trommelfilter

Zoals het zichzelf verklaard: alle vragen en suggesties ivm filtratie horen hier thuis!
Plaats reactie
Ed

trommelfilter

Bericht door Ed » 28 nov 2019, 21:48

Heren / Dames
Ik ben toch aan het denken om een trommelfilter te plaatsen en ben bij 2 modellen uit gekomen.
AEM-S22 Pro Trommelfilter en ook de MAKOI trommelfilter 30.
Mijn gravitaire filterruimte is niet al te groot en daarom ben ik bij deze uit gekomen omdat ze toch redelijk in deze ruimte passen ( de breedte van deze kelder is maar 85cm ) De rest van mijn filter staat in het tuinhuis , dus achter de trommel staat dan een pomp van 17m³.
Zijn er personen die één van deze trommels in bezit heeft en hier zijn mening over kan vertellen ?
Of als je wil via internet de uitleg van deze trommels eens bekijken en volgens uw mening de beste er uit te halen.
Zelf ken ik er niet zo veel van daar ik nooit een trommel in bezit heb gehad , en deze heb gezien tijdens de vijver toer.
Nu werk ik met een ultra sieve en dit jaar heb ik mijn vijverwater niet echt zuiver gekregen.
Graag een beetje uitleg en info van onze koivrienden AUB
Grtz: Ed
LACHEN EN ZONNESCHIJN DOEN WONDEREN

[email protected]

Re: trommelfilter

Bericht door [email protected] » 29 nov 2019, 23:33

Beste,
Ik heb een aem 22pro sedert 4 jaar nu. Ik ben best tevreden over de trommel.
minpuntje: vuil blijft regelmatig liggen in de afvoergoot ( maandelijks eens doorspoelen met tuinslang)
In het begin had ik problemen met de meetpennen, maar die werden vervangen door een vlottersysteem door aem (garantie).
Lang heeft de vlotter niet gewerkt en deze heb ik zelf weer vervangen door inox meetpennen die ik zelf maakt met tige filleté uit inox. (zo kon ik makkelijker min en max instellen).
In de stuurkast zitten onderdelen die eenvoudig te verkrijgen zijn op sites als ali, ...
Mechanisch heb ik nog geen enkel probleem ervaren (pomp, nozzels, zeefdoek, roteren, afdichting....)
Ik kan niet oordelen over het andere merk, maar ik ben best tevreden.
Mvg
Benny
Pas na veel speuren en zoeken, weet je dat je niets weet.

willem v d

Bericht door willem v d » 30 nov 2019, 09:56

Wat is jou budget? Je hebt namelijk al een combifilter voor minder als 1800 euro.
xxxxxx verkoopt er 1 voor 1650 en aem is niet veel duurder.
neem contact met hun op want in over leg kunnen de aansluitingen geplaatst worden waar u wilt.
Beide fabrikanten kunnen ook filters volledig op maat maken en voor elke filter ruimte

Ed

Bericht door Ed » 30 nov 2019, 21:06

[email protected] schreef:
29 nov 2019, 23:33
Beste,
Ik heb een aem 22pro sedert 4 jaar nu. Ik ben best tevreden over de trommel.
minpuntje: vuil blijft regelmatig liggen in de afvoergoot ( maandelijks eens doorspoelen met tuinslang)
In het begin had ik problemen met de meetpennen, maar die werden vervangen door een vlottersysteem door aem (garantie).
Lang heeft de vlotter niet gewerkt en deze heb ik zelf weer vervangen door inox meetpennen die ik zelf maakt met tige filleté uit inox. (zo kon ik makkelijker min en max instellen).
In de stuurkast zitten onderdelen die eenvoudig te verkrijgen zijn op sites als ali, ...
Mechanisch heb ik nog geen enkel probleem ervaren (pomp, nozzels, zeefdoek, roteren, afdichting....)
Ik kan niet oordelen over het andere merk, maar ik ben best tevreden.
Mvg
Benny
Benny bedankt voor de info , maar zo ik lees heb je er toch wel wat problemen mee gehad !! Maar blijkbaar prijs / kwaliteit toch wel aanvaarbaar.

