Babette's Nexus 200+ ism de Vijvershop

Zoals het zichzelf verklaard: alle vragen en suggesties ivm filtratie horen hier thuis!
Geert666

Re: Babette's Nexus 200+ ism de Vijvershop

Bericht door Geert666 »

Ik heb deze filtreco filter te koop.
Incl 2 propvolle pmd zakken met helix en het compartiment zit vol met blauwe matten, dus toch redelijk wat bioloog.

Prijs moet ik nog eens over nadenken maar zal zoals al m'n verkochte artikels niet de massa zijn voor iets wat er ook nu behoorlijk nieuw uitziet.
Bijlagen
IMG_20221120_185227.jpg
IMG_20221120_185227.jpg (68.67 KiB) 422 keer bekeken
goshiko

Bericht door goshiko »

Filtreau combi bijvoorbeeld, dominique heeft die volgens zijn website trommelfilters.be

Afmetingen
Lengte: 157cm
Breedte: 57cm
Hoogte: 102cm

Goshiko
koivijver 56 kuub
filterlijn : 4 drains en 1 skimmer, Trommelfilter 70,bewegend bed 200l, mattenkamer Japans/matala met airhouse beluchting, 2 waaierpompen 26kuub elk.
Babette

Bericht door Babette »

Geert 666, ben benieuwd naar je prijs maaaaar is deze voor mijn vijver geschikt ? Is deze niet te groot voor mijn 10 kub !
Infrasuri

Bericht door Infrasuri »

Te groot kan bijna niet Babette.
Als uw 9 koi zo goed groeien en straks jumbo’s zijn dan zullen ze u dankbaar zijn voor die kilo voer per dag .
Geert666

Bericht door Geert666 »

Babette schreef: 21 nov 2022, 10:11 Geert 666, ben benieuwd naar je prijs maaaaar is deze voor mijn vijver geschikt ? Is deze niet te groot voor mijn 10 kub !
Filter heeft dus zo'n 100 liter extra helix bovenop de geleverde 100 liter helix.
De mattenkamer is volledig gevuld met matten, de bijgeplaatste matten zijn van betere kwaliteit als de originele matten.

Helix en matten zijn veelvuldig gereinigd, ontsmet (Kp en bleekwater) en liggen al enkele maanden droog opgesteld...zien er ook gewoon als nieuw uit.

Filter is ook proper gemaakt met stoom (hogedrukreiniger op stoomfunctie).

De prijs die ik in gedachte heb is €1600. Dit is zonder luchtpomp (reeds allemaal verkocht).

mvg
Geert
Babette

Bericht door Babette »

Te groot kan bijna niet, ben akkoord en je filter heeft overschot. Maar ben er nog niet niet uit welke het gaat worden, de prijs van Geert666 is zeker niet slecht maar andere factoren komen er ook nog bij. Ik heb deze opgezocht en lees dat die 125kg weegt, ben pas geopereerd aan een dubbele liesbreuk en moet oppassen met wat ik hef. Ook moeten de aan en retour in de vijver vergroot worden, transport en aansluiting van de filter, er komt dus nog wat bij kijken. Indien ik de filter koop bij een sponsor zal dit allemaal in een orderprijs staan.
Babette

Bericht door Babette »

En………nog koivrienden met ervaring van de Nexus 200+ ??? Hier een foto van hoe de werking nu is, ja na 35 jaar moet er wat veranderen het blijft misschien wel meegaan maar van goudvissen overstappen naar koi komt wat bij kijken. :CrossFingers:
Bijlagen
7855BE70-E9A5-4156-B638-7BCAADA70984.jpeg
willem v d

Bericht door willem v d »

De + staat voor automatisch spoelen?
Ik was zeer tevreden over mijn nexus 320 tot ik de aesy drum had gekocht.

In Groot Brittannië is de nexus zeer geliefd en je leest veel positieve verhalen over dit filter systeem.

Ook kan je veel vinden over kleine upgraden. Zoals een andere pop zetten op de aswer, het statisch bed vervangen met een in zet trommelfilter van drago of simpel weg het statischbed aanpassen zodat het statisch bed een up flow filter wordt wat weer minder gespoeld hoeft te worden.
Babette

Bericht door Babette »

Bedankt Willem, ik ga dit eens opzoeken want echte sb veranderen zou ik wel willen om minder te moeten spoelen. :good:
willem v d

Het gaat om de trident nexus upflow.
Dit is een vervanging van easy maar is iets dat je zelf heel makkelijk kan doen met een stuk plastic plaat die je kan buigen.
Je laat alleen de onder kant open waardoor het grove vuil altijd onder blijft zitten.
Ik heb je een pb gestuurd met een link naar het topic op een engels forum
Babette

Bericht door Babette »

Willem een inzet trommelfilter van Drago daar vind ik niets van terug, moet die dan geplaatst worden in de 220l filter of hoe gaat dit in zijn werk. :dash:
willem v d

Sorry typ fout, Draco met een c.
Helaas is dit een inzet filter van £ 1200.00
Samen met en nieuwe nexus zou je misschien wel meer kwijt zijn dan met een combifilter
Babette

Bericht door Babette »

Willem, die inzetfilter is niet goedkoop en vind hier zelfs geen dealer van in België. Wat die gebogen plastiek plaat betreft snap ik het niet, :dash: :oops: ik heb een Netto offerte bij Dominique aangevraagd voor een Nexus 200+. ;cool;
jocca

Bericht door jocca »

met uw vijver en bezetting zal je met die nexus ruim voldoende hebben, naar gebruiksgemak zijn dit van de betere filters (trommel is nog handiger, maar is volledig geautomatiseerd ook).
Vermoedelijk is er zelfs een grote kans dat je uw huidige 3-kamerfiltertje ook nog kan gebruiken als voorfilter of bijkomende filter waardoor je toch wel een aardige combinatie zal hebben hoor :good:
Spike

Bericht door Spike »

er staat een nette trickle te koop met goed bioloog, toch altijd een meerwaarde op de filtering die je eventueel kan uitzetten in de winter en laten lopen met een energiezuinige regelbare pomp in de zomer.
Als uw oud systeem tot op heden goed werkte zal dat de groei van het huidige bestand goed opvangen.
Spike
Plaats reactie

Terug naar “Filtratie: voor- en biologische filtratie”