ultra sieve plaatsen

Zoals het zichzelf verklaard: alle vragen en suggesties ivm filtratie horen hier thuis!
Plaats reactie
Carlo Poismans

ultra sieve plaatsen

Bericht door Carlo Poismans »

Hallo ,

Als ik de handleiding lees van de ultra sieve staat er het volgende " De bovenste rand van de UltraSieve moet 1 cm. boven het maximale waterniveau staan "
Nu is mijn vraag mag deze ook 10 cm boven het maximale waterniveau staan ?
Maar dan krijg ik ook minder flow of ben ik daar verkeerd in ?

FredLekx
Contacteer:

Re: ultra sieve plaatsen

Bericht door FredLekx »

Goedenavond Carlo,

Welkom bij Koivrienden!
Met je vraag kan ik je helaas niet helpen, aangezien ik geen Siebe gebruik, maar je je bij gelegenheid even voorstellen in het daarvoor bestemde topic? viewforum.php?f=41

Groeten,
Fred

Stafke

Bericht door Stafke »

10 cm is wel veel want de slag vd vlotter is niet zo groot.
Als je rekening houdt met het hoogteverlies vd flow + de dikte vd stromende laag + variaties vh vijverniveau, dan kom je wel erg dicht bij de lage aanslag vd vlotter.
Tevens wordt de waterhoogte boven de aanzuig vd pomp(en) ook laag, wat resulteert in het aanzuigen v lucht in je pomp(en).

AVG

Bericht door AVG »

Ik heb een ander type sieve dan u aangeeft, hier kan ik de overloopschuif meer dan 10 cm naar beneden duwen ( is wel eens nodig als de Koi gaan paaien om het waterniveau te laten zakken ...), de flow blijft dan hetzelfde.
Heeft u sieve ook zo'n schuif, meet dan even op hoeveel u de boel laten zakken. ( ik zou niet tot het uiterste gaan )

Plaats reactie

Terug naar “Filtratie: voor- en biologische filtratie”