Ed

Bericht door Ed » 30 nov 2019, 21:08

willem v d schreef:
30 nov 2019, 09:56
Wat is jou budget? Je hebt namelijk al een combifilter voor minder als 1800 euro.
xxxxxx verkoopt er 1 voor 1650 en aem is niet veel duurder.
neem contact met hun op want in over leg kunnen de aansluitingen geplaatst worden waar u wilt.
Beide fabrikanten kunnen ook filters volledig op maat maken en voor elke filter ruimte
Ook bedankt voor de uitleg , maar graag zou ik willen weten wie xxxxx is :unknown:
Grtz : Ed

madinees

Bericht door madinees » 01 dec 2019, 10:17

Ik heb een XXXXXXXX Biodrum 50 sinds 1,5 jaar. Heb me goed ingelezen en uiteindelijk hiervoor gekozen wegens de goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Ze produceren hem zelf en verkopen er flink wat per jaar. Kan eigenlijk geen nadelen opnoemen?
Behalve dat het een flinke investering blijft maar mijn vijver is vrijwel onderhoudsvrij nu.

Koivrienden
Site Admin

Bericht door Koivrienden » 01 dec 2019, 13:47

Ed schreef:
30 nov 2019, 21:08
Ook bedankt voor de uitleg , maar graag zou ik willen weten wie xxxxx is :unknown:
De reden van XXXXXXXXXX is omdat deze handelaar ons forum niet ondersteund , dus graag even onderaan kijken als deze tussen de sponsers aanwezig is alvorens de naam of link te plaatsen
De bijdrage voor handelaars om ons te ondersteunen is bij manier van spreken 2 x niks en als jullie uw favoriete handelaar niet vinden onderaan deze pagina, spreek deze dan eens aan met de verwijzing naar koivrienden en jullie doen hem en ons een plezier hiermee :wink: :D :D
Is ook niet eerlijk tov trommelbouweres zoal DVS , AEM, PROFI DRUM , DO IT , AQUAKING enz...

Mvg
Koivrienden

Ed

Bericht door Ed » 01 dec 2019, 14:32

Koivrienden schreef:
01 dec 2019, 13:47
Ed schreef:
30 nov 2019, 21:08
De reden van XXXXXXXXXX is omdat deze handelaar ons forum niet ondersteund , dus graag even onderaan kijken als deze tussen de sponsers aanwezig is alvorens de naam of link te plaatsen
De bijdrage voor handelaars om ons te ondersteunen is bij manier van spreken 2 x niks en als jullie uw favoriete handelaar niet vinden onderaan deze pagina, spreek deze dan eens aan met de verwijzing naar koivrienden en jullie doen hem en ons een plezier hiermee :wink: :D :D
Is ook niet eerlijk tov trommelbouweres zoal DVS , AEM, PROFI DRUM , DO IT , AQUAKING enz...

Mvg
Koivrienden
Ik versta het volledig :good: :good: :good:

madinees

Bericht door madinees » 01 dec 2019, 16:27

Mijn excuses, wist dit niet. Zal er rekening mee houden!

willem v d

Bericht door willem v d » 03 dec 2019, 09:06

Dit was mijn fout.. Ik dacht dat XXX ook een forum sponsor was.
Maar ik stuur jou wel een pb met wie dit is

Ronny66

Bericht door Ronny66 » 04 dec 2019, 19:54

@Ed Hoe ver sta je met je zoektocht
Gr Ronny
Koi vijver 11 kuub
Befil trommelfilter met 68 micron gaas
BWB 510L - 1bodemdrain - 1 skimmer
Vijverbouw viewtopic.php?f=17&t=18843

Ed

Bericht door Ed » 04 dec 2019, 20:08

Ronny66 schreef:
04 dec 2019, 19:54
@Ed Hoe ver sta je met je zoektocht
Gr Ronny
Ronny
Ik ben je nog steeds aan het inlezen maar in denk in de richting van AEM 22 pro !!! :unknown:

Plaats reactie

Terug naar “Filtratie: voor- en biologische filtratie”