https://koifarm.shop/product/combi-drum ... o-gravity/
Heeft er iemand ervaring met deze trommel ? Of zijn er betere voor deze prijs ?
Deze zou op een vijver van 20 me komen en heel mijn bestaande filterboel moeten vervangen.
Reden, ik wil na mijn werk kunnen genieten van het kijken naar mijn visjes zonder eerst uren borstels te moeten spoelen.
Iemand ervaring met deze trommel
-
Re: Iemand ervaring met deze trommel
Bijna elke trommelfilter (deze ook)kan goed werken op een vijver tot 20m3.
Helaas zijn bij bijna alle combifilters het bioloog te klein.
Ik zou adviseren om de huidige filter te bewaren en deze achter de trommelfilter te zetten.
De borstels kan je natuurlijk vervangen voor matten of een bewegend bed.
M.a.w.:
Ja de trommel gaat goed werken op uw vijver,
nee gooi niet heel uw filter weg want deze filter zal nooit voldoende bioloog hebben voor uw vijver.
Helaas zijn bij bijna alle combifilters het bioloog te klein.
Ik zou adviseren om de huidige filter te bewaren en deze achter de trommelfilter te zetten.
De borstels kan je natuurlijk vervangen voor matten of een bewegend bed.
M.a.w.:
Ja de trommel gaat goed werken op uw vijver,
nee gooi niet heel uw filter weg want deze filter zal nooit voldoende bioloog hebben voor uw vijver.
Hallo,
De trommel voldoet zeker maar behoud toch zeker in het begin uw oude filter want deze is ingedraaid en werkzaam. Een nieuwe filter moet weer opgestart worden en zoals Willem al meld is het bioloog in feite te klein dat bij die trommel zit. Het oude filter in dienst houden als bijkomend bioloog is een goed idee. De inhoud kan je langzaam aanpassen met een medium dat veel minder onderhoud zal vragen achter de trommel.
Mvg
Guyke
De trommel voldoet zeker maar behoud toch zeker in het begin uw oude filter want deze is ingedraaid en werkzaam. Een nieuwe filter moet weer opgestart worden en zoals Willem al meld is het bioloog in feite te klein dat bij die trommel zit. Het oude filter in dienst houden als bijkomend bioloog is een goed idee. De inhoud kan je langzaam aanpassen met een medium dat veel minder onderhoud zal vragen achter de trommel.
Mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!
En deze :https://www.heeschkoi.nl/product/xl20-c ... melfilter/
Is met mattenkamer
Is met mattenkamer
Omdat je al een bioloog hebt zou ik voor een losse trommel gaan en dan het liefst een die het dubbele aan flow aanKAN als wat je erdoor gaat halen .
Ook bij trommels wordt er soms een beetje overdreven door de fabrikant en je wil het liefst nu een keer investeren waar je zeker 10jaar mee vooruit kan .
Ook zou ik erop letten dat deze opgegeven flow met 70mu zeven is , zodat je altijd zelf naar wens kan experimenteren met een iets grovere zeef , maar vooral geen 20kuuber kopen met 120mu doek want als dan blijkt dat je teveel vuil in je bioloog krijgt kan je niet meer wisselen zonder dat je flow gehalveerd dient te worden .
Ook bij trommels wordt er soms een beetje overdreven door de fabrikant en je wil het liefst nu een keer investeren waar je zeker 10jaar mee vooruit kan .
Ook zou ik erop letten dat deze opgegeven flow met 70mu zeven is , zodat je altijd zelf naar wens kan experimenteren met een iets grovere zeef , maar vooral geen 20kuuber kopen met 120mu doek want als dan blijkt dat je teveel vuil in je bioloog krijgt kan je niet meer wisselen zonder dat je flow gehalveerd dient te worden .
Hallo,
Mvg
Guyke
Deze heeft dan wel 3 ingangen maar maar 1 uitgang van 110 wat ik voor 30;kubiek wat er in de specs staat toch wat te weinig vindt. Waarschijnlijk kan dat nog aangepast worden maar dat is meestal een meerprijs en dus goed informeren voor wat het bij jou moet zijn/worden.Bertarna schreef: ↑03 jul 2022, 09:53 En deze :https://www.heeschkoi.nl/product/xl20-c ... melfilter/
Is met mattenkamer
Mvg
Guyke
ik zou altijd voor eentje met 2 uitgangen gaan mocht een pomp uitvallen .. en alleen op combi filter draaien kan weleens lastig zijn meeste zetten er alsnog een trickle bij.Bertarna schreef: ↑03 jul 2022, 09:53 En deze :https://www.heeschkoi.nl/product/xl20-c ... melfilter/
Is met mattenkamer
Hallo,
Een vijver van 24 kubiek met 22 koi er op dan hoop ik dat je deze filter niet als een stand alone gaat gebruiken.
