Biodrum Gravity Trickle

Zoals het zichzelf verklaard: alle vragen en suggesties ivm filtratie horen hier thuis!
Plaats reactie
doavid

Biodrum Gravity Trickle

Bericht door doavid »

Goedendag iedereen,
Ik zag laatst dat Makoi pond filtration (MPF) weer met iets nieuws op de markt is gekomen. Namelijk de Biodrum Gravity trickle. Nou vroeg ik me af wat jullie ervan vinden. En hoe nuttig zo'n concept nou is? Zelf lijkt het mij een best wel slim idee om twee systemen zo met elkaar te combineren. maar krijg je alleen het beste van beide werelden of krijg je ook dubbel zo veel gedoe? Het lijkt mij wel interresant om misschien aan te schaffen, eerst maar even kijken hoe de eerste recensies van mensen zijn.
willem v d

Re: Biodrum Gravity Trickle

Bericht door willem v d »

Net het filmpje op YouTube bekeken...
Ik heb er mijn bedenkingen over.
Het lijkt mij een zeer hoge trommelfilter te zijn met een vlotter systeem en een bio ruimte waar weinig frisse lucht in kan komen .
Geert666

Bericht door Geert666 »

Los van het idee of dit goed werkt of niet, denk ik aan het feit dat dit een onderdeel is dat constant beweegt, maw elektriciteit verbruikt en vroeg of laat slijtage zal vertonen.
Tevens lijkt het mij een bron van constant lawaai als dat biomedium rond draait.
Infrasuri

Bericht door Infrasuri »

De motor verbruikt 60W dat is gemiddeld ook het verbruik van een luchtpomp , en ja ook deze zal een keer kapot gaan. Kostprijs originele motor valt reuze mee incl tandwielhuis €350 de motor zelf is het goedkoopste deel hiervan.

De trommel kan volledig gevuld worden om geen schuring/polijst werking van het media te hebben .
En de baccies bekomen via een luchtpomp nooit zoveel zuurstof als op dit systeem .
Ik heb er wel vertrouwen in dat dit een goed systeem is.
Dit wordt in zeer groot formaat al tientallen jaren in de drinkwater/rioolzuiveringsinstallaties toegepast .
goshiko

Bericht door goshiko »

@Geert666
Ik denk geert dat jij het hebt over de bio rotator, dit gaat over gravity trickle.

Goshiko
koivijver 56 kuub
filterlijn : 4 drains en 1 skimmer, Trommelfilter 70,bewegend bed 200l, mattenkamer Japans/matala met airhouse beluchting, 2 waaierpompen 26kuub elk.
Geert666

Bericht door Geert666 »

goshiko schreef: 20 jan 2023, 16:33 @Geert666
Ik denk geert dat jij het hebt over de bio rotator, dit gaat over gravity trickle.

Goshiko
:dash: :dash: Idd je hebt gelijk....
Steff

Bericht door Steff »

Net het systeem eens bekeken. Het ziet er wel netjes uit. De enige bedenking die ik me maak is ook de beluchting. Al zal het volgens mij niet lang duren eer er iemand met een buis en klein ventilatortje onderin verse lucht inbrengt.

Nog even wachten en er is een mega bak met trommel, bwb, mat en trickle ;cool;

Gr Steff
Steff

Bericht door Steff »

Volledig gravitair hè.
Steff

Bericht door Steff »

407C93D9-92E7-44BD-8229-EE6975DF6BEB.jpeg
goshiko

Bericht door goshiko »

De pomp moet hier net opvoeren zoals bij een (lage) trickle, met name de hoogte van de unit. Dat volledig gravitaire is een fabel hoor.
Wel staat alles onder waterniveau.
Maar als je de pomp uitzet, dan loopt je trickle vol, of je hebt terugslagklep, maar dan wel met extra weerstand.

Goshiko
koivijver 56 kuub
filterlijn : 4 drains en 1 skimmer, Trommelfilter 70,bewegend bed 200l, mattenkamer Japans/matala met airhouse beluchting, 2 waaierpompen 26kuub elk.
chief

Bericht door chief »

Lijkt mij wel interessant voor een quarantaine opstelling alleen is dan de prijs een beetje aan de hoge kant.
A&E

Bericht door A&E »

Jaren geleden was er deze al

Heeschkoi heeft er nu ook een.

doavid

Bericht door doavid »

die zakki shower die heeft toch geen ingebouwde trommel of zie ik dat nu verkeerd?
A&E

Bericht door A&E »

doavid schreef: 09 feb 2023, 14:41 die zakki shower die heeft toch geen ingebouwde trommel of zie ik dat nu verkeerd?
Nee, niet ingebouwd, maar die kun je wel ervoor zetten.
Infrasuri

Bericht door Infrasuri »

doavid schreef: 09 feb 2023, 14:41 die zakki shower die heeft toch geen ingebouwde trommel of zie ik dat nu verkeerd?
In deze opstelling staan er 2 trommels voor , dat vergroot de bedrijfszekerheid nog een stapje (als je dan 1 via de buren van stroom zou kunnen voorzien :shock: )

Plaats reactie

Terug naar “Filtratie: voor- en biologische filtratie”