:28 Zulke dingen zijn altijd voor discussie vatbaar, maar zoals reeds aangehaald wat kost zo een norzel voor zulke bedrijven. Je kan alleen maar anti reclame creëren door daar moeilijk over te doen mijn inziens.
Maar komt goed zo te vernemen.
Bedrijven hebben zich te houden aan wettelijke garantie lijkt mij, plus zo'n schroef komt niet los bij juiste montage en het kunststof wordt echt niet hard/oud na 1 jaar dat het broos wordt. Als je wiel van auto loskomt na een bandenwissel is het ook niet normale slijtage. :lol:
Mzltoff

Bericht door Mzltoff »

Plus als dit een bekent probleem is dan zou ik ze doorboren en met bout moer vastzetten. Kost veel tijd het gaas van de trommel demonteren en monteren.
Plaats reactie

Terug naar “Filtratie: voor- en biologische filtratie”