De trommel zal wel werken maar de biokamer is te klein.
Er zit dan wel een mattenkamertje in maar als ik de twee trommels vergelijk is het bwb in het eerste voorbeeld dubbel zo groot dan bij de tweede.
Bij de tweede hebben ze het bwb als het ware gehalveerd om er een mattenkamertje bij in te proppen.
Mvg
Guyke
Een vijver van 24 kubiek met 22 koi er op dan hoop ik dat je deze filter niet als een stand alone gaat gebruiken.
De trommel zal wel werken maar de biokamer is te klein.
Er zit dan wel een mattenkamertje in maar als ik de twee trommels vergelijk is het bwb in het eerste voorbeeld dubbel zo groot dan bij de tweede.
Bij de tweede hebben ze het bwb als het ware gehalveerd om er een mattenkamertje bij in te proppen.
Mvg
Guyke
Nog vergeten te zeggen, de filter staat bovengronds dus de trommel moet ook bovengronds komen.
Mijn vijver is 20m3 dus denk ik dat de trommel van 30m3 toch zou moeten voldoen?
Aangezien alles bovengronds in het zicht staat had ik liefst gewerkt met enkel een combi trommel.
Ik verlies nu een hoop zicht op de weides waaraan de vijver grenst en dat vind ik toch zonde.
Mijn vijver is 20m3 dus denk ik dat de trommel van 30m3 toch zou moeten voldoen?
Aangezien alles bovengronds in het zicht staat had ik liefst gewerkt met enkel een combi trommel.
Ik verlies nu een hoop zicht op de weides waaraan de vijver grenst en dat vind ik toch zonde.
luister es even bij Het Koiparadijs in Harelbeke, werken met DVS trommels, dit zijn zowat de allerbeste trommels op de markt.Bertarna schreef: ↑03 jul 2022, 12:41 Nog vergeten te zeggen, de filter staat bovengronds dus de trommel moet ook bovengronds komen.
Eventueel aangevuld met een mattenkamer (hebben combitrommels) of een maatwerk bakje van bij DSG filters ...
Koi paradijs ga ik zeker nog eens doen, is maar 5 minuten rijden
Maar ik ga daar niet graag, ze hebben veel te veel mooie vissen die ik dan allemaal wil meenemen
Maar ik ga daar niet graag, ze hebben veel te veel mooie vissen die ik dan allemaal wil meenemen

Vergeet ook niet dat bij pompgevoed de max. doorzet minder is.
Met een max van 20m3/h met 22 koi's en 120mu zou ik voor een groter filter kijken. Let op die naam zoals bij deze, 30, zegt niet altijd dat deze flow gehaald wordt.
Met een max van 20m3/h met 22 koi's en 120mu zou ik voor een groter filter kijken. Let op die naam zoals bij deze, 30, zegt niet altijd dat deze flow gehaald wordt.
Idd, 3% minder lees ik.
Bedoeling is om in de vijver een koi of 10 te houden.
De huidige visbezetting is nog grotendeels van de vorige vijver.
Interesse genoeg op 2dehands, enkel de vissen vangen is een ramp
Bedoeling is om in de vijver een koi of 10 te houden.
De huidige visbezetting is nog grotendeels van de vorige vijver.
Interesse genoeg op 2dehands, enkel de vissen vangen is een ramp
Maar kamerfilter houden dus, op zich geen ramp zolang ik niet constant meer moet kuisen.
Ik zou toch een combi willen, in de huidige filter heb ik niks van bewegend bed.
Momenteel pomp ik 20m3 door mijn filter, moet ik dan een zwaardere trommel nemen ?
Ik heb maar 1 retour naar de vijver
Ik zou toch een combi willen, in de huidige filter heb ik niks van bewegend bed.
Momenteel pomp ik 20m3 door mijn filter, moet ik dan een zwaardere trommel nemen ?
Ik heb maar 1 retour naar de vijver